Toyota C-HR Concept
Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu ma miejsce światowa premiera pojazdu koncepcyjnego Toyota C-HR, który ma łączyć zwinność i przyjemność z prowadzenia z zupełnie nową stylistyką japońskiego koncernu
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu ma miejsce światowa premiera pojazdu koncepcyjnego Toyota C-HR, który ma łączyć zwinność i przyjemność z prowadzenia z zupełnie nową stylistyką japońskiego koncernu. Jest to zarazem pierwsza interpretacja cross-overa segmentu C Toyoty, który niebawem zadebiutuje na rynku.
20 lat temu firma pokazała światu pierwszego w historii SUV-a, model RAV4. Całkowicie różniąc się od tradycyjnych samochodów terenowych, RAV4 zaskakiwał w swoim czasie niemal wszystkim: niewielkim, 2 litrowym silnikiem, zamontowanym poprzecznie w nadwoziu samonośnym o długości zaledwie 3,69 m, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, oraz niespotykaną stylistyką zewnętrzną.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek Priusa, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy, a w 2012 roku zadebiutował opracowany wraz z Subaru model sportowy GT86, będący jedynym na świecie pojazdem z silnikiem typu bokser umieszczonym z przodu i napędem na tylną oś. Dziś debiutuje model koncepcyjny C-HR, który ma łączyć innowacyjność projektu pierwszej generacji Toyoty RAV4, zaawansowanie technologiczne kolejnej odsłony systemu hybrydowego, zapoczątkowanego przez Priusa, oraz zwinność, dynamikę i precyzję prowadzenia znaną z GT86.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
C-HR już na pierwszy rzut oka wyróżnia się spośród wszystkich dostępnych do tej pory cross-overów segmentu C. Jest kolejnym z zapowiadanych przez Akio Toyodę przełomowych projektów Toyoty, które budzą emocje i dają prawdziwą radość z jazdy. Powstał w oparciu o nową platformę, zaprojektowaną z myślą o najwyższej precyzji prowadzenia. W połączeniu z pełnym napędem hybrydowym kolejnej generacji, będzie dawać wyjątkowe wrażenia z jazdy przy niskich kosztach eksploatacji.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
C-HR Concept prezentuje nowe podejście do projektowania pojazdów tego typu. Kompaktowa i smukła kabina kontrastuje z masywną dolną częścią nadwozia i wyraźnie narysowanymi błotnikami. Przednia część pojazdu jest nie tylko rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych Toyoty Under Priority i Keen Look, ale także zapowiedzią, jak będą wyglądały nowe modele koncernu. Uzupełnieniem innowacyjnego wyglądu nadwozia jest oryginalny projekt tylnej części pojazdu, z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
C-HR Concept jest kolejnym przykładem realizacji strategii "Toyota New Global Vision", ogłoszonej przez Akio Toyodę w 2011 roku. Uznając, że Europa jest miejscem o największej konkurencji w klasie samochodów małych i średnich, Toyota nadała swoim europejskim strukturom wiodącą rolę w ramach koncernu w planowaniu modeli segmentów A, B i C. Dlatego też w przypadku rozwoju projektu C-HR, kluczowa okazała się współpraca między centralą w Japonii a Toyota Motor Europe, dzięki której powstał pojazd mający trafić w oczekiwania klientów na Starym Kontynencie. Wiodącą rolę w projektowaniu nadwozia C-HR miało europejskie centrum projektowe Toyoty ED2.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.
Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.
sj/tb/tb, moto.wp.pl