Kawasaki Z900RS – cena, informacje, dane techniczne

Klasycznie wyglądających motocykli, które przy tym mają sporą moc i układ jezdny z nowoczesnych maszyn, na rynku nie brakuje. Jednym z nich jest Kawasaki Z900RS. Wygląda jak motocykl sprzed lat, ale wystarczy się przyjrzeć, aby zauważyć, że to typowa współczesna konstrukcja.

Kawasaki Z900RSKawasaki Z900RS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Na rynku nie brakuje motocykli w starym stylu, ale choć wyglądają stylowo, to często mają mniejszą moc i rozwiązania techniczne, które w większości modelu zastąpiono nowszymi. Możliwe jest jednak połączenie tych dwóch światów i tak robi Kawasaki Z900RS. Z okrągłym przednim reflektorem, odpowiednio ukształtowanym bakiem, małymi panelami bocznymi czy okrągłymi zegarami ma ono wygląd klasycznej maszyny, ale do tego dochodzi mocny czterocylindrowy rzędowy silnik, współczesne zawieszenie, czy opony w najpopularniejszych rozmiarach – 120/70ZR17 z przodu i 180/55ZR17 z tyłu.

Za napęd Kawasaki Z900RS odpowiada silnik o pojemności 948 cm3, który generuje maksymalną moc 111 KM przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 98,5 Nm przy 6500 obr./min. Połączony jest on z 6-biegową skrzynią. Przy takiej mocy potrzebne są odpowiednie hamulce i z przodu zastosowano dwie tarcze o średnicy 300 mm z czterotłoczkowymi zaciskami, natomiast z tyłu pojedynczą o średnicy 250 mm z jednotłoczkowym zaciskiem. Zawieszenie to widelec upside-down o średnicy 41 mm z przodu i poziomy back-link z tyłu – oba z możliwością regulacji napięcia wstępnego i tłumienia odbicia.

Kawasaki Z900RS
Kawasaki Z900RS © Materiały prasowe | Kawasaki

Kawasaki Z900RS to typowy naked, który mierzy 2100 mm długości, 865 mm szerokości i 1150 mm wysokości. Motocykl ten waży 216 kg, a jego siedzenie znajduje się na wysokości 820 mm. Bak mieści 17 l benzyny.

Cena Kawasaki Z900RS to 48 900 zł. Dostępna jest w trzech wariantach kolorystycznych – ciemnozielonym z żółtymi pasami, czarnym i czarnym z szarymi pasami. Oprócz tego w ofercie jest Kawasaki Z900RS Cafe, która ma owiewkę z szybą przy przednim reflektorze i węższą kierownicę. Odmiana ta jest 1000 zł droższa i dostępna jest tylko w zielono-czarnym malowaniu.

Kawasaki Z900RS
Kawasaki Z900RS © Materiały prasowe | Kawasaki
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła