Trwa ładowanie...

Nowe MV Agusta Turismo Veloce jest wygodniejsze, oszczędniejsze i bardziej nowoczesne

Marka MV Agusta zaprezentowała nową odsłonę swojego sportowo-turystycznego modelu Turismo Veloce. Produkowany od 2015 r. pierwszy turystyk włoskiej firmy przeszedł spore zmiany pod kątem podwozia, silnika i elektroniki, dzięki czemu ma się jeszcze lepiej sprawdzać w dalekich podróżach.

MV Agusta Turismo VeloceMV Agusta Turismo VeloceŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
d42nf8g
d42nf8g

MV Agusta dopiero co pokazała odświeżony model Superveloce. Wiele nowości związanych z napędem i elektroniką trafiło też od razu do turystycznego modelu Turismo Veloce. Oba te motocykle mają ten sam 3-cylindrowy silnik o pojemności 800 cm3, który dostosowano do normy Euro 5 (choć w modelu turystycznym ma on inną charakterystykę i moc 110 KM). Zastosowano m.in. nowe zawory, a dzięki zmodyfikowanemu kolektorowi wydechowego zwiększono moment obrotowy. Zmieniono zestopniowanie skrzyni biegów, dzięki czemu silnik teraz pracuje na niższych obrotach. Stworzono też drugą wersję Smart Clutch System (SCS), czyli quickshiftera. W efekcie oprócz sprostania wymogom ekologicznym, udało się też zmniejszyć spalanie.

MV Agusta Turismo Veloce to motocykl wielozadaniowy, który ma sprawdzić się zarówno w mieście, na krętych górskich drogach, jak i podczas długich podróży autostradami. Dba o to między innymi poprawione półaktywne zawieszenie, które ma się teraz lepiej sprawować na bocznych drogach o kiepskiej nawierzchni. Oczywiście przy zachowaniu komfortu i stabilności podczas jazdy.

MV Agusta Turismo Veloce Materiały prasowe
MV Agusta Turismo VeloceŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta

MV Agusta chwali się, że mocno pracowano nad aerodynamiką i teraz zarówno kierowca, jak i pasażer są dużo lepiej chronieni przed wiatrem, a turbulencje przy kaskach były mniejsze. O 20 mm obniżono siedzenie kierowcy, dzięki czemu motocyklista nie tylko jest lepiej schowany, ale też łatwiej mu postawić stopy na ziemi, a dzięki temu również niższe osoby będą mogły poczuć się pewniej. Samo siedzenie jest miększe i bardziej komfortowe niż wcześniej. Regulowana szyba jest teraz o 75 mm wyższa i o 38 mm szersza. Zmieniono też jej kształt, dzięki czemu generuje za sobą bańkę powietrza bez zawirowań.

d42nf8g

Podobnie jak w przypadku modelu Superveloce, też w Turismo Veloce zastosowano nową elektronikę z sześcioosiowym czujnikiem. Turystyczny motocykl wyposażony jest w takie systemy jak kontrolę trakcji biorącą pod uwagę pochylenie jednośladu i cornering ABS, który podczas mocnego hamowania dba o to, aby nie unosiło się tylne koło. Motocykl wyposażona jest w 5,5-calowy wyświetlacz, Bluetootha i GPS. Po połączeniu ze smartfonem, za pomocą aplikacji MV Ride można sterować ustawieniami motocykla (np. trybem jazdy czy czułością kontroli trakcji). Do tego można planować wyjazdy i rejestrować trasę z danymi telemetrycznymi. Oddzielna aplikacja MV Green Box pozwala zlokalizować motocykli.

MV Agusta Turismo Veloce Materiały prasowe
MV Agusta Turismo VeloceŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta

MV Agusta Turismo Veloce to motocykl turystyczny, więc oczywiście ma też boczne kufry. Każdy z nich ma pojemność 34 l i zostały zaprojektowane tak, aby motocykl miał z tyłu tę samą szerokość, jaką ma kierownica. Dzięki temu podczas jazda między samochodami można mieć pewność, że jeśli kierownica się zmieściła, to tył też przejedzie bezpiecznie.

MV Agusta Turismo Veloce Materiały prasowe
MV Agusta Turismo VeloceŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Turismo Veloce Materiały prasowe
MV Agusta Turismo VeloceŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
MV Agusta Turismo Veloce Materiały prasowe
MV Agusta Turismo VeloceŹródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d42nf8g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d42nf8g
Więcej tematów