Dwa nowe silniki Volkswagena

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas sympozjum w Wiedniu Volkswagen zaprezentował dwa nowe silniki – 6,0 W12 TSI oraz 2,0 TDI. Zdaniem inżynierów marki jest zdecydowanie zbyt wcześnie, by mówić o zmierzchu ery jednostek spalinowych.

Silnik 6,0 W12 TSI jest przeznaczony do modeli klasy premium, np. należącego do Grupy VW Bentleya. Konstruktorzy połączyli dwa, stosowane dotychczas rozdzielnie, procesy spalania – bezpośredni wtrysk paliwa FSI z Audi oraz wtrysk wielopunktowy TMPI z Bentleya. Rozwiązanie otrzymało oznaczenie TSI. W ramach rozwoju konstrukcji zastosowano plazmowe pokrycie gładzi cylindrów, układ olejowy z włączaną pompą oleju, system chłodzenia z wbudowaną jednostką sterowania temperaturą, doładowanie biturbo ze sprężarką Twin-Scroll, system odłączania jednej głowicy cylindrów, układ sterowania silnikiem z dwiema jednostkami sterującymi oraz system start-stop. Za komfort pracy odpowiada adaptacyjne zawieszenie silnika z hydraulicznym tłumieniem, w którym elektromagnetyczne siłowniki przeciwdziałają dragniom jednostki inicjując ruchu przeciwstawne.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * W12 TSI może poszczycić się tytułem najoszczędniejszej 12-cylindrowej jednostki napędowej w segmencie aut luksusowych – przy mocy wynoszącej 608 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 900 Nm średnia emisja dwutlenku węgla wynosi poniżej 250 g/km. Zależnie od modelu, w którym zostanie ona zastosowana przyspieszenie do 100 km/h wyniesie mniej niż 4 s, a prędkość maksymalna przekroczy 300 km/h.

Drugi silnik, 2-litrowy turbodiesel będzie miał swoją premierę w nowych autach użytkowych Volkswagena – Multivanie i Transporterze. U podstaw konstrukcji leżała potrzeba zmniejszenia zużycia paliwa (średnio o 14 proc.). Równie ważny był taki przebieg momentu obrotowego, by zapewniał jak największą elastyczność jednostki napędowej. Oprócz bezpośredniego wtrysku common-rail z ciśnieniem wynoszącym 2000 barów, zastosowano nowy system odprowadzania spalin wykorzystujący niską temperaturę i wysokie ciśnienie oraz chłodnicę powietrza doładowującego chłodzoną cieczą. Neutralizacja spalin dokonuje się w katalizatorze oksydacyjnym z dołączanym filtrem cząstek stałych i katalizatorem SCR.

Cztery wersje tego silnika dysponują mocą od 84 do 204 KM i momentem obrotowym od 220 do 450 Nm. W wariantach do 150 KM zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. W najmocniejszym motorze całkowicie przekonstruowano dostępny już wcześniej system dwustopniowego doładowania uzupełniając go w fazie wysokiego ciśnienia także o sprężarkę ze zmienną geometrią turbiny.

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯