GTC Paris: Piękny Opel

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Wiceprezes Opla ds. stylistyki Mark Adams przekazał swojemu zespołowi następujące instrukcje: "_ wydobądźcie najbardziej emocjonalną stronę nowego języka stylistyki Opla _". Efekt tych praz - koncepcyjne GTC Paris - zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na Mondial de l’Automobile.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Przy długości 4,46 metra GTC Paris jest kompaktowym, sportowym samochodem, zapewniającym jednocześnie odpowiednią ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Szkicowanie pojazdów zazwyczaj zaczyna się od widoku bocznego. Wiele z nich można stworzyć dwoma lub trzema ostrymi kreskami. Taki jest również nowy samochód koncepcyjny Opla - projektanci maksymalnie podkreślili charakter GTC Paris, ograniczając liczbę jego linii bocznych. Jak czytamy w informacji prasowej, zbliżone wyglądem do ścięgien sprintera linie, wyrażają napięcie i tworzą wyraźnie zarysowany kształt. Służą jako podstawa dla głównych elementów i linii nadwozia, opadających w stronę kół w iście sportowym stylu.

Przód pojazdu jest prosty, posiada jednak wyraźny charakter i zawiera typowe dla Opla przetłoczenie wzdłuż linii środkowej. Dodatkowo podkreślają go silnie zarysowane i bardzo wąskie reflektory przednie. Charakterystyczne dla Opla diodowe reflektory dzienne podkreślono doskonale zarysowanymi, chromowanymi elementami. Szeroka sylwetka została podkreślona w części tylnej, gdzie proporcje pojazdu najbardziej rzucają się w oczy. Dodatkowo uwydatniają to tylne światła diodowe.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Podwozie GTC Paris cechuje unikalna konstrukcja i wyjątkowa szerokość. Wykorzystano w nim tylną belkę skrętną i charakterystyczny dla Opla drążek Watta, zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne typu FlexRide oraz przedni, elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy. Dzięki temu GTC Paris ma doskonale trzymać się nawierzchni. Dodatkowo zadbają o to 21-calowe koła.

Jednostką napędową GTC Paris jest turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Aby był bardziej "eko" zastosowano w nim również technologię Start/Stop. Pojazd wyposażono też w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. Niestety firma nie podała żadnych innych szczegółów technicznych ani liczb dotyczących pojazdu.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025