Hyundai rusza z marką Genesis

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Hyundai Motor ogłosił plany otwarcia w tym roku pod Seulem pierwszego, samodzielnego salonu sprzedaży luksusowych aut Genesis. Koreański producent w ubiegłym roku zapowiedział powstanie odrębnej od reszty swojej produkcji marki, mającej rywalizować w segmencie premium.

Koreańska grupa, kojarzona przede wszystkim z produkcją aut popularnych, stworzyła w listopadzie odrębną markę pod nazwą Genesis, mając nadzieję na konkurowanie z innymi producentami segmentu premium, takimi jak BMW, Lexus i Mercedes. Salon powstaje w największym w Korei centrum handlowym Starfield Hanam pod Seulem i będzie prowadzony przez grupę handlu detalicznego Shinsegae. Jej przedstawiciel poinformował, że w tym samym centrum ma powstać salon amerykańskiej Tesli; firma nadal jednak prowadzi negocjacje i nie ma jeszcze ostatecznej decyzji.

Co do planów uruchamiania dalszych samodzielnych obiektów Genesis, przedstawiciele koncernu oficjalnie twierdzą, że brane są pod uwagę różne opcje, ale na razie o niczym nie zdecydowano. Natomiast koreański dziennik "Electronics Times" podał, że Hyundai planuje uruchomienie w przyszłym roku w Korei 10 salonów Genesis, m.in. w stołecznej dzielnicy bogaczy Gangnam i w mieście Busan na południowym wschodzie kraju.

Oczywiste jednak jest, że rodzimy teren Hyundaia to wstęp do światowej ekspansji nowej marki, a celem jest przede wszystkim Ameryka Północna oraz największe rynki azjatyckie. Obecnie firma pod swoją nazwą (Hyundai) oferuje luksusowo wyposażony model Genesis (co wprowadza nieco zamętu informacyjnego), a pod marką Genesis dwa modele sedanów EQ900 i G90. W ciągu czterech lat portfolio nowej marki ma się powiększyć do sześciu modeli klasy premium (w tym oczywiście typu SUV).

Koreańczycy, tworząc odrębną markę, podążają drogą wypracowaną już wcześniej m.in. przez japońskich producentów: Toyotę, Hondę i Nissana. Specjalnie na potrzeby rynku w Ameryce Północnej, stworzyli luksusowe marki Lexus, Acura i Infiniti, które odniosły większy lub mniejszy sukces. Także Grupa VW i BMW mają swoje marki "superpremium", jak choćby Bentley czy Rolls Royce. Z niemieckiej ekipy producentów premium jedynie Daimler (Mercedes) nie odniósł sukcesu, reanimując Maybacha, który został zamknięty w 2013 r.

Piotr Rudzki/oprac. Borys Czyżewski

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła