Czy to coupe będzie dla każdego?

Obraz

Najnowszy samochód z Wolfsburga przypomina do złudzenia Audi A5, jednak jest mniejszy, bardziej ekologiczny i będzie zapewne znacznie tańszy.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Auto, które miało swoją premierę właśnie na targach samochodowych w Detroit, USA przyjęło roboczą nazwę New Compact Coupe, czyli nowe kompaktowe coupe. Samochód powstał w oparciu o płytę podłogowa Golfa i Jetty. Jego długość, nieco ponad 4,5 m wynosi dokładnie tyle, co długość modelu Jetta. Podobnie jest z szerokością - 1,78 m. Pomimo tych podobieństw auto jest niższe i ma jedynie dwoje drzwi, oraz cztery miejsca wewnątrz.

Z zewnątrz auto przypomina bardziej Audi A5, niż inne produkty z WV na masce. Prawdę mówiąc, dzięki takiemu zabiegowi NCC wygląda ładnie i zgrabnie. Zapewne takie detale, jak przednie i tylne lampy oraz lusterka zewnętrzne z powodu na ich niestandardowe wzornictwo nie trafią do seryjnej produkcji.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Również kabina samochodu wygląda na gotową do produkcji. Większość elementów dobrze znamy z innych modeli marki. Wyjątkiem są tu nawiewy oraz listwa ozdobna, która ciągnie się przez drzwi oraz całą deskę rozdzielczą.

Najbardziej przełomowy w nowym Volkswagenie jest jednak napęd. Pod maskę NCC trafił układ hybrydowy - połączenie silnika spalinowego silnika TSI oraz motoru elektrycznego. Moc klasycznej jednostki 150 KM jest wspomagana przez 27 KM pochodzących z silnika elektrycznego przekazywane jest na koła za pomocą skrzyni DSG. Jak podaje producent, już od najniższych prędkości obrotowych silnika na koła trafia większość z 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala rozpędzić samochód do 227 km/h. Zaś sprint auta do pierwszej setki trwa 8,6 sekundy.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO VOLKSWAGENA * Samochód, jak zapewnia producent, ma palić jedynie 4,2 l/100 km. Wynik ten można osiągnąć nie tylko dzięki podróżowaniu za pomocą jednostki elektrycznej, ale również dzięki tzw. szybowaniu. Jest możliwe nawet przy większych prędkościach, również na autostradzie. Dzięki wyeliminowaniu strat w wyniku hamowania silnikiem New Compact Coupe toczy się bardzo długo.

Jakub Wielicki

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła