Trwa ładowanie...

GTC Paris: Piękny Opel

GTC Paris: Piękny OpelŹródło: zdjęcie producenta
d2xqs7l
d2xqs7l

Wiceprezes Opla ds. stylistyki Mark Adams przekazał swojemu zespołowi następujące instrukcje: "_ wydobądźcie najbardziej emocjonalną stronę nowego języka stylistyki Opla _". Efekt tych praz - koncepcyjne GTC Paris - zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na Mondial de l’Automobile.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przy długości 4,46 metra GTC Paris jest kompaktowym, sportowym samochodem, zapewniającym jednocześnie odpowiednią ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Szkicowanie pojazdów zazwyczaj zaczyna się od widoku bocznego. Wiele z nich można stworzyć dwoma lub trzema ostrymi kreskami. Taki jest również nowy samochód koncepcyjny Opla - projektanci maksymalnie podkreślili charakter GTC Paris, ograniczając liczbę jego linii bocznych. Jak czytamy w informacji prasowej, zbliżone wyglądem do ścięgien sprintera linie, wyrażają napięcie i tworzą wyraźnie zarysowany kształt. Służą jako podstawa dla głównych elementów i linii nadwozia, opadających w stronę kół w iście sportowym stylu.

Przód pojazdu jest prosty, posiada jednak wyraźny charakter i zawiera typowe dla Opla przetłoczenie wzdłuż linii środkowej. Dodatkowo podkreślają go silnie zarysowane i bardzo wąskie reflektory przednie. Charakterystyczne dla Opla diodowe reflektory dzienne podkreślono doskonale zarysowanymi, chromowanymi elementami. Szeroka sylwetka została podkreślona w części tylnej, gdzie proporcje pojazdu najbardziej rzucają się w oczy. Dodatkowo uwydatniają to tylne światła diodowe.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Podwozie GTC Paris cechuje unikalna konstrukcja i wyjątkowa szerokość. Wykorzystano w nim tylną belkę skrętną i charakterystyczny dla Opla drążek Watta, zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne typu FlexRide oraz przedni, elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy. Dzięki temu GTC Paris ma doskonale trzymać się nawierzchni. Dodatkowo zadbają o to 21-calowe koła.

Jednostką napędową GTC Paris jest turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Aby był bardziej "eko" zastosowano w nim również technologię Start/Stop. Pojazd wyposażono też w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. Niestety firma nie podała żadnych innych szczegółów technicznych ani liczb dotyczących pojazdu.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj