Camaro ZL1 1LE: w Europie go nie kupisz

Poza Stanami Zjednoczonymi Chevrolet znany jest głównie za sprawą dwóch modeli o sportowym charakterze - Corvette i Camaro. Ostatni – w specyfikacji ZL 1 1 LE - z nich niedawno ustanowił zaskakująco dobry czas okrążenia północnej pętli Nürburgringu. Choć auto promowane było osiągnięciem z europejskiego toru, nie trafi do sprzedaży na Starym Kontynencie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik

Dla tych, którzy uważają, że salonowe Camaro to za mało, Chevrolet przygotował Camaro ZL1 z 640 końmi mechanicznymi gotowymi na każdy rozkaz kierowcy. Taki samochód podczas jazdy po ulicach z pewnością daje ogrom frajdy, ale na torze wyśrubowane parametry przerastają możliwości trakcyjne. Dlatego też powstała odmiana ZL1 1LE.

W niej sensem zmian jest poprawa aerodynamiki. Nisko poprowadzone, wydatne, przypominające skrzydło samolotu elementy z przodu i rzucający się w oczy spojler z tyłu zapewniają Camaro rzadko spotykany docisk podczas szybkiej jazdy. Pakiet 1LE zawiera również zmiany w zawieszeniu i elementy wykonane z włókna węglowego. Dowodem na to, że ten zestaw poprawia własności Camaro, jest doskonały czas uzyskany przez samochód na północnej pętli toru Nürburgring – 7minut 16 sekund i 4 setne. To wynik o dwie sekundy lepszy niż czas uzyskany przez Porsche 911 GT2 RS.

Chevrolet wycenił pakiet 1LE na 7,5 tys. dolarów, a zawierające go Camaro można skonfigurować za minimalną kwotę wynoszącą 71,3 tys. dolarów. Tymczasem cena wspomnianego Porsche 911 GT2 RS w USA to przynajmniej 293,2 tys. dolarów. Nissan GT-R, który na Nürburgringu osiągnął czas 7:19.10, kosztuje zaś przynajmniej 110 tys. dolarów. Chevroletowi udało się więc stworzyć potężne auto o ogromnych możliwościach, na które stać znacznie więcej osób, niż w przypadku konkurencji. Dlaczego nie zobaczymy go w Europie?

Powodem takiego stanu rzeczy są przepisy. Imponujący pakiet aerodynamiczny 1LE nie jest zgodny z europejskim prawem w zakresie ochrony pieszych. Z tego powodu samochód nie może być dopuszczony do ruchu w krajach UE. Pozostanie nam więc pomarzyć o tańszej alternatywie wobec superszybkich aut dostępnych na Starym Kontynencie.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła