Agresywna (R)ewolucja

Obraz

Dojrzalszy, bardziej wyszukany, bardziej zaawansowany, bardziej dopracowany, lepiej wyposażony, ostro wystylizowany... Nowy Lancer Evolution ma jasną i ambitna misję: wykorzystać sportowe dziedzictwo Lancera i zatrzymać wiernych klientów „Evo”, jednocześnie otwierając się na szerszą grupę entuzjastów.

Bezpośrednio przed wprowadzeniem pojazdu na rynki europejskie przeprowadzono wewnętrzne badanie w grupie osób, które najwcześniej nabyły pojazd, analizujące zamiany samochodów w Wielkiej Brytanii, największym i najlepiej rozwiniętym rynkiem w regionie. Jego wyniki stanowią pierwszy zwiastun możliwości tego pojazdu.

Obraz

Analiza oparta na 172 pojazdach sprzedanych przez 60 dealerów w Wielkiej Brytanii w kwietniu i maju 2008 przyniosła zadowalające wnioski dla Mitsubishi Motors. Wskaźniki przejęcia klienta (% osób, które po raz pierwszy kupiły Mitsubishi) na poziomie 70% dla samochodów wyposażonych w skrzynię biegów typu Twin Clutch-SST (TC-SST) i 40% dla pojazdów wyposażonych w manualnych skrzynię biegów wyglądają obiecująco.

Jak się spodziewano, wcześniejsi klienci Lancer Evolution przyjęli nowy samochód, głównie dzięki wersjom wyposażonym w manualne skrzynie biegów, w tym przeznaczonych wyłącznie na rynek brytyjski wariantach „FQ” o wyższych osiągach.

Równie ważne i znamienne, biorąc pod uwagę cele Lancera Evolution, jest pojawienie się grupy, która po raz pierwszy wybiera ten pojazd rezygnując z wysokiej jakości niemieckich marek (i pojedynczych egzotycznych włoskich) – zwłaszcza dla bardziej zaawansowanych modeli wyposażonych w skrzynię biegów TC-SST.

Obraz

Wreszcie, grupa klientów Subaru, którzy licznie przechodzą do obozu Lancer Evolution, także wiele mówi o możliwościach nowego samochodu.

Poniżej przedstawiono współczynnik przejęcia klientów według podziału na marki wcześniej posiadanych przez nich pojazdów (liczby zaokrąglono):

- Samochody wyposażone w TC-SST:
o 40%: wysokiej jakości marki niemieckie (głównie Audi, BMW i Mercedes-Benz)
o 30%: Subaru
o 20%: wcześniejsze wersje Lancer Evolution

- Samochody wyposażone w manualną skrzynię biegów:
o 20%: wysokiej jakości marki niemieckie
o 20%: Subaru
o 40%: wcześniejsze wersje Lancer Evolution
o 20%: inne marki

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła