Trwa ładowanie...
d6y8xdh

Jaguar F-Type z napędem All-Wheel Drive

d6y8xdh
d6y8xdh

Do oferty Jaguara F-Type dołączyła czteronapędowa wersja All-Wheel Drive. Z zewnątrz można ją poznać po zmianach stylistycznych.

Odmiana czteronapędowa jest napędzana przez 550-konny silnik. Pozwala on na osiągnięcie „setki” w 4,1 s oraz rozwinięcie maksymalnej prędkości 300 km/h. - Pracując nad F-Type All Wheel Drive cały czas pamiętaliśmy o tym, by model miał typowy dla tylnonapędowców charakter, oferując jednocześnie lepszą dynamikę w szerszym spektrym warunków drogowych - powiedział Ian Hoban z Jaguara.

Zastosowanie układu AWD wymagało jedynie drobnych zmian stylistycznych w cieszącej się uznaniem Klientów linii nadwozia modelu F-TYPE. Zachowanie jej sportowego charakteru było wspólnym celem zarówno inżynierów pracujących nad rozwiązaniami technicznymi, jak i projektantów Jaguara. Wprowadzone modyfikacje sprawiają, że wersje AWD modelu F-TYPE sprawiają wrażenie jeszcze dynamiczniejszych.

(fot. Zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. Zdjęcie producenta)

W wykonanej z aluminium, przypominającej kształtem muszlę masce zastosowano głębsze przetłoczenie środkowe, które jest zwiastunem drzemiącej w silniku mocy. Charakterystyczne, umieszczone po bokach nadwozia wloty powietrza przesunięto bardziej ku przodowi. Ich rozstaw również został nieco zwiększony w porównaniu z wersjami F-TYPE z napędem jedynie na tylną oś. Modele V6 AWD wyposażono także w wyjątkowe, 19-calowe felgi ze stopów lekkich o nazwie Volution. Są one dostępne w kolorze srebrnym lub technicznej szarości z efektem Diamond Turned.

d6y8xdh

Układ AWD wyposażono w opracowany samodzielnie przez firmę Jaguar system Intelligent Driveline Dynamics (IDD), który steruje napędem na cztery koła w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać jego zalety, nie pogarszając przy tym samym typowej dla marki Jaguar dynamiki jazdy. Układ IDD steruje zespołem napędowym, tylnym mechanizmem różnicowym, sprzęgłem centralnym i systemem stabilizacji toru jazdy DSC, zapewniając optymalny w danych warunkach podział momentu obrotowego. Jeśli system wykryje, że tylne koła zbliżają się do granicy dostępnej przyczepności, sterowane elektronicznie sprzęgło centralne przeniesie część momentu obrotowego na przednią oś, poprawiając trakcję. Kierowca ma możliwość płynnej regulacji podziału momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć uślizg przednich kół i zneutralizować podsterowną charakterystykę samochodu podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Źródło: Jaguar

ll/moto.wp.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj