Hondy CB650R i CBR650R na 2021 r. spełnią Euro 5 i dostaną kilka ulepszeń

Bliźniacze Hondy CB650R i CBR650R to kolejne motocykle, których silniki zostają zmodyfikowane tak, aby spełniały normy emisji Euro 5. To jednak niejedyna nowość w tych modelach na 2021 rok. Wśród ulepszeń znalazło się nowe zawieszenie i elektronika. Poprawiono też pozycję za kierownicą.

Honda CB650RHonda CB650R
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Goła Honda CB650R i wyposażona w owiewki Honda CBR650R to modele, które różnią się nieco wyglądem, ale pod spodem to ta sama konstrukcja. Za napęd tych motocykl odpowiada 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 649 cm3. Jego moc to 95,2 KM przy 12 000 obr./min. Jest to dokładnie 70 kW, a zatem po założeniu ogranicznika i "ścięciu" tej wartości o połowę, możliwa jest też jazda tymi maszynami na prawo jazdy kategorii A2. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 63 Nm przy 9500 obr./min.

Wartości te się nie zmieniły, ale silnik i jego osprzęt poddano sporym modyfikacjom, aby spełnić nową normę Euro 5. Dokonano zmian w oprogramowaniu komputera sterującego pracą silnika, w geometrii krzywek rozrządu i czasach pracy zaworów dolotowych, modyfikacji rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodano czujnik położenia wału korbowego.

Honda CBR650R
Honda CBR650R © Materiały prasowe | Honda

Najważniejszą nowością, która ma bezpośrednie odbicie w użytkowaniu motocykli Hondy CB650R i CBR650R, jest zastosowanie regulowanego zawieszenia z widelcem USD Showa 41 mm typu Separate Function Big Piston z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia. Amortyzatory tam użyte mają separację tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizm sprężynowy w drugiej. Oprócz tego z przodu zamontowano promieniowe, 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe i pływające tarcze.

Jeśli chodzi o wygląd i konstrukcję motocykla, to pojawiły się 2 nowości. Jedną, właściwie tylko kosmetyczną, są nowe panele boczne i mocowanie tylnego błotnika oraz tablicy rejestracyjnej. Ważniejszą, jeśli chodzi o stronę użytkową, jest zwiększony kąt nachylenia ramion kierownicy, który ułatwia manewrowanie przy małych prędkościach.

Od strony elektroniki poprawiono czytelność wyświetlacza LCD znajdującego się przed kierowcą. Nowością jest natomiast gniazdo USB-C znajdujące się pod siedziskiem.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥