Hondy CFR ulepszone. Pierwszy raz w Europie wersje RWE

Linia CRF Hondy to crossowa klasyka, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Dwa topowe modele doczekały się sporych zmian, ale równie ważną informacją jest to, że w ofercie modeli 250 i 450 znalazły się też najbardziej ekstremalne odmiany RWE.

Hondy z rodziny CRFHondy z rodziny CRF
Źródło zdjęć: © Honda
Szymon Jasina

Honda regularnie ulepsza modele CRF250R i CRF450R. Na rynku maszyn wykorzystywanych nie tylko przez hobbystów, ale też w zawodach ciągły rozwój jest kluczem i niczym zaskakującym. Japończycy jednak chwalą się, że na rok modelowy 2025 (w praktyce na rok 2024) zmiany są dość spore.

Przede wszystkim motocykle mają otrzymały aż w 70 proc. przeprojektowaną aluminiową ramę o zmodyfikowanej konstrukcji. Zmieniona przednia rura dolna i elementy poprawiające sztywność w połączeniu z nowymi płytkami obrotowymi i górnym mocowaniem amortyzatora zapewniają 8-procentowy wzrost sztywności konstrukcji podczas pokonywania zakrętów i 5-procentowy wzrost sztywności bocznej.

Honda CRF250R
Honda CRF250R © Honda

CRF450R i CRF250R dostały całkowicie nowy przedni widelec Showa 49 mm, który ma zapewnić lepszą kontrolę nad tymi motocyklami. Do tego z tyłu znalazł się również nowy amortyzator Showa. Przedni hamulec ma nowy dwutłoczkowy zacisk. Zastosowano w nim nowe tłoki i rowki na uszczelki.

Silniki ulepszonych modeli korzystają z nowych ustawień wtrysku, przeprojektowanego wału korbowego i szeroko zakrojonych zmian zarówno w drogach dolotowych, jak i wydechowych. W efekcie motocykl szybciej wkręca się na obroty, a przeprojektowany wlot powietrza zmniejsza opór, a zarazem zapewnia lepszą reakcję przepustnicy.

Odświeżone Hondy CRF450R i CRF250R otrzymały zmodyfikowane, lekkie osłony, w tym osłony boczne ozdobione nową grafiką rodziny CRF, która teraz obejmuje skrzydło Hondy, wyraźnie widoczne na przednim błotniku. Nowe grafiki trafiły też do mniejszych modeli CRF125F, CRF110F i CRF50F.

Honda CRF450RWE
Honda CRF450RWE © Honda

Po raz pierwszy dostępne w Europie modele CRF250RWE i CRF450RWE są wyposażone w ręcznie wykańczane porty dolotowe/wydechowe, wydajny tłumik Yoshimura i filtr powietrza TwinAir. Ulepszone widelce mają powłokę w specjalnym ciemnym kolorze Kashima na rurze zewnętrznej i tytanową powłokę na rurze ślizgowej oraz tylnym amortyzatorze. Ponadto znalazły się tu: czarne górne i dolne mostki, złoty łańcuch DID DM2, chwyty kierownicy Renthal, siodełko Throttle Jockey, czarne felgi DID-LTX, czarna anodowana oś przednia uchwytu oraz zaktualizowana grafika i grawerowanie laserowe na felgach i kołpakach zawieszenia.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇