W grudniu ub.r. w Japonii zadebiutowała nowa odsłona modelu Alto. Pojazd waży teraz zaledwie 610 kg i spala średnio 2,7 l/100 km.
Ósma generacja Alto powstała na nowej płycie podłogowej. Dzięki znacznemu obniżeniu masy samochód waży 610 kg i zużywa 2,7 l/100 km, co stanowi najlepszy wynik ekonomiczności pośród pojazdów bez układu hybrydowego dostępnych w Japonii. Samochód został wyposażony w system chroniący przed kolizją Radar Brake Support.
Suzuki Alto po raz pierwszy pojawiło się w Kraju Kwitnącej Wiśni 35 lat temu. Sympatię klientów i zapoczątkowanie popularności segmentu mini samochodów zawdzięcza łatwości prowadzenia, zwinności i niskiemu zużyciu paliwa.
Modelowi nie można odmówić oryginalności, która dorównuje choćby uznanemu przez wielu za najbrzydszy samochód wszech czasów Fiatowi Multipli. Ciągotki Japończyków do konstruowania aut o nietuzinkowej stylistyce znane są nie od dzisiaj. Poprzednio wiele kontrowersji wywoływały takie pojazdy, jak Nissan Cube, Mitsubishi ek Custom czy mało znana w Europie Honda Element.
Źródło: Suzuki
ll/moto.wp.pl