Kia K900: pierwszy tylnonapędowy sedan w historii marki

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles debiutuje Kia K900. Tylnonapędowy sedan ma zdecydowanie poprawić wizerunek marki w Stanach Zjednoczonych.

Uwagę zwraca pochylona szyba czołowa, lekko zarysowana linia okien bocznych oraz podwyższona krawędź pokrywy bagażnika. Standardowe, 19-calowe obręcze z chromowanego stopu lekkiego zaopatrzono w opony 245/45R19 (przód) i 275/40R19 (tył). Charakterystyczna dla marki atrapa chłodnicy się niemal pionowo w stylistycznie wygładzonym pasie przednim nadwozia i otacza chromowane "zęby" wewnętrzne. Za optymalizację aerodynamiki odpowiadają przedni spoiler, osłony podsilnikowe i podprogowe. Standardowym elementem wyposażenia są 16-diodowe reflektory LED. Technologia LED dominuje też w zespole tylnych świateł pozycyjnych, STOP i kierunkowskazów. Styliści zdecydowali się na zintegrowane, podwójne i chromowane końcówki wydechu.

W środku znalazła się trójramienna, podgrzewana elektrycznie kierownica skórzana z manipulatorami audio, tempomatu i systemów infotainment. Tapicerka wnętrza jest wykonana ze szlachetnej skóry Nappa, dostępna w tonacji czarnej lub białej i wykończona kontrastującą lamówką. Kabina pasażerska jest oświetlona diodami LED, znalazł się w niej również ornament z drewna platanowego lub topolowego. Kierowca ma do dyspozycji 12- lub 16-pozycyjny fotel z regulacją podparcia lędźwiowego. Oba siedziska przednie posiadają wielostopniowe ogrzewanie i przewietrzanie. Na siedzeniach tylnych również znalazło się podgrzewanie, ich pasażerowie mają też dostęp do panela sterowania klimatyzacją i kąta pochylenia fotela. Na oknach zamontowano elektrycznie sterowane blendy przeciwsłoneczne.

Kia K900 posiada 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów. Specjalne pakiety obejmują kolorowy, regulowany na wysokość system HUD wyświetlający u dołu szyby czołowej takie informacje jak bieżąca prędkość, dokładne wskazania nawigacji czy też ostrzeżenia o obiektach w martwym polu widzenia lub niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu. Wyposażenie obejmuje system audio Lexicon HiFi o mocy 900 W. W jego skład wchodzi 12-kanałowy wzmacniacz w bagażniku oraz zestaw 17 głośników.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Pod maską pojazdu pracuje 5-litrowa, widlasta V-ósemka. 32-zaworowy motor wykonany z aluminium rozwija moc 420 KM i jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie zaworów ssących jak i wydechowych. Nad usprawnieniem dopływu powietrza czuwa specjalnie profilowany kolektor dolotowy, a tulejkowy łańcuch rozrządu i teflonowe uszczelki pierścieniowe pozwalają zmniejszyć współczynnik tarcia do minimum. Drugi dostępny silnik, 3,8-litrowy Lambda V-6 rozwija moc 311 KM. Podobnie jak V-8 jednostka ta posiada bezpośredni wtrysk benzyny oraz system zmiennych faz rozrządu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Zamontowane do ramy pomocniczej zawieszenie przednie wyposażone jest we współosiowe ze sprężynami śrubowymi amortyzatory gazowe. Stabilność toru jazdy i precyzję prowadzenia zapewnia nowego typu ułożyskowanie kolumny kierowniczej. Do tylnej ramy pomocniczej montowany jest także mechanizm różnicowy, a rozdzielenie sprężyn śrubowych i amortyzatorów pozwala na zachowanie ujemnego kąta pochylenia kół celem zwiększenia przyczepności podczas jazdy na łuku.

Kia K900 posiada 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów. Specjalne pakiety obejmują kolorowy, regulowany na wysokość system HUD wyświetlający u dołu szyby czołowej takie informacje jak bieżąca prędkość, dokładne wskazania nawigacji czy też ostrzeżenia o obiektach w martwym polu widzenia lub niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu. Wyposażenie obejmuje system audio Lexicon HiFi o mocy 900 W. W jego skład wchodzi 12-kanałowy wzmacniacz w bagażniku oraz zestaw 17 głośników.

Źródło: Kia

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła