Nowe MV Agusta Turismo Veloce jest wygodniejsze, oszczędniejsze i bardziej nowoczesne

Marka MV Agusta zaprezentowała nową odsłonę swojego sportowo-turystycznego modelu Turismo Veloce. Produkowany od 2015 r. pierwszy turystyk włoskiej firmy przeszedł spore zmiany pod kątem podwozia, silnika i elektroniki, dzięki czemu ma się jeszcze lepiej sprawdzać w dalekich podróżach.

MV Agusta Turismo VeloceMV Agusta Turismo Veloce
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

MV Agusta dopiero co pokazała odświeżony model Superveloce. Wiele nowości związanych z napędem i elektroniką trafiło też od razu do turystycznego modelu Turismo Veloce. Oba te motocykle mają ten sam 3-cylindrowy silnik o pojemności 800 cm3, który dostosowano do normy Euro 5 (choć w modelu turystycznym ma on inną charakterystykę i moc 110 KM). Zastosowano m.in. nowe zawory, a dzięki zmodyfikowanemu kolektorowi wydechowego zwiększono moment obrotowy. Zmieniono zestopniowanie skrzyni biegów, dzięki czemu silnik teraz pracuje na niższych obrotach. Stworzono też drugą wersję Smart Clutch System (SCS), czyli quickshiftera. W efekcie oprócz sprostania wymogom ekologicznym, udało się też zmniejszyć spalanie.

MV Agusta Turismo Veloce to motocykl wielozadaniowy, który ma sprawdzić się zarówno w mieście, na krętych górskich drogach, jak i podczas długich podróży autostradami. Dba o to między innymi poprawione półaktywne zawieszenie, które ma się teraz lepiej sprawować na bocznych drogach o kiepskiej nawierzchni. Oczywiście przy zachowaniu komfortu i stabilności podczas jazdy.

MV Agusta Turismo Veloce
MV Agusta Turismo Veloce © Materiały prasowe | MV Agusta

MV Agusta chwali się, że mocno pracowano nad aerodynamiką i teraz zarówno kierowca, jak i pasażer są dużo lepiej chronieni przed wiatrem, a turbulencje przy kaskach były mniejsze. O 20 mm obniżono siedzenie kierowcy, dzięki czemu motocyklista nie tylko jest lepiej schowany, ale też łatwiej mu postawić stopy na ziemi, a dzięki temu również niższe osoby będą mogły poczuć się pewniej. Samo siedzenie jest miększe i bardziej komfortowe niż wcześniej. Regulowana szyba jest teraz o 75 mm wyższa i o 38 mm szersza. Zmieniono też jej kształt, dzięki czemu generuje za sobą bańkę powietrza bez zawirowań.

Podobnie jak w przypadku modelu Superveloce, też w Turismo Veloce zastosowano nową elektronikę z sześcioosiowym czujnikiem. Turystyczny motocykl wyposażony jest w takie systemy jak kontrolę trakcji biorącą pod uwagę pochylenie jednośladu i cornering ABS, który podczas mocnego hamowania dba o to, aby nie unosiło się tylne koło. Motocykl wyposażona jest w 5,5-calowy wyświetlacz, Bluetootha i GPS. Po połączeniu ze smartfonem, za pomocą aplikacji MV Ride można sterować ustawieniami motocykla (np. trybem jazdy czy czułością kontroli trakcji). Do tego można planować wyjazdy i rejestrować trasę z danymi telemetrycznymi. Oddzielna aplikacja MV Green Box pozwala zlokalizować motocykli.

MV Agusta Turismo Veloce
MV Agusta Turismo Veloce © Materiały prasowe | MV Agusta

MV Agusta Turismo Veloce to motocykl turystyczny, więc oczywiście ma też boczne kufry. Każdy z nich ma pojemność 34 l i zostały zaprojektowane tak, aby motocykl miał z tyłu tę samą szerokość, jaką ma kierownica. Dzięki temu podczas jazda między samochodami można mieć pewność, że jeśli kierownica się zmieściła, to tył też przejedzie bezpiecznie.

MV Agusta Turismo Veloce
MV Agusta Turismo Veloce © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Turismo Veloce
MV Agusta Turismo Veloce © Materiały prasowe | MV Agusta
MV Agusta Turismo Veloce
MV Agusta Turismo Veloce © Materiały prasowe | MV Agusta

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025