Honda zaprezentowała dwa nowe motocykle - CRF450R i CRF450RX. Nie są to modyfikacje poprzednich wersji, a stworzone od podstaw nowe maszyny enduro.
CRF450R charakteryzuje się o 11 proc. większą mocą niż wcześniej. Nowe jest też zawieszenie - z przodu konstrukcję powietrzną KY8 zastąpiło zawieszenie Showa ze stalową sprężyną i sportowym kitem, znane dotychczas z zawodów enduro. Aluminiowa rama jest sztywniejsza w kierunku wzdłużnym, a rozstaw osi skrócono.
Motocykl schudł - waży teraz 110,6 kg. Kierowca będzie miał do dyspozycji maszynę z niższym środkiem ciężkości, który uzyskano poprzez obniżone zamocowanie półek amortyzatora oraz zamontowanie tytanowego zbiornika paliwa. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy elektryczny starter.
O ile CRF450R jest motocyklem przeznaczonym głównie dla uprawiających enduro amatorsko, o tyle jego "brat" z dodatkową literą X w nazwie jest maszyną wyścigową. Świadczą o tym m. in. dostosowane do tej specyfikacji zawieszenie, tylne, 18-calowe koło, elektryczny zapłon, nóżka boczna, większy zbiornik paliwa czy wtrysk paliwa PGM-FI.
Masa własna wynosi 118 kg, prowadzący natomiast będzie mógł wybierać spośród trzech nastawień pracy silnika, z czego topowy daje pełną moc w całym zakresie.
Źródło: Honda
ll