Hondy CFR ulepszone. Pierwszy raz w Europie wersje RWE
Linia CRF Hondy to crossowa klasyka, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Dwa topowe modele doczekały się sporych zmian, ale równie ważną informacją jest to, że w ofercie modeli 250 i 450 znalazły się też najbardziej ekstremalne odmiany RWE.
Honda regularnie ulepsza modele CRF250R i CRF450R. Na rynku maszyn wykorzystywanych nie tylko przez hobbystów, ale też w zawodach ciągły rozwój jest kluczem i niczym zaskakującym. Japończycy jednak chwalą się, że na rok modelowy 2025 (w praktyce na rok 2024) zmiany są dość spore.
Przede wszystkim motocykle mają otrzymały aż w 70 proc. przeprojektowaną aluminiową ramę o zmodyfikowanej konstrukcji. Zmieniona przednia rura dolna i elementy poprawiające sztywność w połączeniu z nowymi płytkami obrotowymi i górnym mocowaniem amortyzatora zapewniają 8-procentowy wzrost sztywności konstrukcji podczas pokonywania zakrętów i 5-procentowy wzrost sztywności bocznej.
CRF450R i CRF250R dostały całkowicie nowy przedni widelec Showa 49 mm, który ma zapewnić lepszą kontrolę nad tymi motocyklami. Do tego z tyłu znalazł się również nowy amortyzator Showa. Przedni hamulec ma nowy dwutłoczkowy zacisk. Zastosowano w nim nowe tłoki i rowki na uszczelki.
Silniki ulepszonych modeli korzystają z nowych ustawień wtrysku, przeprojektowanego wału korbowego i szeroko zakrojonych zmian zarówno w drogach dolotowych, jak i wydechowych. W efekcie motocykl szybciej wkręca się na obroty, a przeprojektowany wlot powietrza zmniejsza opór, a zarazem zapewnia lepszą reakcję przepustnicy.
Odświeżone Hondy CRF450R i CRF250R otrzymały zmodyfikowane, lekkie osłony, w tym osłony boczne ozdobione nową grafiką rodziny CRF, która teraz obejmuje skrzydło Hondy, wyraźnie widoczne na przednim błotniku. Nowe grafiki trafiły też do mniejszych modeli CRF125F, CRF110F i CRF50F.
Po raz pierwszy dostępne w Europie modele CRF250RWE i CRF450RWE są wyposażone w ręcznie wykańczane porty dolotowe/wydechowe, wydajny tłumik Yoshimura i filtr powietrza TwinAir. Ulepszone widelce mają powłokę w specjalnym ciemnym kolorze Kashima na rurze zewnętrznej i tytanową powłokę na rurze ślizgowej oraz tylnym amortyzatorze. Ponadto znalazły się tu: czarne górne i dolne mostki, złoty łańcuch DID DM2, chwyty kierownicy Renthal, siodełko Throttle Jockey, czarne felgi DID-LTX, czarna anodowana oś przednia uchwytu oraz zaktualizowana grafika i grawerowanie laserowe na felgach i kołpakach zawieszenia.