Do oferty Jaguara F-Type dołączyła czteronapędowa wersja All-Wheel Drive. Z zewnątrz można ją poznać po zmianach stylistycznych.
Odmiana czteronapędowa jest napędzana przez 550-konny silnik. Pozwala on na osiągnięcie „setki” w 4,1 s oraz rozwinięcie maksymalnej prędkości 300 km/h. - Pracując nad F-Type All Wheel Drive cały czas pamiętaliśmy o tym, by model miał typowy dla tylnonapędowców charakter, oferując jednocześnie lepszą dynamikę w szerszym spektrym warunków drogowych - powiedział Ian Hoban z Jaguara.
Zastosowanie układu AWD wymagało jedynie drobnych zmian stylistycznych w cieszącej się uznaniem Klientów linii nadwozia modelu F-TYPE. Zachowanie jej sportowego charakteru było wspólnym celem zarówno inżynierów pracujących nad rozwiązaniami technicznymi, jak i projektantów Jaguara. Wprowadzone modyfikacje sprawiają, że wersje AWD modelu F-TYPE sprawiają wrażenie jeszcze dynamiczniejszych.
W wykonanej z aluminium, przypominającej kształtem muszlę masce zastosowano głębsze przetłoczenie środkowe, które jest zwiastunem drzemiącej w silniku mocy. Charakterystyczne, umieszczone po bokach nadwozia wloty powietrza przesunięto bardziej ku przodowi. Ich rozstaw również został nieco zwiększony w porównaniu z wersjami F-TYPE z napędem jedynie na tylną oś. Modele V6 AWD wyposażono także w wyjątkowe, 19-calowe felgi ze stopów lekkich o nazwie Volution. Są one dostępne w kolorze srebrnym lub technicznej szarości z efektem Diamond Turned.
Układ AWD wyposażono w opracowany samodzielnie przez firmę Jaguar system Intelligent Driveline Dynamics (IDD), który steruje napędem na cztery koła w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać jego zalety, nie pogarszając przy tym samym typowej dla marki Jaguar dynamiki jazdy. Układ IDD steruje zespołem napędowym, tylnym mechanizmem różnicowym, sprzęgłem centralnym i systemem stabilizacji toru jazdy DSC, zapewniając optymalny w danych warunkach podział momentu obrotowego. Jeśli system wykryje, że tylne koła zbliżają się do granicy dostępnej przyczepności, sterowane elektronicznie sprzęgło centralne przeniesie część momentu obrotowego na przednią oś, poprawiając trakcję. Kierowca ma możliwość płynnej regulacji podziału momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć uślizg przednich kół i zneutralizować podsterowną charakterystykę samochodu podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Źródło: Jaguar
ll/moto.wp.pl