Ducati Hypermotard 698 Mono to wzorzec supermoto z nową jednocylindrówką

Nowy silnik Ducati debiutuje w nowej maszynie marki. Podwójna premiera z Włoch zachwyci wszystkich miłośników supermoto i wielbicieli wyrafinowanych rozwiązań technicznych.

Ducati Hypermotard 698 MonoDucati Hypermotard 698 Mono
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | marco campelli
Aleksander Ruciński

Hypermotard 698 Mono to motocykl stworzony przede wszystkim po to, by dawać radość z jazdy. Mechaniczne uosobienie dobrej zabawy i technicznego wyrafinowania zaczerpniętego w dużej mierze ze świata modeli Panigale.

Główną atrakcją jest nowa jednostka Superquadro Mono. Producent twierdzi, że jest to najbardziej wyrafinowany jednocylindrowy silnik, jaki kiedykolwiek trafił do drogowego jednośladu. 

Generuje 77,5 KM mocy i kręci się do 10 250 obr/min. Bazą do jego stworzenia była dwucylindrówka z modelu 1299 Panigale, z której odziedziczył tłok o średnicy 116 mm, komorę spalania, tytanowe zawory dolotowe i stalowe zawory wydechowe oraz rozrząd desmodromiczny.

Silnik Ducati Superquadro Mono
Silnik Ducati Superquadro Mono © Materiały prasowe | GDS

Jednostka o pojemności 659 cm3 może współpracować z opcjonalnym, torowym wydechem Termignoni pozwalającym zwiększyć moc do 85 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada z kolej sześciostopniowa skrzynia manualna z quickshifterem. Wyróżnikiem jest też wydłużone pierwsze przełożenie sprawdzające się w najciaśniejszych nawrotach.

Wyjątkowa zwinność jest też wynikiem niskiej masy — Hypermotard 698 Mono waży tylko 151 kg. To efekt zastosowania sztywnej ramy kratownicowej, lekkich felg i tarcz hamulcowych oraz przemyślanej konstrukcji.

Ducati Hypermotard 698 Mono
Ducati Hypermotard 698 Mono © Materiały prasowe | marco campelli

Duże znaczenie z perspektywy jeźdźca ma też zawieszenie oparte na w pełni regulowanym widelcu Marzocchi o średnicy 45 mm oraz dwustronnym wahaczu z regulowanym tylnym amortyzatorem. W konstrukcji zastosowano 17-calowe koła ubrane w opony Pirelli Diablo Rosso.

Układ hamulcowy oparto z kolei na podzespołach Brembo. Przednie tarcze mają 330 mm średnicy, a tylne 240 mm. Standardem jest też radialny zacisk M4.32.

Szybkiej jeździe sprzyja jednak nie tylko mechanika, ale i elektronika. Standardem są systemy wspomagające kierowcę w wielu sytuacjach. To m.in. ABS Cornering, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control czy Ducati Power Launch. Ich działanie różni się w zależności od wybranego trybu jazdy. Do wyboru są cztery: Sport, Urban, Road i Wet.

Co ciekawe, Ducati zamierza oferować Hypermotarda 698 także w słabszym, 43,5-konnym wydaniu na prawo jazdy kat. A2. Ceny i dostępność poszczególnych wariantów poznamy już niebawem. Sprzedaż ma bowiem ruszyć w styczniu 2024 roku.

  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Silnik Ducati Superquadro Mono
[1/27] Ducati Hypermotard 698 Mono Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Andrea Sottana Studio GDS
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯