Kia K900: pierwszy tylnonapędowy sedan w historii marki

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Kia K900: pierwszy tylnonapędowy sedan w historii marki
(zdjęcie producenta)
WP

Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles debiutuje Kia K900. Tylnonapędowy sedan ma zdecydowanie poprawić wizerunek marki w Stanach Zjednoczonych.

Uwagę zwraca pochylona szyba czołowa, lekko zarysowana linia okien bocznych oraz podwyższona krawędź pokrywy bagażnika. Standardowe, 19-calowe obręcze z chromowanego stopu lekkiego zaopatrzono w opony 245/45R19 (przód) i 275/40R19 (tył). Charakterystyczna dla marki atrapa chłodnicy się niemal pionowo w stylistycznie wygładzonym pasie przednim nadwozia i otacza chromowane "zęby" wewnętrzne. Za optymalizację aerodynamiki odpowiadają przedni spoiler, osłony podsilnikowe i podprogowe. Standardowym elementem wyposażenia są 16-diodowe reflektory LED. Technologia LED dominuje też w zespole tylnych świateł pozycyjnych, STOP i kierunkowskazów. Styliści zdecydowali się na zintegrowane, podwójne i chromowane końcówki wydechu.

WP

W środku znalazła się trójramienna, podgrzewana elektrycznie kierownica skórzana z manipulatorami audio, tempomatu i systemów infotainment. Tapicerka wnętrza jest wykonana ze szlachetnej skóry Nappa, dostępna w tonacji czarnej lub białej i wykończona kontrastującą lamówką. Kabina pasażerska jest oświetlona diodami LED, znalazł się w niej również ornament z drewna platanowego lub topolowego. Kierowca ma do dyspozycji 12- lub 16-pozycyjny fotel z regulacją podparcia lędźwiowego. Oba siedziska przednie posiadają wielostopniowe ogrzewanie i przewietrzanie. Na siedzeniach tylnych również znalazło się podgrzewanie, ich pasażerowie mają też dostęp do panela sterowania klimatyzacją i kąta pochylenia fotela. Na oknach zamontowano elektrycznie sterowane blendy przeciwsłoneczne.

Kia K900 posiada 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów. Specjalne pakiety obejmują kolorowy, regulowany na wysokość system HUD wyświetlający u dołu szyby czołowej takie informacje jak bieżąca prędkość, dokładne wskazania nawigacji czy też ostrzeżenia o obiektach w martwym polu widzenia lub niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu. Wyposażenie obejmuje system audio Lexicon HiFi o mocy 900 W. W jego skład wchodzi 12-kanałowy wzmacniacz w bagażniku oraz zestaw 17 głośników.

Zobacz: Skandaliczna historia motoryzacji

(fot. zdjęcie producenta)
Podziel się
WP

Pod maską pojazdu pracuje 5-litrowa, widlasta V-ósemka. 32-zaworowy motor wykonany z aluminium rozwija moc 420 KM i jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie zaworów ssących jak i wydechowych. Nad usprawnieniem dopływu powietrza czuwa specjalnie profilowany kolektor dolotowy, a tulejkowy łańcuch rozrządu i teflonowe uszczelki pierścieniowe pozwalają zmniejszyć współczynnik tarcia do minimum. Drugi dostępny silnik, 3,8-litrowy Lambda V-6 rozwija moc 311 KM. Podobnie jak V-8 jednostka ta posiada bezpośredni wtrysk benzyny oraz system zmiennych faz rozrządu.

(fot. zdjęcie producenta)
Podziel się

Zamontowane do ramy pomocniczej zawieszenie przednie wyposażone jest we współosiowe ze sprężynami śrubowymi amortyzatory gazowe. Stabilność toru jazdy i precyzję prowadzenia zapewnia nowego typu ułożyskowanie kolumny kierowniczej. Do tylnej ramy pomocniczej montowany jest także mechanizm różnicowy, a rozdzielenie sprężyn śrubowych i amortyzatorów pozwala na zachowanie ujemnego kąta pochylenia kół celem zwiększenia przyczepności podczas jazdy na łuku.

Kia K900 posiada 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów. Specjalne pakiety obejmują kolorowy, regulowany na wysokość system HUD wyświetlający u dołu szyby czołowej takie informacje jak bieżąca prędkość, dokładne wskazania nawigacji czy też ostrzeżenia o obiektach w martwym polu widzenia lub niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu. Wyposażenie obejmuje system audio Lexicon HiFi o mocy 900 W. W jego skład wchodzi 12-kanałowy wzmacniacz w bagażniku oraz zestaw 17 głośników.

WP

Źródło: Kia

ll/moto.wp.pl

Zobacz: Skandaliczna historia motoryzacji

Polub WP Moto
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP