Trwa ładowanie...

Ducati Hypermotard 698 Mono to wzorzec supermoto z nową jednocylindrówką

Nowy silnik Ducati debiutuje w nowej maszynie marki. Podwójna premiera z Włoch zachwyci wszystkich miłośników supermoto i wielbicieli wyrafinowanych rozwiązań technicznych.

Ducati Hypermotard 698 MonoDucati Hypermotard 698 MonoŹródło: Materiały prasowe, fot: marco campelli
d1q333y
d1q333y

Hypermotard 698 Mono to motocykl stworzony przede wszystkim po to, by dawać radość z jazdy. Mechaniczne uosobienie dobrej zabawy i technicznego wyrafinowania zaczerpniętego w dużej mierze ze świata modeli Panigale.

Główną atrakcją jest nowa jednostka Superquadro Mono. Producent twierdzi, że jest to najbardziej wyrafinowany jednocylindrowy silnik, jaki kiedykolwiek trafił do drogowego jednośladu. 

Generuje 77,5 KM mocy i kręci się do 10 250 obr/min. Bazą do jego stworzenia była dwucylindrówka z modelu 1299 Panigale, z której odziedziczył tłok o średnicy 116 mm, komorę spalania, tytanowe zawory dolotowe i stalowe zawory wydechowe oraz rozrząd desmodromiczny.

Silnik Ducati Superquadro Mono Materiały prasowe
Silnik Ducati Superquadro MonoŹródło: Materiały prasowe, fot: GDS

Jednostka o pojemności 659 cm3 może współpracować z opcjonalnym, torowym wydechem Termignoni pozwalającym zwiększyć moc do 85 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada z kolej sześciostopniowa skrzynia manualna z quickshifterem. Wyróżnikiem jest też wydłużone pierwsze przełożenie sprawdzające się w najciaśniejszych nawrotach.

d1q333y

Wyjątkowa zwinność jest też wynikiem niskiej masy — Hypermotard 698 Mono waży tylko 151 kg. To efekt zastosowania sztywnej ramy kratownicowej, lekkich felg i tarcz hamulcowych oraz przemyślanej konstrukcji.

Ducati Hypermotard 698 Mono Materiały prasowe
Ducati Hypermotard 698 MonoŹródło: Materiały prasowe, fot: marco campelli

Duże znaczenie z perspektywy jeźdźca ma też zawieszenie oparte na w pełni regulowanym widelcu Marzocchi o średnicy 45 mm oraz dwustronnym wahaczu z regulowanym tylnym amortyzatorem. W konstrukcji zastosowano 17-calowe koła ubrane w opony Pirelli Diablo Rosso.

Układ hamulcowy oparto z kolei na podzespołach Brembo. Przednie tarcze mają 330 mm średnicy, a tylne 240 mm. Standardem jest też radialny zacisk M4.32.

d1q333y

Szybkiej jeździe sprzyja jednak nie tylko mechanika, ale i elektronika. Standardem są systemy wspomagające kierowcę w wielu sytuacjach. To m.in. ABS Cornering, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control czy Ducati Power Launch. Ich działanie różni się w zależności od wybranego trybu jazdy. Do wyboru są cztery: Sport, Urban, Road i Wet.

Co ciekawe, Ducati zamierza oferować Hypermotarda 698 także w słabszym, 43,5-konnym wydaniu na prawo jazdy kat. A2. Ceny i dostępność poszczególnych wariantów poznamy już niebawem. Sprzedaż ma bowiem ruszyć w styczniu 2024 roku.

Źródło: Andrea Sottana Studio GDS, Materiały prasowe
Ducati Hypermotard 698 Mono
d1q333y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1q333y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj