Honda zainaugurowała produkcję pierwszego silnika odrzutowego w fabryce zlokalizowanej w Burlington w Karolinie Północnej (USA).
Turbowentylatorowa jednostka HF120 jest owocem zawiązania w 2004 r. spółki joint venture między Hondą a GE oraz ścisłej współpracy tych firm w zakresie działalności badawczo-rozwojowej, produkcji silników oraz wymiany wiedzy i doświadczeń w dziedzinie lotnictwa odrzutowego. Wcześniejsze wytwarzanie silników prowadzone było przez GE Aviation w Lynn (Massachusetts).
Fabryka spółki Honda Aero jest już gotowa do produkcji silników HF120, jednak dla potrzeb obsługi serwisowej i wykonywania generalnych remontów jednostek napędowych wykorzystywane będą również zakłady w Burlington. Jako oficjalny serwisant silników, posiadają one niezbędną infrastrukturę stanowiskową i magazynową do prowadzenia takiej działalności.
- Dzięki ścisłej współpracy w zakresie inżynierii, zaplecza części zamiennych, oraz projektowania i produkcji podzespołów, udało nam się spełnić rygorystyczne wymogi stawiane przez Federalną Administrację Lotnictwa. Wszelka działalność w zakładach prowadzona będzie pod kątem wypełnienia surowej polityki produkcyjnej nastawionej na 120 proc. jakości, ponieważ naszym nadrzędnym celem jest wypracowanie wysokiego poziomu zaufania klientów do naszych produktów i usług - przekonuje Tony Brandewie, wiceprezes Honda Aero.
W północnoamerykańskich działach sprzedaży, centrach rozwojowo-badawczych oraz zakładach produkcyjnych, Honda zatrudnia obecnie 39 000 pracowników. Roczna wydajność produkcyjna firmy na terenie Ameryki Północnej to ponad 4 miliony sztuk. Statystki te obejmują między innymi dwie fabryki produkujące motocykle, quady (ATV) oraz pojazdy użytkowe i rekreacyjne (UTV).
Źródło: Honda
ll/moto.wp.pl