Trwa ładowanie...

Hyundai rusza z marką Genesis

Hyundai rusza z marką GenesisŹródło: zdjęcie producenta
deo3n7g
deo3n7g

Hyundai Motor ogłosił plany otwarcia w tym roku pod Seulem pierwszego, samodzielnego salonu sprzedaży luksusowych aut Genesis. Koreański producent w ubiegłym roku zapowiedział powstanie odrębnej od reszty swojej produkcji marki, mającej rywalizować w segmencie premium.

Koreańska grupa, kojarzona przede wszystkim z produkcją aut popularnych, stworzyła w listopadzie odrębną markę pod nazwą Genesis, mając nadzieję na konkurowanie z innymi producentami segmentu premium, takimi jak BMW, Lexus i Mercedes. Salon powstaje w największym w Korei centrum handlowym Starfield Hanam pod Seulem i będzie prowadzony przez grupę handlu detalicznego Shinsegae. Jej przedstawiciel poinformował, że w tym samym centrum ma powstać salon amerykańskiej Tesli; firma nadal jednak prowadzi negocjacje i nie ma jeszcze ostatecznej decyzji.

Co do planów uruchamiania dalszych samodzielnych obiektów Genesis, przedstawiciele koncernu oficjalnie twierdzą, że brane są pod uwagę różne opcje, ale na razie o niczym nie zdecydowano. Natomiast koreański dziennik "Electronics Times" podał, że Hyundai planuje uruchomienie w przyszłym roku w Korei 10 salonów Genesis, m.in. w stołecznej dzielnicy bogaczy Gangnam i w mieście Busan na południowym wschodzie kraju.

Oczywiste jednak jest, że rodzimy teren Hyundaia to wstęp do światowej ekspansji nowej marki, a celem jest przede wszystkim Ameryka Północna oraz największe rynki azjatyckie. Obecnie firma pod swoją nazwą (Hyundai) oferuje luksusowo wyposażony model Genesis (co wprowadza nieco zamętu informacyjnego), a pod marką Genesis dwa modele sedanów EQ900 i G90. W ciągu czterech lat portfolio nowej marki ma się powiększyć do sześciu modeli klasy premium (w tym oczywiście typu SUV).

deo3n7g

Koreańczycy, tworząc odrębną markę, podążają drogą wypracowaną już wcześniej m.in. przez japońskich producentów: Toyotę, Hondę i Nissana. Specjalnie na potrzeby rynku w Ameryce Północnej, stworzyli luksusowe marki Lexus, Acura i Infiniti, które odniosły większy lub mniejszy sukces. Także Grupa VW i BMW mają swoje marki "superpremium", jak choćby Bentley czy Rolls Royce. Z niemieckiej ekipy producentów premium jedynie Daimler (Mercedes) nie odniósł sukcesu, reanimując Maybacha, który został zamknięty w 2013 r.

Piotr Rudzki/oprac. Borys Czyżewski

deo3n7g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
deo3n7g
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj