BMW R 1250 RT przechodzi lifting. Nowości w wyposażeniu i technologii

BMW zaprezentowało poprawioną wersję swojego sportowego turystyka R 1250 RT. Motocykl z wyglądu się niemal nie zmieniał, ale Niemcy przygotowali sporo nowości technicznych oraz bogatsze wyposażenie standardowe.

BMW R 1250 RTBMW R 1250 RT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

Stylistycznie nie tak łatwo rozpoznać nowe BMW R 1250 RT. Zmienił się przede wszystkim przedni reflektor, jednak oprócz niego lifting jest niewielki i ogranicza się do takich szczegółów jak długość przedniego błotnika. Zmieniony wygląd przednich świateł wiąże się też z nową opcją dodatkową. LED-owe światło może mieć funkcję doświetlania zakrętów podczas jazdy po łuku. Dodatkowo niedługo rozwiązanie to zostanie uzupełnione o możliwość witania i żegnania, ale przede wszystkim opcję "odprowadzania do domu", czyli oświetlania okolicy po zaparkowaniu motocykla.

BMW R 1250 RT w standardzie będzie teraz miało dynamiczną kontrolę trakcji i ekonomiczny tryb jazdy, który pomaga oszczędzić paliwo. W standardzie ten turystyczny motocykl otrzyma też system ABS Pro, którego praca jest dostosowana do hamowania w zakrętach. Natomiast wśród dodatkowych opcji elektroniki będą zaawansowane tryby jazdy z możliwością preselekcji oraz system kontroli momentu obrotowego, który ogranicza poślizg tylnego koła podczas redukcji biegu.

BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT © Materiały prasowe | BMW

W standardzie nowego BMW R 1250 RT oferowany jest też dynamiczny tempomat. Wyróżnia się on tym, że w momencie zjazdu ze wzniesienia, jeśli hamowanie silnikiem nie będzie wystarczające do utrzymania zadanej prędkości, to elektronika wspomoże się hamulcami. Za dopłatą natomiast dostępny jest aktywny tempomat, który dzięki radarowi dostosuje prędkość do poprzedzającego pojazdu.

Nowy kolorowy wyświetlacz znajdujący się przed oczami motocyklisty ma przekątną 10,25 cala i pozwala na wyświetlanie nawigacji, co oznacza, że nie jest potrzebne dodatkowe urządzenie. BMW R 1250 RT ma też specjalny schowek na telefon, który chroni to urządzenie przed wodą. Zamontowano tam też wentylator, który w razie potrzeby schłodzi telefon podłączony przez USB.

BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT © Materiały prasowe | BMW

Parametry silnika napędzającego BMW R 1250 RT pozostały bez zmian. Dwucylindrowy bokser o pojemności 1254 cm3 generuje 136 KM przy 7750 obr./min i 143 Nm 6250 obr./min. Jednak nie ominęły go niezbędne zmiany dostosowania do nowej normy emisji spalin Euro 5.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥