Historia Chevroleta
None
1912 Chevrolet Classic Six
W 1911 r. szwajcarski kierowca wyścigowy Louis Chevrolet wraz z Williamem C. Durantem zapoczątkowali działalność firmy produkującej samochody. Classic Six był pierwszym samochodem, który nosił nazwę Chevrolet. Imponujący samochód kosztował 2150 dolarów, co jak na owe czasy było ceną wysoką w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Premiera modelu miała miejsce w 1911 roku, a rok później rozpoczęto produkcję, która trwała do roku 1914. W sumie wyprodukowano 5 987 egzemplarzy modelu Classic Six.
sj
1932 Chevrolet Deluxe Sport Coupe
Przeciwności prowadzą czasami do sukcesu. Tak też było w przypadku Chevroleta Deluxe Sport Coupe. Produkcję modelu rozpoczęto w 1932 roku. W dobie kryzysu, gdy produkcja koncernu spadła o 50 procent w porównaniu do roku poprzedniego, udało się zaprojektować jeden z najlepiej wyglądających modeli w przedwojennej historii marki. Deluxe Sport, jak na jego nazwę przystało, wyróżniał się atrakcyjną, zaokrągloną z tyłu linią nadwozia oraz sportowymi osiągami. Był to pojazd typowo dwuosobowy... przynajmniej, jeśli chodzi o wnętrze. Dodatkowi pasażerowie zmuszeni byli korzystać ze składanego siedzenia umieszczonego w bagażniku, poza kabiną pasażerską - patent zdecydowanie niepraktyczny w deszczowe dni.
1936 Chevrolet Suburban
Suburban to model szczególny nie tylko dla Chevroleta, ale dla całego przemysłu motoryzacyjnego. Prawdopodobnie był to pierwszy przedstawiciel obecnego segmentu SUV. Mocne, bezkompromisowe kombi zbudowane na podwoziu półciężarówki, przeznaczone do przewozu większych ładunków. Początki modelu sięgają 1933 roku, kiedy to powstała ośmioosobowa półciężarówka z częściowo drewnianą karoserią, przeznaczona dla jednostek Gwardii Narodowej oraz Korpusu Obrony Cywilnej. Model przeznaczony dla użytkowników cywilnych wyposażono w metalowe nadwozie z drzwiami tylnymi lub jednolitą klapą.
1948 Chevrolet Pick-Up
Małe półciężarówki i furgonetki zajmują w historii marki Chevrolet nie mniej ważne miejsce niż samochody typowo osobowe. Rok 1948 był przełomowy, jeśli chodzi o tego typu samochody. Już w połowie 1947 roku powstał projekt Chevroleta Pick-upa, pierwszego samochodu koncernu GM zaprojektowanego całkowicie według nowych, powojennych trendów. Samochód ten był w tamtym okresie jednym z bardziej nowoczesnych pojazdów pod względem stylistyki. Co jest nietypowe, biorąc pod uwagę typowo użytkowe przeznaczenie auta.
1953 Chevrolet Corvette
Pierwsza generacja tego legendarnego auta pojawiła się w 1953 roku jako dwumiejscowy samochód sportowy. Zaprojektowany przez słynnego szefa stylistów GM, Harleya Earla, pojazd miał zrewolucjonizować dotychczasowy obraz marki i jednocześnie stać się odpowiedzią na falę samochodów sportowych sprowadzanych po wojnie z Europy. Nadwozie auta, wykonane z włókna szklanego było ogromną innowacją. Jednak po początkowym zachwycie opinii publicznej sprzedaż modelu spadała i dopiero wprowadzone kilka lat później zmiany zagwarantowały mu sukces rynkowy.
1955 Chevrolet Bel Air Coupe
W latach 50-tych Chevrolet całkowicie odmienił stylistykę swoich samochodów. Pierwszym modelem zaprojektowanym według nowej koncepcji był Bel Air wyposażony w innowacyjny silnik V8, tak zwany „small-block”.
1955 Chevrolet Bel Air Convertible
Elegancki, wyważony w proporcjach styl i żywa kolorystyka nadwozia w połączeniu z porywającymi osiągami – wszystko to spowodowało, że już na początku Bel Air we wszystkich wersjach nadwozia – coupe, kabriolet i kombi – wyróżniał się z tłumu. Modele GM z okresu 1955-1957 wyróżniały się tak bardzo, że otrzymały przydomek „Tri5”.
1956 Chevrolet Firebird II
Harley Earl, dyrektor ds. stylistyki GM obok modelu studyjnego Firebird II z 1956r.
1963 Chevrolet Corvette Sting Ray
Corvette Sting Ray z 1963 roku miał nadać nowy charakter dotychczasowemu Corvette. Smukły samochód o ostro zarysowanych kantach, który powstał na bazie konceptu opracowanego przez Billa Mitchella, był bardziej wyrafinowany i cywilizowany niż poprzedni model. Jednak mimo dojrzalszego wyglądu nie utracił nic z dynamicznego charakteru poprzednika. Samochód w dalszym ciągu budowany z włókna szklanego, wyróżniał się elektrycznie sterowanymi, chowanymi reflektorami oraz (w wersji coupe) charakterystyczną dzieloną szybą tylną.
1967 Chevrolet Pick-Up
Duże, surowe i do bólu praktyczne pick-up’y Chevroleta nowej generacji z 1967 roku były przeznaczone do wykonywania ciężkiej pracy. Mocne i praktyczne, o bezkompromisowej stylistyce, były promowane na rynku masowym jako uniwersalny środek transportu.
1989 Chevrolet Pick-Up
Pod koniec XX wieku znaczenie półciężarówek typu pick-up w gamie samochodów Chevroleta było wciąż duże. W 1989 roku rozpoczęto produkcję czwartej już generacji pick-up’a, serii C/K. Nowy model wyróżniał się masywną, surową sylwetką z kwadratowymi reflektorami. Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, głównym przeznaczeniem tego samochodu był transport cięższych ładunków. Jednak zmiany zachodzące w stylu życia Amerykanów spowodowały rosnące zainteresowanie tego typu pojazdami wśród codziennych użytkowników samochodów. Dlatego też Chevrolet wprowadził do oferty także pakiet sportowy.
Chevrolety Camaro z 2010 i 1969
Chevrolet projektując nową generację modelu Camaro postanowił powrócić do korzeni. Najnowszy samochód nawiązuje do stylistyki pierwszej generacji. Szef projektantów tłumaczy, że tworząc nowe Camaro opierał się na wyglądzie własnego samochodu z 1969 roku. W ten sposób Chevrolet połączył nowoczesność z klasycznym stylem.
sj