Toyota C-HR Concept

Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu ma miejsce światowa premiera pojazdu koncepcyjnego Toyota C-HR, który ma łączyć zwinność i przyjemność z prowadzenia z zupełnie nową stylistyką japońskiego koncernu

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina, moto.wp.pl

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu ma miejsce światowa premiera pojazdu koncepcyjnego Toyota C-HR, który ma łączyć zwinność i przyjemność z prowadzenia z zupełnie nową stylistyką japońskiego koncernu. Jest to zarazem pierwsza interpretacja cross-overa segmentu C Toyoty, który niebawem zadebiutuje na rynku.

20 lat temu firma pokazała światu pierwszego w historii SUV-a, model RAV4. Całkowicie różniąc się od tradycyjnych samochodów terenowych, RAV4 zaskakiwał w swoim czasie niemal wszystkim: niewielkim, 2 litrowym silnikiem, zamontowanym poprzecznie w nadwoziu samonośnym o długości zaledwie 3,69 m, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, oraz niespotykaną stylistyką zewnętrzną.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek Priusa, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy, a w 2012 roku zadebiutował opracowany wraz z Subaru model sportowy GT86, będący jedynym na świecie pojazdem z silnikiem typu bokser umieszczonym z przodu i napędem na tylną oś. Dziś debiutuje model koncepcyjny C-HR, który ma łączyć innowacyjność projektu pierwszej generacji Toyoty RAV4, zaawansowanie technologiczne kolejnej odsłony systemu hybrydowego, zapoczątkowanego przez Priusa, oraz zwinność, dynamikę i precyzję prowadzenia znaną z GT86.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

C-HR już na pierwszy rzut oka wyróżnia się spośród wszystkich dostępnych do tej pory cross-overów segmentu C. Jest kolejnym z zapowiadanych przez Akio Toyodę przełomowych projektów Toyoty, które budzą emocje i dają prawdziwą radość z jazdy. Powstał w oparciu o nową platformę, zaprojektowaną z myślą o najwyższej precyzji prowadzenia. W połączeniu z pełnym napędem hybrydowym kolejnej generacji, będzie dawać wyjątkowe wrażenia z jazdy przy niskich kosztach eksploatacji.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

C-HR Concept prezentuje nowe podejście do projektowania pojazdów tego typu. Kompaktowa i smukła kabina kontrastuje z masywną dolną częścią nadwozia i wyraźnie narysowanymi błotnikami. Przednia część pojazdu jest nie tylko rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych Toyoty Under Priority i Keen Look, ale także zapowiedzią, jak będą wyglądały nowe modele koncernu. Uzupełnieniem innowacyjnego wyglądu nadwozia jest oryginalny projekt tylnej części pojazdu, z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

C-HR Concept jest kolejnym przykładem realizacji strategii "Toyota New Global Vision", ogłoszonej przez Akio Toyodę w 2011 roku. Uznając, że Europa jest miejscem o największej konkurencji w klasie samochodów małych i średnich, Toyota nadała swoim europejskim strukturom wiodącą rolę w ramach koncernu w planowaniu modeli segmentów A, B i C. Dlatego też w przypadku rozwoju projektu C-HR, kluczowa okazała się współpraca między centralą w Japonii a Toyota Motor Europe, dzięki której powstał pojazd mający trafić w oczekiwania klientów na Starym Kontynencie. Wiodącą rolę w projektowaniu nadwozia C-HR miało europejskie centrum projektowe Toyoty ED2.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

/ 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

10 / 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

11 / 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

12 / 12Innowacyjny wygląd i przyjemność z jazdy

Obraz
© Szymon Jasina, moto.wp.pl

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

sj/tb/tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025