Cała gama modelowa Skody spełnia normę Euro 6 

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Od 1 września na terenie UE zacznie obowiązywać nowa norma emisji spalin Euro 6. Już teraz spełniają ją wszystkie auta w gamie modelowej Skody.

Unijne przepisy dotyczące ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery zostały nałożone na producentów samochodów po raz pierwszy na początku lat 90-tych. Rozwój technologii pozwolił znacząco obniżyć ilość dwutlenku węgla, cząstek stałych czy tlenków azotu trafiających do atmosfery podczas jazdy. Dzisiejsze silniki wysokoprężne są o 98 proc. bardziej przyjazne środowisku niż te na początku drogi wyznaczonej przez przepisy UE.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Norma Euro 6 oznacza najbardziej restrykcyjne przepisy w historii. Dopuszczają one do sprzedaży jedynie jednostki dieslowskie emitujące do 80 miligramów tlenku azotu na każdy przejechany kilometr. Dotychczas obowiązująca norma Euro 5 przewidywała w tym zakresie wartość 180 mg/km. Ten radykalny krok ma uczynić motory wysokoprężne tak przyjazne środowisku jak silniki benzynowe.

Silniki TDI pracujące pod maskami modeli Skody wyposażono w technologię SCR (Selective Catalityc Reduction). Efekt osiągany jest poprzez wprowadzenie do układu wydechowego roztworu mocznika o handlowej nazwie Ad Blue, który umożliwia przemianę emitowanych przez auto tlenków azotu w nieszkodliwy azot i parę wodną. Zamontowany w niektórych wersjach modelu Superb zbiornik na AdBlue o pojemności 14 l wystarcza na przejechanie 17 500 km i może być uzupełniony np. na stacji benzynowej.

Modyfikacje czeskiej marki pozwoliły nie tylko na ograniczenie emisji szkodliwych substancji, ale też zwiększenie mocy (do 10 KM). W wybranych wersjach pozwoliło to na zmniejszenie pojemności skokowej silnika. W modelu Rapid pojawia się jednostka 1,4 TDI (90 KM), która zastąpi dotychczasową 1,6 TDI, zaś w Yeti motor 1,4 TSI zastępuje odpowiadający mu osiągami 1,8 TSI.

Ponadto wybrane modele wyposażone są w funkcję Start/Stop i odzyskiwanie energii hamowania, która może zostać potem wykorzystana np. do zasilania radia czy nawigacji.

Źródło: Skoda

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025