Hondy CB650R i CBR650R na 2021 r. spełnią Euro 5 i dostaną kilka ulepszeń

Bliźniacze Hondy CB650R i CBR650R to kolejne motocykle, których silniki zostają zmodyfikowane tak, aby spełniały normy emisji Euro 5. To jednak niejedyna nowość w tych modelach na 2021 rok. Wśród ulepszeń znalazło się nowe zawieszenie i elektronika. Poprawiono też pozycję za kierownicą.

Honda CB650RHonda CB650R
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Goła Honda CB650R i wyposażona w owiewki Honda CBR650R to modele, które różnią się nieco wyglądem, ale pod spodem to ta sama konstrukcja. Za napęd tych motocykl odpowiada 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 649 cm3. Jego moc to 95,2 KM przy 12 000 obr./min. Jest to dokładnie 70 kW, a zatem po założeniu ogranicznika i "ścięciu" tej wartości o połowę, możliwa jest też jazda tymi maszynami na prawo jazdy kategorii A2. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 63 Nm przy 9500 obr./min.

Wartości te się nie zmieniły, ale silnik i jego osprzęt poddano sporym modyfikacjom, aby spełnić nową normę Euro 5. Dokonano zmian w oprogramowaniu komputera sterującego pracą silnika, w geometrii krzywek rozrządu i czasach pracy zaworów dolotowych, modyfikacji rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodano czujnik położenia wału korbowego.

Honda CBR650R
Honda CBR650R © Materiały prasowe | Honda

Najważniejszą nowością, która ma bezpośrednie odbicie w użytkowaniu motocykli Hondy CB650R i CBR650R, jest zastosowanie regulowanego zawieszenia z widelcem USD Showa 41 mm typu Separate Function Big Piston z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia. Amortyzatory tam użyte mają separację tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizm sprężynowy w drugiej. Oprócz tego z przodu zamontowano promieniowe, 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe i pływające tarcze.

Jeśli chodzi o wygląd i konstrukcję motocykla, to pojawiły się 2 nowości. Jedną, właściwie tylko kosmetyczną, są nowe panele boczne i mocowanie tylnego błotnika oraz tablicy rejestracyjnej. Ważniejszą, jeśli chodzi o stronę użytkową, jest zwiększony kąt nachylenia ramion kierownicy, który ułatwia manewrowanie przy małych prędkościach.

Od strony elektroniki poprawiono czytelność wyświetlacza LCD znajdującego się przed kierowcą. Nowością jest natomiast gniazdo USB-C znajdujące się pod siedziskiem.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę