Projekt zmian do ustawy o drogowych spółkach specjalnego przeznaczenia trafił do konsultacji w Komisji Europejskiej - poinformowało PAP biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Ma on umożliwić budowę dróg na zasadach komercyjnych.
Resort infrastruktury i rozwoju przygotował projekt nowelizacji ustawy o drogowych spółkach specjalnego przeznaczenia oraz ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym. "Jego celem jest wdrożenie rynkowych zasad działania drogowej spółki specjalnego przeznaczenia. Zaproponowane zmiany mają zapobiec wystąpieniu ryzyka pomocy publicznej w działalności spółki i zapewnić swobodę podejmowania przez nią decyzji. Dzięki zmianom powstaną warunki do utworzenia spółek działających poza sektorem instytucji rządowych i samorządowych, a przeprowadzane przez nie transakcje, przy spełnieniu określonych warunków (...), nie będą wpływały na poziom długu i deficytu tego sektora", podkreśliło biuro prasowe ministerstwa.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Jak poinformowało biuro prasowe MIR, obecnie trwają robocze konsultacje z Komisją Europejską dotyczące ustalenia ostatecznego brzmienia przepisów prawnych, w tym sposobu finansowania drogowych spółek specjalnego przeznaczenia i kwestii pomocy publicznej. "Po zakończeniu konsultacji z Komisją Europejską projekt niezwłocznie zostanie skierowany do Rady Ministrów" - zaznaczyło biuro prasowe MIR. Taki mechanizm jest planowany dla trzech inwestycji drogowych: A1 Tuszyn - Częstochowa, A18 Olszyna - Golnice oraz odcinka A2 Mińsk Mazowiecki - Siedlce.
Warty 107 mld zł Program Budowy Dróg Krajowych przewiduje powstanie 3 900 km autostrad i dróg szybkiego ruchu oraz 57 obwodnic. Pieniądze na te inwestycje będą pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego, zasilanego, m.in. z refundacji funduszy UE.
Źródło: PAP
ll/moto.wp.pl