Trwa ładowanie...
nowe samochody
16-07-2008 13:21

Coupe marki Kia zadebiutuje w przyszłym roku

Coupe marki Kia zadebiutuje w przyszłym roku
d2joget
d2joget

W przyszłym roku gamę modelową marki Kia w Stanach Zjednoczonych uzupełni pierwszy model klasy coupe, który opiera się na projekcie Koup, przedstawionym szerokiej publiczności podczas wystawy branżowej Nowy Jork 2008.

Model koncepcyjny Koup powstał w Kia America Design Center California. Tom Kearns, szef designu w spółce Kia Motors America, powiedział o koncepcyjnym 2-drzwiowym 4-miejscowym coupe, że reprezentuje przyszłość marki Kia i jej główną filozofię.

Koup przyciąga uwagę nie tylko swoim wyglądem, ale również nowoczesną techniką. Przód zdominował monstrualnych rozmiarów wlot powietrza w przednim zderzaku i lampy z diod świetlnych. Jak przystało na coupe szyby drzwi pozbawione są ramek, nie znajdziemy również środkowego słupka. Z tyłu rzucają się w oczy dwie końcówki wydechu, karbonowy dyfuzor i relatywnie wysoko umieszczone lampy. Nie do przeoczenia jest również przeszklony dach. We wnętrzu zaskakuje czworo osobnych foteli, deska rozdzielacza, która stylistycznie nawiązuje do aktualnych modeli marki Kia. W wyposażeniu nie brakuje automatycznej klimatyzacji, mocnego systemu audio z ośmioma głośnikami, bluetooth i nawigacji. W nadkolach zadomowiły się koła z oponami w rozmiarze 245/40 ZR 19.

Oprócz fantastycznego wyglądu Kia Koup może również pochwalić się dobrymi osiągami. Pod maską znajdziemy doładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l z bezpośrednim wtryskiem GDI (Gasoline Direct Injection). Jednostka oferuje niebagatelną moc 290 KM i moment obrotowy 392 Nm w zakresie 2000-4000 o/m. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu z możliwością manualnej zmiany biegów manetkami umieszczonymi pod kierownicą.

d2joget

Koup wyposażono w ABS, ESP, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. O stały kontakt kół z asfaltem i dostosowanie charakteru auta do potrzeb kierowcy dba system CDC (Continuous Damping Control), który elektronicznie steruje amortyzatorami.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj