Trwa ładowanie...

Cała gama modelowa Skody spełnia normę Euro 6

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
Cała gama modelowa Skody spełnia normę Euro 6Źródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Od 1 września na terenie UE zacznie obowiązywać nowa norma emisji spalin Euro 6. Już teraz spełniają ją wszystkie auta w gamie modelowej Skody.

Unijne przepisy dotyczące ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery zostały nałożone na producentów samochodów po raz pierwszy na początku lat 90-tych. Rozwój technologii pozwolił znacząco obniżyć ilość dwutlenku węgla, cząstek stałych czy tlenków azotu trafiających do atmosfery podczas jazdy. Dzisiejsze silniki wysokoprężne są o 98 proc. bardziej przyjazne środowisku niż te na początku drogi wyznaczonej przez przepisy UE.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Norma Euro 6 oznacza najbardziej restrykcyjne przepisy w historii. Dopuszczają one do sprzedaży jedynie jednostki dieslowskie emitujące do 80 miligramów tlenku azotu na każdy przejechany kilometr. Dotychczas obowiązująca norma Euro 5 przewidywała w tym zakresie wartość 180 mg/km. Ten radykalny krok ma uczynić motory wysokoprężne tak przyjazne środowisku jak silniki benzynowe.

Silniki TDI pracujące pod maskami modeli Skody wyposażono w technologię SCR (Selective Catalityc Reduction). Efekt osiągany jest poprzez wprowadzenie do układu wydechowego roztworu mocznika o handlowej nazwie Ad Blue, który umożliwia przemianę emitowanych przez auto tlenków azotu w nieszkodliwy azot i parę wodną. Zamontowany w niektórych wersjach modelu Superb zbiornik na AdBlue o pojemności 14 l wystarcza na przejechanie 17 500 km i może być uzupełniony np. na stacji benzynowej.

d40afpy

Modyfikacje czeskiej marki pozwoliły nie tylko na ograniczenie emisji szkodliwych substancji, ale też zwiększenie mocy (do 10 KM). W wybranych wersjach pozwoliło to na zmniejszenie pojemności skokowej silnika. W modelu Rapid pojawia się jednostka 1,4 TDI (90 KM), która zastąpi dotychczasową 1,6 TDI, zaś w Yeti motor 1,4 TSI zastępuje odpowiadający mu osiągami 1,8 TSI.

Ponadto wybrane modele wyposażone są w funkcję Start/Stop i odzyskiwanie energii hamowania, która może zostać potem wykorzystana np. do zasilania radia czy nawigacji.

Źródło: Skoda

ll/moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj