Fotele samochodowe zamiast ławek rezerwowych. Recaro zdradza kulisy historyczne

Ławka rezerwowych to ostatnie miejsce, na które chce trafić piłkarz. Jak się okazuje, są powody dla których większość najlepszych drużyn piłkarskich na świecie ma zamiast tradycyjnej ławki lub krzesełek stadionowych fotele, które wyglądają jak wyjęte ze sportowych samochodów.

Wygląd ławek na meczach piłkarskich może zaskakiwać.
Źródło zdjęć: © Fot. Recaro

Ostatnie Mistrzostwa Świata w piłce nożnej wygrali Francuzi. Świętowaniu nie ma końca. Oprócz aspektów sportowych, wprawne oko wypatrzyło, że tuż obok linii bocznej boiska w miejscach, gdzie siedzą rezerwowi, zamiast ławki znajdują się kubełkowe fotele Recaro.

Powód, dla którego tam są, jest dość prozaiczny. Otóż ponad 20 lat temu przedstawiciel firmy Recaro był w zarządzie drużyny piłkarskiej F. C. Kaiserslautern, a menadżer zespołu Kalli Feldkamp miał problemy z plecami. Recaro zaproponowało mu wygodny fotel z podparciem bocznym, aby poprawić stan zdrowia menadżera. Jak się okazało, piłkarzom bardzo spodobało się to siedzisko i często z niego korzystali. Niedługo później uznano, że każdy powinien mieć taki fotel w ramach umowy sponsorskiej.

To zapoczątkowało modę na ustawanie różnych nietypowych ławek rezerowych. Linie lotnicze ustawiały fotele z samolotów, producenci samochodów przywozili swoim drużynom siedzenia samochodowe, a ci, którzy nie mieli wśród sponsorów nikogo z branży, po prostu zamawiali od Recaro.

Doszło do tego, że niemiecka firma wydzieliła u siebie dział foteli dla piłkarzy i stworzono specjalne oferty sprzedażowe. Oprócz nowoczesnych ławek rezerowoych produkuje także miejsca biznesowe na stadionach. Dziś wg przedstawicieli Recaro, ponad 70 najlepszych drużyn piłkarskich siedzi na ich siedzeniach kubełkowych. Warto dodać, że w ofercie są opcje dodatkowe, takie jak ogrzewanie siedzeń.

Cały trend rozpoczął się w 1994 roku z powodu jednego mężczyzny, który miał problemy z kręgosłupem, a dziś jest ogronym biznesem.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła