Nowe MV Agusta Turismo Veloce jest wygodniejsze, oszczędniejsze i bardziej nowoczesne
Marka MV Agusta zaprezentowała nową odsłonę swojego sportowo-turystycznego modelu Turismo Veloce. Produkowany od 2015 r. pierwszy turystyk włoskiej firmy przeszedł spore zmiany pod kątem podwozia, silnika i elektroniki, dzięki czemu ma się jeszcze lepiej sprawdzać w dalekich podróżach.
MV Agusta dopiero co pokazała odświeżony model Superveloce. Wiele nowości związanych z napędem i elektroniką trafiło też od razu do turystycznego modelu Turismo Veloce. Oba te motocykle mają ten sam 3-cylindrowy silnik o pojemności 800 cm3, który dostosowano do normy Euro 5 (choć w modelu turystycznym ma on inną charakterystykę i moc 110 KM). Zastosowano m.in. nowe zawory, a dzięki zmodyfikowanemu kolektorowi wydechowego zwiększono moment obrotowy. Zmieniono zestopniowanie skrzyni biegów, dzięki czemu silnik teraz pracuje na niższych obrotach. Stworzono też drugą wersję Smart Clutch System (SCS), czyli quickshiftera. W efekcie oprócz sprostania wymogom ekologicznym, udało się też zmniejszyć spalanie.
MV Agusta Turismo Veloce to motocykl wielozadaniowy, który ma sprawdzić się zarówno w mieście, na krętych górskich drogach, jak i podczas długich podróży autostradami. Dba o to między innymi poprawione półaktywne zawieszenie, które ma się teraz lepiej sprawować na bocznych drogach o kiepskiej nawierzchni. Oczywiście przy zachowaniu komfortu i stabilności podczas jazdy.
MV Agusta chwali się, że mocno pracowano nad aerodynamiką i teraz zarówno kierowca, jak i pasażer są dużo lepiej chronieni przed wiatrem, a turbulencje przy kaskach były mniejsze. O 20 mm obniżono siedzenie kierowcy, dzięki czemu motocyklista nie tylko jest lepiej schowany, ale też łatwiej mu postawić stopy na ziemi, a dzięki temu również niższe osoby będą mogły poczuć się pewniej. Samo siedzenie jest miększe i bardziej komfortowe niż wcześniej. Regulowana szyba jest teraz o 75 mm wyższa i o 38 mm szersza. Zmieniono też jej kształt, dzięki czemu generuje za sobą bańkę powietrza bez zawirowań.
Podobnie jak w przypadku modelu Superveloce, też w Turismo Veloce zastosowano nową elektronikę z sześcioosiowym czujnikiem. Turystyczny motocykl wyposażony jest w takie systemy jak kontrolę trakcji biorącą pod uwagę pochylenie jednośladu i cornering ABS, który podczas mocnego hamowania dba o to, aby nie unosiło się tylne koło. Motocykl wyposażona jest w 5,5-calowy wyświetlacz, Bluetootha i GPS. Po połączeniu ze smartfonem, za pomocą aplikacji MV Ride można sterować ustawieniami motocykla (np. trybem jazdy czy czułością kontroli trakcji). Do tego można planować wyjazdy i rejestrować trasę z danymi telemetrycznymi. Oddzielna aplikacja MV Green Box pozwala zlokalizować motocykli.
MV Agusta Turismo Veloce to motocykl turystyczny, więc oczywiście ma też boczne kufry. Każdy z nich ma pojemność 34 l i zostały zaprojektowane tak, aby motocykl miał z tyłu tę samą szerokość, jaką ma kierownica. Dzięki temu podczas jazda między samochodami można mieć pewność, że jeśli kierownica się zmieściła, to tył też przejedzie bezpiecznie.