Trwa ładowanie...

Citroen CXPERIENCE Concept - powrót do awangardy

Citroen CXPERIENCE Concept - powrót do awangardyŹródło: zdjęcie producenta
d25bm37
d25bm37

Francuski producent zaprezentował właśnie studium reprezentacyjnego hatchbacka klasy wyższej. Auto zadebiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu (początek października), a swoim stylem odwołuje się do futurystycznego klasyka marki - modelu CX.

Citroen CX, zastępujący legendarnego DS-a, trafił na rynek w połowie lat 70. ubiegłego wieku i przez 16 lat był jednym z najpopularniejszych modeli francuskiego producenta w klasie premium. Przez jego miłośników nazywany jest "ostatnim prawdziwym Citroenem", zanim kontrolę nad firmą przejął Peugeot. Pokazany właśnie prototyp CXPERIENCE ma odwoływać się do tej historycznej karty firmy z Saint-Ouen.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

CXPERIENCE jest hybrydą typu plug-in, zawierającą w sobie najnowsze zdobycze techniki motoryzacyjnej, a przede wszystkim elektroniki. Bryła auta ma oddawać jego technologiczne zaawansowanie, a wnętrze - zapewniać maksymalny komfort czwórce podróżnych. Pojazd ma 4,85 m długości, 2 m szerokości i jedynie 1,37 m wysokości. Przy 3 metrach rozstawu osi przestrzeni wewnątrz ma nie brakować nikomu. Postawiono go na 22-calowych, pięcioszprychowych obręczach z lekkich stopów.

Cały system oświetleniowy wykonano z wykorzystaniem technologii LED oraz laserowych włókien optycznych. Aktywna aerodynamika w postaci ruchomych klap pozwala na wybranie trybu jazdy - sportowego lub miejskiego. Drzwi koncepcyjnego Citroena otwierają się przeciwsobnie (przednie standardowo, tylne pod kątem 90 stopni ku tyłowi) ułatwiając zajęcie miejsca we wnętrzu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Kabinę wykończono materiałami najwyższej jakości, korzystając m.in. ze skóry, drewna orzechowego, technicznych tkanin i metali lekkich. Centralny element kokpitu stanowi 19-calowy ekran dotykowy, współpracujący z rozbudowanym systemem infotainment. Ten zaś bezprzewodowo łączy się z urządzeniami mobilnymi, zapewniając także ich ładowanie. Pasażerowie tylnych siedzeń mają do swej dyspozycji tablety, dzięki którym mogą m.in. indywidualnie kontrolować ustawienia klimatyzacji, swoich foteli oraz mieć dostęp do mediów.

d25bm37

Hybrydowa jednostka CXPERIENCE rozwija moc od 150 do 200 KM z silnika benzynowego i kolejne 80 z motoru elektrycznego. Auto może także jeździć w systemie bezemisyjnym z zasięgiem do 60 kilometrów. Przy maksymalnym zapotrzebowaniu na moc, zespół napędowy jest w stanie wygenerować 300 KM. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą 8-stopniowej skrzyni automatycznej. 3-kW akumulator Citroena ładuje się do pełna w 4,5 h za pomocą standardowych ładowarek i do 2,5 h przy wykorzystaniu stacji ładowania z podłączeniem 32A.

BC

d25bm37
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d25bm37
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj