Ducati Hypermotard 698 Mono to wzorzec supermoto z nową jednocylindrówką

Nowy silnik Ducati debiutuje w nowej maszynie marki. Podwójna premiera z Włoch zachwyci wszystkich miłośników supermoto i wielbicieli wyrafinowanych rozwiązań technicznych.

Ducati Hypermotard 698 MonoDucati Hypermotard 698 Mono
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | marco campelli
Aleksander Ruciński

Hypermotard 698 Mono to motocykl stworzony przede wszystkim po to, by dawać radość z jazdy. Mechaniczne uosobienie dobrej zabawy i technicznego wyrafinowania zaczerpniętego w dużej mierze ze świata modeli Panigale.

Główną atrakcją jest nowa jednostka Superquadro Mono. Producent twierdzi, że jest to najbardziej wyrafinowany jednocylindrowy silnik, jaki kiedykolwiek trafił do drogowego jednośladu. 

Generuje 77,5 KM mocy i kręci się do 10 250 obr/min. Bazą do jego stworzenia była dwucylindrówka z modelu 1299 Panigale, z której odziedziczył tłok o średnicy 116 mm, komorę spalania, tytanowe zawory dolotowe i stalowe zawory wydechowe oraz rozrząd desmodromiczny.

Silnik Ducati Superquadro Mono
Silnik Ducati Superquadro Mono © Materiały prasowe | GDS

Jednostka o pojemności 659 cm3 może współpracować z opcjonalnym, torowym wydechem Termignoni pozwalającym zwiększyć moc do 85 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada z kolej sześciostopniowa skrzynia manualna z quickshifterem. Wyróżnikiem jest też wydłużone pierwsze przełożenie sprawdzające się w najciaśniejszych nawrotach.

Wyjątkowa zwinność jest też wynikiem niskiej masy — Hypermotard 698 Mono waży tylko 151 kg. To efekt zastosowania sztywnej ramy kratownicowej, lekkich felg i tarcz hamulcowych oraz przemyślanej konstrukcji.

Ducati Hypermotard 698 Mono
Ducati Hypermotard 698 Mono © Materiały prasowe | marco campelli

Duże znaczenie z perspektywy jeźdźca ma też zawieszenie oparte na w pełni regulowanym widelcu Marzocchi o średnicy 45 mm oraz dwustronnym wahaczu z regulowanym tylnym amortyzatorem. W konstrukcji zastosowano 17-calowe koła ubrane w opony Pirelli Diablo Rosso.

Układ hamulcowy oparto z kolei na podzespołach Brembo. Przednie tarcze mają 330 mm średnicy, a tylne 240 mm. Standardem jest też radialny zacisk M4.32.

Szybkiej jeździe sprzyja jednak nie tylko mechanika, ale i elektronika. Standardem są systemy wspomagające kierowcę w wielu sytuacjach. To m.in. ABS Cornering, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control czy Ducati Power Launch. Ich działanie różni się w zależności od wybranego trybu jazdy. Do wyboru są cztery: Sport, Urban, Road i Wet.

Co ciekawe, Ducati zamierza oferować Hypermotarda 698 także w słabszym, 43,5-konnym wydaniu na prawo jazdy kat. A2. Ceny i dostępność poszczególnych wariantów poznamy już niebawem. Sprzedaż ma bowiem ruszyć w styczniu 2024 roku.

  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Hypermotard 698 Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Ducati Superquadro Mono
  • Silnik Ducati Superquadro Mono
[1/27] Ducati Hypermotard 698 Mono Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Andrea Sottana Studio GDS
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3