BMW R 1250 RT przechodzi lifting. Nowości w wyposażeniu i technologii
BMW zaprezentowało poprawioną wersję swojego sportowego turystyka R 1250 RT. Motocykl z wyglądu się niemal nie zmieniał, ale Niemcy przygotowali sporo nowości technicznych oraz bogatsze wyposażenie standardowe.
Stylistycznie nie tak łatwo rozpoznać nowe BMW R 1250 RT. Zmienił się przede wszystkim przedni reflektor, jednak oprócz niego lifting jest niewielki i ogranicza się do takich szczegółów jak długość przedniego błotnika. Zmieniony wygląd przednich świateł wiąże się też z nową opcją dodatkową. LED-owe światło może mieć funkcję doświetlania zakrętów podczas jazdy po łuku. Dodatkowo niedługo rozwiązanie to zostanie uzupełnione o możliwość witania i żegnania, ale przede wszystkim opcję "odprowadzania do domu", czyli oświetlania okolicy po zaparkowaniu motocykla.
BMW R 1250 RT w standardzie będzie teraz miało dynamiczną kontrolę trakcji i ekonomiczny tryb jazdy, który pomaga oszczędzić paliwo. W standardzie ten turystyczny motocykl otrzyma też system ABS Pro, którego praca jest dostosowana do hamowania w zakrętach. Natomiast wśród dodatkowych opcji elektroniki będą zaawansowane tryby jazdy z możliwością preselekcji oraz system kontroli momentu obrotowego, który ogranicza poślizg tylnego koła podczas redukcji biegu.
W standardzie nowego BMW R 1250 RT oferowany jest też dynamiczny tempomat. Wyróżnia się on tym, że w momencie zjazdu ze wzniesienia, jeśli hamowanie silnikiem nie będzie wystarczające do utrzymania zadanej prędkości, to elektronika wspomoże się hamulcami. Za dopłatą natomiast dostępny jest aktywny tempomat, który dzięki radarowi dostosuje prędkość do poprzedzającego pojazdu.
Nowy kolorowy wyświetlacz znajdujący się przed oczami motocyklisty ma przekątną 10,25 cala i pozwala na wyświetlanie nawigacji, co oznacza, że nie jest potrzebne dodatkowe urządzenie. BMW R 1250 RT ma też specjalny schowek na telefon, który chroni to urządzenie przed wodą. Zamontowano tam też wentylator, który w razie potrzeby schłodzi telefon podłączony przez USB.
Parametry silnika napędzającego BMW R 1250 RT pozostały bez zmian. Dwucylindrowy bokser o pojemności 1254 cm3 generuje 136 KM przy 7750 obr./min i 143 Nm 6250 obr./min. Jednak nie ominęły go niezbędne zmiany dostosowania do nowej normy emisji spalin Euro 5.