Trwa ładowanie...

Chevrolet Captiva: SUV z multimedialnymi pomocnikami

Chevrolet Captiva: SUV z multimedialnymi pomocnikami
d1bti02
d1bti02

Nowe wyposażenie pomaga w dalekich podróżach i prowadzeniu dużego auta. Captiva na rynku jest już od 4 lat, a od wiosny przyszłego roku pojawi się model po liftingu. Zanim to nastąpi, Chevrolet zaaplikował autu dwie nowości multimedialne: nawigację oraz kamerę cofania.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Patrząc na potężną karoserię Captivy, od razu można się spodziewać, że mamy do czynienia z przestronnym SUV-em. I tak jest w istocie. Bez trudu zmieszczą się w niej wysocy pasażerowie. Pod warunkiem jednak, że nie będą chcieli zająć miejsc w trzecim rzędzie foteli.

d1bti02

Podróżowanie odbywa się na niemal płaskich siedzeniach i będzie to denerwowało przede wszystkim w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów - brak podparcia z boku jest wtedy bardziej odczuwalny. Cieszyć może natomiast dobra widoczność. Podczas manewrowania do tyłu pomocą służy dodatkowo kamera z kolorowym ekranem. Ten sam wyświetlacz pokazuje obraz z nawigacji.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Testowany egzemplarz to mocniejszy (2.0 CDTi) z diesli oferowanych w Captivie (słabszy ma 127 KM). Moc 150 KM nie robi wrażenia w dużym i ciężkim SUV-ie, ale trzeba przyznać, że zapewnia autu wystarczające osiągi. Oczywiście, o wgniataniu w oparcia podczas startu spod świateł nie ma mowy, ale uzyskiwane przyspieszenia wystarczą do tego, żeby sprawnie przemieszczać się w mieście oraz na trasie.

d1bti02

Powody do zadowolenia daje również cicha praca jednostki napędowej oraz działanie skrzyni biegów - wszystkie przełożenia włącza się precyzyjnie. Mniej korzystnie kształtuje się niestety zużycie paliwa. W czasie testu samochód potrzebował nawet o dwa litry na 100 km więcej, niż obiecuje producent.

Konstruktorzy projektujący Captivę brali pod uwagę przede wszystkim względy komfortu. Miękkie zawieszenie sprawia, że samochód płynnie pokonuje wyboje. Jednak taka charakterystyka układu jezdnego nie sprzyja dynamicznemu przemykaniu krętymi odcinkami dróg.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Na łukach nadwozie kołysze się niczym łódka na wodzie. W opanowaniu pojazdu przeszkadza dodatkowo układ kierowniczy, o którego precyzji praktycznie nie może być mowy, a zbyt silne wspomaganie utrudnia utrzymanie kierunku na wprost.

Cena jest atrakcyjna, a wyposażenie - bogate. Do pełni szczęścia brakuje tylko reflektorów ksenonowych, których nie można mieć nawet za dopłatą.

Polecamy na Autoswiat.pl: Honda CR-V - Szczyt niezawodności?

d1bti02
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1bti02
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj