Jaguar F-Type z napędem All-Wheel Drive

Do oferty Jaguara F-Type dołączyła czteronapędowa wersja All-Wheel Drive. Z zewnątrz można ją poznać po zmianach stylistycznych.

Odmiana czteronapędowa jest napędzana przez 550-konny silnik. Pozwala on na osiągnięcie „setki” w 4,1 s oraz rozwinięcie maksymalnej prędkości 300 km/h. - Pracując nad F-Type All Wheel Drive cały czas pamiętaliśmy o tym, by model miał typowy dla tylnonapędowców charakter, oferując jednocześnie lepszą dynamikę w szerszym spektrym warunków drogowych - powiedział Ian Hoban z Jaguara.

Zastosowanie układu AWD wymagało jedynie drobnych zmian stylistycznych w cieszącej się uznaniem Klientów linii nadwozia modelu F-TYPE. Zachowanie jej sportowego charakteru było wspólnym celem zarówno inżynierów pracujących nad rozwiązaniami technicznymi, jak i projektantów Jaguara. Wprowadzone modyfikacje sprawiają, że wersje AWD modelu F-TYPE sprawiają wrażenie jeszcze dynamiczniejszych.

Obraz
© (fot. Zdjęcie producenta)

W wykonanej z aluminium, przypominającej kształtem muszlę masce zastosowano głębsze przetłoczenie środkowe, które jest zwiastunem drzemiącej w silniku mocy. Charakterystyczne, umieszczone po bokach nadwozia wloty powietrza przesunięto bardziej ku przodowi. Ich rozstaw również został nieco zwiększony w porównaniu z wersjami F-TYPE z napędem jedynie na tylną oś. Modele V6 AWD wyposażono także w wyjątkowe, 19-calowe felgi ze stopów lekkich o nazwie Volution. Są one dostępne w kolorze srebrnym lub technicznej szarości z efektem Diamond Turned.

Układ AWD wyposażono w opracowany samodzielnie przez firmę Jaguar system Intelligent Driveline Dynamics (IDD), który steruje napędem na cztery koła w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać jego zalety, nie pogarszając przy tym samym typowej dla marki Jaguar dynamiki jazdy. Układ IDD steruje zespołem napędowym, tylnym mechanizmem różnicowym, sprzęgłem centralnym i systemem stabilizacji toru jazdy DSC, zapewniając optymalny w danych warunkach podział momentu obrotowego. Jeśli system wykryje, że tylne koła zbliżają się do granicy dostępnej przyczepności, sterowane elektronicznie sprzęgło centralne przeniesie część momentu obrotowego na przednią oś, poprawiając trakcję. Kierowca ma możliwość płynnej regulacji podziału momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć uślizg przednich kół i zneutralizować podsterowną charakterystykę samochodu podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Źródło: Jaguar

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła