Dwie duże nowości Toyoty w Paryżu

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL/Szymon Jasina

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Toyota zaprezentowała dwie nowości - produkcyjną wersję auta zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz prototyp crossovera - C-HR.

Pierwszy z wymienionych samochodów, "Fuel Cell Sedan", powstał po 20 latach prac badawczych nad nowym rodzajem napędu. Czteroosobowa limuzyna będzie miała taki zasięg na jednym tankowaniu, jak tradycyjne auto benzynowe. Całkowite napełnienie zbiorników wodorem zajmuje 3 minuty, a pojazd emituje jedynie parę wodną. "Fuel Cell Sedan" jest rozwinięciem modelu koncepcyjnego FCV, który został zaprezentowany w 2013 r. w Tokio. Wersja produkcyjna pozostaje wierna konceptowi, jednak otrzymała nowy projekt grilla, reflektorów przednich i tylnych. Auto zadebiutuje na rynkach europejskich w 2015 r. Wiadomo już, że w Japonii auto będzie kosztowało 7 mln jenów (ok. 216 000 zł).

O wyjątkowości projektu decyduje zgromadzenie wszystkich elementów napędu (ogniw paliwowych, akumulatorów i zbiorników wodoru) pod podłogą pojazdu, dzięki czemu obniżony został środek ciężkości. W dwóch zbiornikach magazynowany jest wodór sprężony do 700 barów. W przedniej części auta znajduje się silnik elektryczny, jednostka sterująca oraz dodatkowa przetwornica, która podnosząc napięcie z ogniw paliwowych pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów jednostki elektrycznej i ograniczenie liczby ogniw, poprawiając osiągi przy zrównoważonych kosztach produkcji.

Drugim głośnym debiutantem Toyoty w Paryżu jest koncepcyjny C-HR, będący pierwszą interpretacją crossovera segmentu C japońskiej marki. Auto, które niebawem zadebiutuje na rynku, powstało w oparciu o nową platformę, zaprojektowaną z myślą o wysokiej precyzji prowadzenia. W połączeniu z pełnym napędem hybrydowym kolejnej generacji samochód ma dawać bardzo pozytywne wrażenia z jazdy przy niskich kosztach eksploatacji.

Kompaktowa i smukła kabina C-HR Concept kontrastuje z masywną dolną częścią nadwozia i wyraźnie narysowanymi błotnikami. Przednia część pojazdu jest rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych marki oraz zapowiedzią przyszłych modeli koncernu. Uzupełnieniem innowacyjnego wyglądu nadwozia jest oryginalny projekt tylnej części auta, z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika. Powstały w dużej mierze dzięki wysiłkom europejskich struktur Toyoty pojazd mierzy 4 350 mm długości, 1 850 mm szerokości i 1 500 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 640 mm. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji.

Źródło: Toyota

ll/tb/ll,moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła