Ducati Hypermotard 950 ze zmianami w silniku. Wersja SP ma nowe barwy
Ducati nie ma w swojej ofercie nudnych motocykli, ale to model Hypermotard nazywa mianem fun-bike. Silnik tego sporego supermoto po modyfikacjach spełnia normę Euro 5. Dodatkowo topowa odmiana SP otrzymała nowe malowanie.
Wszystkie wersje modelu Ducati Hypermotard 950 musiały otrzymać teraz nową wersję dwucylindrowego silnika o pojemności 937 cm3. Nowe przepisy wymusiły dostosowanie go do normy emisji spalin Euro 5, ale przy tym udało się zachować maksymalną moc 114 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 7250 obr./min.
Ducati chwali się też, że odświeżony Hypermotard 950 ma poprawioną skrzynię biegów, w której łatwiej wrzucić bieg neutralny, a zmiany przełożeń są bardziej precyzyjne – zastosowano tu rozwiązane znane z modeli Monster i SuperSport 950.
Powyższe zmiany dotyczą wszystkich odmian Ducati Hypermotard 950 (w tym standardowej i RVE), natomiast topowa, wyposażona w zawieszenie Ohlins o większym skoku, kute felgi i system Ducati Quick Shift, wersja SP ma teraz zmienione malowanie.
Produkcja nowego Ducati Hypemotard 950 już ruszyła w fabryce w Borgo Panigale, a w salonach maszyny pojawią się w czerwcu 2021 r.