Trwa ładowanie...

Dwa nowe silniki Volkswagena

Dwa nowe silniki VolkswagenaŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Podczas sympozjum w Wiedniu Volkswagen zaprezentował dwa nowe silniki – 6,0 W12 TSI oraz 2,0 TDI. Zdaniem inżynierów marki jest zdecydowanie zbyt wcześnie, by mówić o zmierzchu ery jednostek spalinowych.

Silnik 6,0 W12 TSI jest przeznaczony do modeli klasy premium, np. należącego do Grupy VW Bentleya. Konstruktorzy połączyli dwa, stosowane dotychczas rozdzielnie, procesy spalania – bezpośredni wtrysk paliwa FSI z Audi oraz wtrysk wielopunktowy TMPI z Bentleya. Rozwiązanie otrzymało oznaczenie TSI. W ramach rozwoju konstrukcji zastosowano plazmowe pokrycie gładzi cylindrów, układ olejowy z włączaną pompą oleju, system chłodzenia z wbudowaną jednostką sterowania temperaturą, doładowanie biturbo ze sprężarką Twin-Scroll, system odłączania jednej głowicy cylindrów, układ sterowania silnikiem z dwiema jednostkami sterującymi oraz system start-stop. Za komfort pracy odpowiada adaptacyjne zawieszenie silnika z hydraulicznym tłumieniem, w którym elektromagnetyczne siłowniki przeciwdziałają dragniom jednostki inicjując ruchu przeciwstawne.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * W12 TSI może poszczycić się tytułem najoszczędniejszej 12-cylindrowej jednostki napędowej w segmencie aut luksusowych – przy mocy wynoszącej 608 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 900 Nm średnia emisja dwutlenku węgla wynosi poniżej 250 g/km. Zależnie od modelu, w którym zostanie ona zastosowana przyspieszenie do 100 km/h wyniesie mniej niż 4 s, a prędkość maksymalna przekroczy 300 km/h.

Drugi silnik, 2-litrowy turbodiesel będzie miał swoją premierę w nowych autach użytkowych Volkswagena – Multivanie i Transporterze. U podstaw konstrukcji leżała potrzeba zmniejszenia zużycia paliwa (średnio o 14 proc.). Równie ważny był taki przebieg momentu obrotowego, by zapewniał jak największą elastyczność jednostki napędowej. Oprócz bezpośredniego wtrysku common-rail z ciśnieniem wynoszącym 2000 barów, zastosowano nowy system odprowadzania spalin wykorzystujący niską temperaturę i wysokie ciśnienie oraz chłodnicę powietrza doładowującego chłodzoną cieczą. Neutralizacja spalin dokonuje się w katalizatorze oksydacyjnym z dołączanym filtrem cząstek stałych i katalizatorem SCR.

d1u6y09

Cztery wersje tego silnika dysponują mocą od 84 do 204 KM i momentem obrotowym od 220 do 450 Nm. W wariantach do 150 KM zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. W najmocniejszym motorze całkowicie przekonstruowano dostępny już wcześniej system dwustopniowego doładowania uzupełniając go w fazie wysokiego ciśnienia także o sprężarkę ze zmienną geometrią turbiny.

ll/moto.wp.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj