Suzuki SV650 i V-Strom 650 będą dostosowane do Euro 5, ale stracą trochę mocy

Długo czekamy na potwierdzenie tego, że dwucylindrowy widlasty silnik pracujący w Suzuki SV650 i V-Strom 650 zostanie dostosowany do normy Euro 5, co pozwoli pozostać tym modelom na rynku. Nadal nie ma oficjalnej informacji, ale włoskie media podają, że takie zmiany w jednostce napędowej będą, tylko odbędą się niewielkim kosztem mocy.

Suzuki SV650Suzuki SV650
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Suzuki
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Jak jeden mąż wszyscy producenci motocykli zajmują się w ostatnim czasie modyfikowaniem swoich silników i ich osprzętu tak, aby spełniały normę emisji spalin Euro 5. Trudność tego zadania polega na tym, aby nie robić tego kosztem osiągów. Najczęściej oznacza to, że trzeba dodatkowo poprawić coś więcej, aby zniwelować straty związane z ekologicznymi wymaganiami. W przypadku silnika V2 o pojemności 645 cm3 od Suzuki sytuacja wygląda inaczej.

Cały czas nie dostaliśmy oficjalnego potwierdzenia, że silnik ten zostanie dostosowany do normy Euro 5, ale włoski serwis Moto.it twierdzi, że tak się stanie. Nie będzie to niespodzianka, bo zarówno naked Suzuki SV650, jak i przedstawiciel segmentu adventure, czyli Suzuki V-Strom 650, należą do dość popularnych modeli i Japończycy nie chcą nawet na chwilę wycofywać ich z oferty.

Jak informują Włosi, dostosowanie silników do nowej normy wiązać się będzie z niewielkim spadkiem mocy. W przypadku Suzuki SV650 moc z 76,1 KM ma spaść do 73,4 KM, a w modelu V-Strom 650 strata ta będzie dużo mniejsza – z aktualnych 70,7 KM do 70 KM.

Można to łączyć z powtarzającymi się plotkami, że silnik V2 zostanie zastąpiony rzędowym też o dwóch cylindrach. W sytuacji, gdy do takiej zmiany miałoby dojść niedługo, w Suzuki mogli dojść do wniosku, że mający niedługo zniknąć z oferty silnik należy dostosować do normy Euro 5 jak najmniejszym kosztem. Teraz czekamy na potwierdzenie obu tych informacji – najpierw zmian w jednostce widlastej, a zapewne już w przyszłym roku tego, czy zostanie ona zastąpiona inną konstrukcją w kolejnej generacji SV650 i V-Stroma 650.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟