Kawasaki Ninja 7 Hybrid oficjalnie. Ma łączyć świetne osiągi z ekonomią
Kawasaki coraz mocniej stawia na elektryfikację. Kolejnym reprezentantem tego nurtu jest Ninja 7 Hybrid. Producent chwali się, że to pierwszy seryjnie produkowany motocykl tego typu na świecie.
Maszyna, której prototyp zadebiutował na targach EICMA 2022, w końcu doczekała się oficjalnego produkcyjnego wydania. Ninja 7 Hybrid to jednoślad łączący osiągi "sześćsetki" z ekonomią użytkowania 250-ki.
Japończycy postawili na spalinowy silnik o pojemności 451 cm3 połączony z 12-konną jednostką trakcyjną. Łączna moc takiego zestawu wynosi 58 KM, a chwilowo, dzięki systemowi e-Boost, wzrasta nawet do 69 KM.
Warto wspomnieć o automatycznej skrzyni biegów, która umożliwia manualną zmianę przełożeń dla lepszych wrażeń z jazdy. Kierowca ma też do wyboru trzy tryby jazdy: EV, Eco Hybrid i Sport Hybrid, a silnik spalinowy automatycznie wyłącza się na postoju.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kawasaki na razie nie zdradza szczegółowych osiągów czy danych dotyczących spalania. Tajemnicą pozostaje też masa własna, która będzie zapewne wyższa od typowo spalinowych konstrukcji.
Więcej detali, wraz z cenami, powinniśmy poznać niebawem. Już dziś jednak można stwierdzić, że Kawasaki 7 jest przełomową propozycją, która może przetrzeć szlaki dla kolejnych takich konstrukcji.