Trwa ładowanie...
05-10-2014 00:28

Dwie duże nowości Toyoty w Paryżu

Dwie duże nowości Toyoty w ParyżuŹródło: WP.PL/Szymon Jasina
d258bat
d258bat

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Toyota zaprezentowała dwie nowości - produkcyjną wersję auta zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz prototyp crossovera - C-HR.

Pierwszy z wymienionych samochodów, "Fuel Cell Sedan", powstał po 20 latach prac badawczych nad nowym rodzajem napędu. Czteroosobowa limuzyna będzie miała taki zasięg na jednym tankowaniu, jak tradycyjne auto benzynowe. Całkowite napełnienie zbiorników wodorem zajmuje 3 minuty, a pojazd emituje jedynie parę wodną. "Fuel Cell Sedan" jest rozwinięciem modelu koncepcyjnego FCV, który został zaprezentowany w 2013 r. w Tokio. Wersja produkcyjna pozostaje wierna konceptowi, jednak otrzymała nowy projekt grilla, reflektorów przednich i tylnych. Auto zadebiutuje na rynkach europejskich w 2015 r. Wiadomo już, że w Japonii auto będzie kosztowało 7 mln jenów (ok. 216 000 zł).

O wyjątkowości projektu decyduje zgromadzenie wszystkich elementów napędu (ogniw paliwowych, akumulatorów i zbiorników wodoru) pod podłogą pojazdu, dzięki czemu obniżony został środek ciężkości. W dwóch zbiornikach magazynowany jest wodór sprężony do 700 barów. W przedniej części auta znajduje się silnik elektryczny, jednostka sterująca oraz dodatkowa przetwornica, która podnosząc napięcie z ogniw paliwowych pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów jednostki elektrycznej i ograniczenie liczby ogniw, poprawiając osiągi przy zrównoważonych kosztach produkcji.

Drugim głośnym debiutantem Toyoty w Paryżu jest koncepcyjny C-HR, będący pierwszą interpretacją crossovera segmentu C japońskiej marki. Auto, które niebawem zadebiutuje na rynku, powstało w oparciu o nową platformę, zaprojektowaną z myślą o wysokiej precyzji prowadzenia. W połączeniu z pełnym napędem hybrydowym kolejnej generacji samochód ma dawać bardzo pozytywne wrażenia z jazdy przy niskich kosztach eksploatacji.

d258bat

Kompaktowa i smukła kabina C-HR Concept kontrastuje z masywną dolną częścią nadwozia i wyraźnie narysowanymi błotnikami. Przednia część pojazdu jest rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych marki oraz zapowiedzią przyszłych modeli koncernu. Uzupełnieniem innowacyjnego wyglądu nadwozia jest oryginalny projekt tylnej części auta, z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika. Powstały w dużej mierze dzięki wysiłkom europejskich struktur Toyoty pojazd mierzy 4 350 mm długości, 1 850 mm szerokości i 1 500 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 640 mm. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji.

Źródło: Toyota

ll/tb/ll,moto.wp.pl

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj