Trwa ładowanie...

Hondy CB650R i CBR650R na 2021 r. spełnią Euro 5 i dostaną kilka ulepszeń

Bliźniacze Hondy CB650R i CBR650R to kolejne motocykle, których silniki zostają zmodyfikowane tak, aby spełniały normy emisji Euro 5. To jednak niejedyna nowość w tych modelach na 2021 rok. Wśród ulepszeń znalazło się nowe zawieszenie i elektronika. Poprawiono też pozycję za kierownicą.

Honda CB650RHonda CB650RŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda
d28szw9
d28szw9

Goła Honda CB650R i wyposażona w owiewki Honda CBR650R to modele, które różnią się nieco wyglądem, ale pod spodem to ta sama konstrukcja. Za napęd tych motocykl odpowiada 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 649 cm3. Jego moc to 95,2 KM przy 12 000 obr./min. Jest to dokładnie 70 kW, a zatem po założeniu ogranicznika i "ścięciu" tej wartości o połowę, możliwa jest też jazda tymi maszynami na prawo jazdy kategorii A2. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 63 Nm przy 9500 obr./min.

Wartości te się nie zmieniły, ale silnik i jego osprzęt poddano sporym modyfikacjom, aby spełnić nową normę Euro 5. Dokonano zmian w oprogramowaniu komputera sterującego pracą silnika, w geometrii krzywek rozrządu i czasach pracy zaworów dolotowych, modyfikacji rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodano czujnik położenia wału korbowego.

Honda CBR650R Materiały prasowe
Honda CBR650RŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Najważniejszą nowością, która ma bezpośrednie odbicie w użytkowaniu motocykli Hondy CB650R i CBR650R, jest zastosowanie regulowanego zawieszenia z widelcem USD Showa 41 mm typu Separate Function Big Piston z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia. Amortyzatory tam użyte mają separację tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizm sprężynowy w drugiej. Oprócz tego z przodu zamontowano promieniowe, 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe i pływające tarcze.

d28szw9

Jeśli chodzi o wygląd i konstrukcję motocykla, to pojawiły się 2 nowości. Jedną, właściwie tylko kosmetyczną, są nowe panele boczne i mocowanie tylnego błotnika oraz tablicy rejestracyjnej. Ważniejszą, jeśli chodzi o stronę użytkową, jest zwiększony kąt nachylenia ramion kierownicy, który ułatwia manewrowanie przy małych prędkościach.

Od strony elektroniki poprawiono czytelność wyświetlacza LCD znajdującego się przed kierowcą. Nowością jest natomiast gniazdo USB-C znajdujące się pod siedziskiem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj