Trwa ładowanie...

Kia K900: pierwszy tylnonapędowy sedan w historii marki

Share
Kia K900: pierwszy tylnonapędowy sedan w historii marki
Źródło: zdjęcie producenta
d2wm2ua

Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles debiutuje Kia K900. Tylnonapędowy sedan ma zdecydowanie poprawić wizerunek marki w Stanach Zjednoczonych.

Uwagę zwraca pochylona szyba czołowa, lekko zarysowana linia okien bocznych oraz podwyższona krawędź pokrywy bagażnika. Standardowe, 19-calowe obręcze z chromowanego stopu lekkiego zaopatrzono w opony 245/45R19 (przód) i 275/40R19 (tył). Charakterystyczna dla marki atrapa chłodnicy się niemal pionowo w stylistycznie wygładzonym pasie przednim nadwozia i otacza chromowane "zęby" wewnętrzne. Za optymalizację aerodynamiki odpowiadają przedni spoiler, osłony podsilnikowe i podprogowe. Standardowym elementem wyposażenia są 16-diodowe reflektory LED. Technologia LED dominuje też w zespole tylnych świateł pozycyjnych, STOP i kierunkowskazów. Styliści zdecydowali się na zintegrowane, podwójne i chromowane końcówki wydechu.

W środku znalazła się trójramienna, podgrzewana elektrycznie kierownica skórzana z manipulatorami audio, tempomatu i systemów infotainment. Tapicerka wnętrza jest wykonana ze szlachetnej skóry Nappa, dostępna w tonacji czarnej lub białej i wykończona kontrastującą lamówką. Kabina pasażerska jest oświetlona diodami LED, znalazł się w niej również ornament z drewna platanowego lub topolowego. Kierowca ma do dyspozycji 12- lub 16-pozycyjny fotel z regulacją podparcia lędźwiowego. Oba siedziska przednie posiadają wielostopniowe ogrzewanie i przewietrzanie. Na siedzeniach tylnych również znalazło się podgrzewanie, ich pasażerowie mają też dostęp do panela sterowania klimatyzacją i kąta pochylenia fotela. Na oknach zamontowano elektrycznie sterowane blendy przeciwsłoneczne.

d2wm2ua

Kia K900 posiada 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów. Specjalne pakiety obejmują kolorowy, regulowany na wysokość system HUD wyświetlający u dołu szyby czołowej takie informacje jak bieżąca prędkość, dokładne wskazania nawigacji czy też ostrzeżenia o obiektach w martwym polu widzenia lub niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu. Wyposażenie obejmuje system audio Lexicon HiFi o mocy 900 W. W jego skład wchodzi 12-kanałowy wzmacniacz w bagażniku oraz zestaw 17 głośników.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pod maską pojazdu pracuje 5-litrowa, widlasta V-ósemka. 32-zaworowy motor wykonany z aluminium rozwija moc 420 KM i jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie zaworów ssących jak i wydechowych. Nad usprawnieniem dopływu powietrza czuwa specjalnie profilowany kolektor dolotowy, a tulejkowy łańcuch rozrządu i teflonowe uszczelki pierścieniowe pozwalają zmniejszyć współczynnik tarcia do minimum. Drugi dostępny silnik, 3,8-litrowy Lambda V-6 rozwija moc 311 KM. Podobnie jak V-8 jednostka ta posiada bezpośredni wtrysk benzyny oraz system zmiennych faz rozrządu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zamontowane do ramy pomocniczej zawieszenie przednie wyposażone jest we współosiowe ze sprężynami śrubowymi amortyzatory gazowe. Stabilność toru jazdy i precyzję prowadzenia zapewnia nowego typu ułożyskowanie kolumny kierowniczej. Do tylnej ramy pomocniczej montowany jest także mechanizm różnicowy, a rozdzielenie sprężyn śrubowych i amortyzatorów pozwala na zachowanie ujemnego kąta pochylenia kół celem zwiększenia przyczepności podczas jazdy na łuku.

d2wm2ua

Kia K900 posiada 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów. Specjalne pakiety obejmują kolorowy, regulowany na wysokość system HUD wyświetlający u dołu szyby czołowej takie informacje jak bieżąca prędkość, dokładne wskazania nawigacji czy też ostrzeżenia o obiektach w martwym polu widzenia lub niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu. Wyposażenie obejmuje system audio Lexicon HiFi o mocy 900 W. W jego skład wchodzi 12-kanałowy wzmacniacz w bagażniku oraz zestaw 17 głośników.

Źródło: Kia

ll/moto.wp.pl

Oceń jakość artykułu:
Zależy nam na podnoszeniu jakości naszego dziennikarstwa. Twoja opinia jest dla nas ważna!
d2wm2ua

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2wm2ua
d2wm2ua
Więcej tematów