Hyundai Motor ogłosił plany otwarcia w tym roku pod Seulem pierwszego, samodzielnego salonu sprzedaży luksusowych aut Genesis. Koreański producent w ubiegłym roku zapowiedział powstanie odrębnej od reszty swojej produkcji marki, mającej rywalizować w segmencie premium.
Koreańska grupa, kojarzona przede wszystkim z produkcją aut popularnych, stworzyła w listopadzie odrębną markę pod nazwą Genesis, mając nadzieję na konkurowanie z innymi producentami segmentu premium, takimi jak BMW, Lexus i Mercedes. Salon powstaje w największym w Korei centrum handlowym Starfield Hanam pod Seulem i będzie prowadzony przez grupę handlu detalicznego Shinsegae. Jej przedstawiciel poinformował, że w tym samym centrum ma powstać salon amerykańskiej Tesli; firma nadal jednak prowadzi negocjacje i nie ma jeszcze ostatecznej decyzji.
Co do planów uruchamiania dalszych samodzielnych obiektów Genesis, przedstawiciele koncernu oficjalnie twierdzą, że brane są pod uwagę różne opcje, ale na razie o niczym nie zdecydowano. Natomiast koreański dziennik "Electronics Times" podał, że Hyundai planuje uruchomienie w przyszłym roku w Korei 10 salonów Genesis, m.in. w stołecznej dzielnicy bogaczy Gangnam i w mieście Busan na południowym wschodzie kraju.
Oczywiste jednak jest, że rodzimy teren Hyundaia to wstęp do światowej ekspansji nowej marki, a celem jest przede wszystkim Ameryka Północna oraz największe rynki azjatyckie. Obecnie firma pod swoją nazwą (Hyundai) oferuje luksusowo wyposażony model Genesis (co wprowadza nieco zamętu informacyjnego), a pod marką Genesis dwa modele sedanów EQ900 i G90. W ciągu czterech lat portfolio nowej marki ma się powiększyć do sześciu modeli klasy premium (w tym oczywiście typu SUV).
Koreańczycy, tworząc odrębną markę, podążają drogą wypracowaną już wcześniej m.in. przez japońskich producentów: Toyotę, Hondę i Nissana. Specjalnie na potrzeby rynku w Ameryce Północnej, stworzyli luksusowe marki Lexus, Acura i Infiniti, które odniosły większy lub mniejszy sukces. Także Grupa VW i BMW mają swoje marki "superpremium", jak choćby Bentley czy Rolls Royce. Z niemieckiej ekipy producentów premium jedynie Daimler (Mercedes) nie odniósł sukcesu, reanimując Maybacha, który został zamknięty w 2013 r.
Piotr Rudzki/oprac. Borys Czyżewski