BMW M5 (2018) - oficjalna zapowiedź sportowego sedana

Nowe BMW M5 ma być najbardziej ekscytującym i fascynującym sedanem na rynku, a na pewno w historii marki. Takiego komunikatu można się spodziewać przy każdej premierze, ale w tym przypadku jest to w pełni uzasadnione. Wszystko za sprawą napędu na cztery koła nowej generacji.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Marcin Łobodziński

BMW produkuje samochody z napędem na cztery koła xDrive od dawna i nikogo już to nie dziwi. Jednak takiego rozwiązania jak w nowym M5 jeszcze nie było. Napęd ma być rozprowadzany pomiędzy osie przy użyciu mechanizmu, którego konstrukcji jeszcze nie zdradzono. Wiadomo natomiast, że będzie on dołączał i wyłączał przednią oś, co na pierwszy rzut oka nie jest niczym nowym. Co więc w tym fascynującego?

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Otóż kierowca będzie miał do dyspozycji trzy tryby pracy napędu: 4WD, 4WD Sport i 2WD. W tym ostatnim oś przednia będzie całkowicie wyłączona i nawet w przypadku wystąpienia poślizgu nie będzie się dołączać. I tu znów można powiedzieć, że taki mechanizm to żadna nowość, ale tylko w autach terenowych. W sportowych, zwłaszcza obecnie, jest to fenomen.

Tym samym ci, którzy po otrzymaniu informacji, że BMW ”popsuje” model M5 przez system xDrive, będą musieli zamknąć usta i w milczeniu oddać hołd marce, która zawsze przyjmuje jako priorytet zadowolenie użytkownika. Ten dostanie w nowym M5 typową dla BMW zwinność i dynamikę jazdy, a w razie potrzeby najlepszą trakcję na śliskiej nawierzchni.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Jak informuje producent, auto po uruchomieniu silnika będzie ustawione w tryb 4WD+DSC, czyli zawsze z włączonym systemem przeciwpoślizgowym. Jednak jak zapewnia, nawet w tej konfiguracji auto po mocniejszym wciśnięciu gazu będzie wpadało w delikatny, łatwo kontrolowany poślizg tylnej osi. To za sprawą stałego napędu na tył. Gdy poślizg osiągnie pewną granicę, dołączy się oś przednia, a w razie konieczności zainterweniuje elektronika. Wszystko błyskawicznie i niezauważalnie.

Natomiast w trybie 4WD Sport napęd będzie trafiał na tylną oś przez cały czas, a przednia dołączy się tylko wtedy, gdy będzie to naprawdę niezbędne. W poślizgu kierowcę będzie wspomagał mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w tylnej osi.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Prawdziwi puryści czy wręcz religijni wyznawcy marki BMW mogą także spać spokojnie. Będzie dostępna wersja z napędem na tył i będzie ona nawet tańsza, ponieważ xDrive ma stanowić opcję. Bez dopłaty otrzymają natomiast 8-biegowy automat sportowy Steptronic i nie ma wyboru tym obszarze.

Za dostarczanie mocy odpowiadać ma najnowszy silnik 4,4 litra V8 z turbodoładowaniem. Jest to na papierze ten sam motor, którego używano wcześniej, ale nowe jest w nim niemal wszystko. Zmieniono układ doładowania TwinPower Turbo, układ chłodzenia, wtryskowy, smarowania oraz wydechowy. Motor generuje 600 KM mocy i przynajmniej 700 Nm momentu obrotowego. Przynajmniej, ponieważ BMW nie podało konkretnego parametru, a jedynie wartość w takiej formie: >700 Nm. Jeżeli chodzi o osiągi, to znamy czas przyspieszenia do 100 km/h, który ma się mieścić w 3,5 s.

Timo Glock, kierowca DTM, były kierowca Formuły 1 i główny tester BMW twierdzi, że najnowsza generacja M5 będzie fantastycznym samochodem do szybkiego przemieszczania się na długich dystansach, a napęd na cztery koła pozwoli uzyskać pewność prowadzenia i bezpieczeństwo w każdych warunkach.

Kiedy auto trafi do salonów? Produkcja ma ruszyć jeszcze w tym roku, a premiera jest spodziewana w kolejnych miesiącach. Jednak dokładnej daty nie znamy. Prawdopodobnie zamówienia będzie można składać na przełomie 2017 i 2018 roku.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła