Kierowcy znaleźli dwie rzeczy, których naprawdę nie lubią w nowych samochodach

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Rozbudowane systemy multimedialne (tzw. infotainment) oraz wieloprzełożeniowe, automatyczne skrzynie biegów, to dwa elementy nowoczesnych aut, za którymi nie przepadają dziś kierowcy. Ich opinie zebrała organizacja non profit Consumer Report, zajmująca się monitorowaniem rynku samochodowego.

Zaledwie w ciągu dekady pokładowe systemy rozrywki przeszły od epoki magnetofonów kasetowych, odtwarzaczy CD/MD, po urządzenia czytające pliki MP3, coraz szybciej uzupełniane o kolejne dodatki. W lawinowym tempie rosły rozmiary wyświetlaczy, które stały się dotykowe, a później zaczęły prezentować obrazy w jakości HD. Podłączono pod nie nawigacje, rozbudowane systemy audio coraz wyższej klasy, TV, odtwarzanie wideo, internet, regulację parametrów samochodu, obsługę smartfonów itd.

Niemal każdy z producentów opracowuje i konstruuje układy infotainment na własne potrzeby i niektórym wychodzi to lepiej, a niektórym gorzej. Niestety tych drugich przypadków jest więcej i chociaż zwykle problemem są drobne niedociągnięcia lub informatyczne błędy, to jednak uprzykrzają życie kierowców.

Niezadowolenie budzą przede wszystkim - stopień skomplikowania obsługi, zbyt duża liczba funkcji, aplikacjii programów oraz konieczność mozolnego poznawania obsługi tych urządzeń.

Ale to nie jedyny element wyposażenia nowych aut, który nie budzi entuzjazmu wśród użytkowników. Kolejnym są oszczędzające paliwo, *automatyczne *skrzynie biegów.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Te siedmio-, ośmio-, a nawet dziewięcioprzełożeniowe konstrukcje, to arcydzieła sztuki inżynieryjnej. Dzięki współpracy z komputerami i zaawansowaną elektroniką, na tle tradycyjnych cztero- czy pięciobiegowych automatów prezentują się niczym Gwiazda Śmierci przy rusznicy. Ich zadanie to zagwarantowanie płynnej, dynamicznej i oszczędnej jazdy. I wszystko jest ok, do momentu, kiedy coś nie przestanie w nich działać tak, jak powinno.

Według opinii kierowców, późniejsze perypetie związane z naprawamitych skomplikowanych mechanizmów nie są drogą usłaną różami. A jeśli w ogóle, to bardzo kolczastymi.

Niestety na zdecydowaną poprawę w tej dziedzinie nie ma co liczyć. Producenci coraz silniej forsują wprowadzanie nowych technologii, na pokładach samochodów jest coraz więcej elektroniki, kierowcy mają wokół siebie coraz więcej systemów. To potencjalne generatory kłopotów.

Jednak z drugiej strony, ostatnie lata przyczyniły się do zdecydowanego skoku jakości sprzedawanych samochodów. Na rynku próżno już szukać "totalnych porażek", aut tak złych, że producenci muszą się za nie wstydzić (i nie mówimy tu o takich przypadkach jak afery Volkswagena czy Takaty). Kierowcom zatem pozostaje się przyzwyczaić do rosnącej fali gadżetów i liczyć na to, że autonomiczne auta nadejdą szybko i będą wyposażone w funkcje autonaprawiania. Żeby już się nie trzeba było denerwować.

źródło: Consumer Report/ Borys Czyżewski/ moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła