Trwa ładowanie...

Kawasaki Ninja H2 SX kolejnym motocyklem z radarem. Największy trend tego roku

Kawasaki jest kolejną marką, która dołącza do najmocniejszego trendu końca 2020 i całego 2021 r. Japończycy przygotowują przedni radar, który trafi do sportowo-turystycznego modelu Ninja H2 SX. Dzięki niemu ten potężny motocykl będzie miał funkcję aktywnego tempomatu.

Kawasaki Ninja H2 SXKawasaki Ninja H2 SXŹródło: Materiały prasowe, fot: Kawasaki
d1n48ni
d1n48ni

Przedni radar jest innowacją, na opracowane której rzuciło się już wielu producentów motocykli. Działa on analogicznie do takiego urządzenia montowanego w samochodach i w przypadku jednośladów pierwszym i na razie głównym jego zastosowaniem jest tempomat adaptacyjny. Dzięki radarowi zna on odległość i prędkość poprzedzającego pojazdu, dzięki czemu sam może zwolnić zachowując bezpieczny odstęp, a w momencie, gdy będzie to możliwe, przyspieszyć do maksymalnej zadanej prędkości. Niedługo opcja ta trafi do odświeżonego modelu Kawasaki Ninja H2 SX, ale motocykl może zyskać coś więcej.

Rozwiązanie to mają już turystyczne modele BMW, Ducati czy KTM. Kolejne firmy jak HondaHarley-Davidson już nad nim pracują. Teraz zdjęcia szpiegowskie odświeżonego Kawasaki Ninja H2 SX ujawniły, że ten japoński motocykl też będzie miał na pokładzie radar. Został on umieszczony pod przednim światłem, które będzie teraz mniejsze. Jeszcze ciekawsze jest to, że na zdjęciu widać też umieszoną wyżej, za szybą, kamerę. Nie wiadomo, czy ma ona po prostu wspierać radar przy adaptacyjnym tempomacie, czy może Kawasaki szykuje coś więcej – np. system awaryjnego hamowania, nad którym też pracują już inne firmy.

Kawasaki Ninja H2 SX to sportowo-turystyczna wersja topowego motocykla japońskiej marki, który napędzany jest doładowanym silnikiem. W przypadku stworzonego do dalszych wycieczek modelu jednostka ta o pojemności 998 cm3 jest nieco słabsza niż w motocyklu typowo sportowym i ma maksymalną moc 200 KM przy 11 000 obr./min. Model turystyczny różni się nieco konstrukcją, gdyż jest dwuosobowy. Ma też bardziej rozbudowane owiewki i dodatkowe światła w nich zamontowane.

Adaptacyjny tempomat, który na pewno przyda się podczas jazdy po autostradach i drogach ekspresowych, staje się powoli standardem w topowych motocyklach turystycznych. Niedługo zacznie pojawiać się też w tańszych modelach, a przecieki informujące o pracach rozwojowych różnych producentów wyraźnie pokazują, że to nie koniec. W najbliższym czasie możemy się spodziewać kolejnych nowinek technicznych jak monitorowanie martwego pola, autonomiczna zmiana pasa ruchu czy systemy awaryjnego hamowania.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj