Batmobil po japońsku - Mitsuoka Orochi

Obraz
Obraz

Coraz trudniej wyróżnić się z tłumu kupując nowy samochód. W bogatych krajach nawet wejście w posiadanie Porsche albo Ferrari nie gwarantuje pożądliwych spojrzeń wszystkich przechodniów. Cóż ma więc począć osoba pragnąca podkreślić swój indywidualizm?

Może zdecydować się na import samochodu, który bez jakichkolwiek poprawek mógłby zagrać rolę Batmobila w kolejnej produkcji o człowieku-nietoperzu. Efektowna karoseria drogowego samuraja jest wykonywana ręcznie. Mechanicy osadzają ją na sztywnej, przestrzennej ramie. Jak przystało na sportowy bolid, Mitsuoka otrzymała centralnie umieszczony silnik.

Obraz

Napęd na tylne koła wymaga od kierowcy rozsądnego dociskania pedału gazu. Producent zwolnił kierowcę z troski o właściwe operowanie pedałem sprzęgła oraz lewarkiem zmiany biegów, montując 5-stopniowy „automat” z Lexusa RX 330. Komfort podróżowania zwiększa dodatkowo wyposażenie kabiny. Nie zabrakło skórzanego wykończenia, pełnej „elektryki”, a nawet nawigacji satelitarnej.

Obraz

Przedziwny wynalazek jest napędzany przez silnik V6 o pojemności 3,3 litra. 24-zaworowa jednostka nie została wyposażona w turbodoładowanie, więc moc oraz moment obrotowy wyraźnie odbiega od reszty sportowej konkurencji. Ponadto silnik – wbrew panującym obecnie trendom – ani myśli wkręcać się na wysokie obroty, uzyskując moc maksymalną przy 5600 obr./min. Niemniej 231 KM oraz 328 Nm wciąż nie przynosi wstydu. Dociśnięcie gazu do oporu pozwala uzyskać 100 km/h po 6,8 sekundy od startu. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h i bez wątpienia pozwoli skorzystać z lewego pasa autostrady.

Obraz

Nie będzie natomiast powodów, by narzekać na sposób, w jaki auto wytraca prędkość. Przy każdym z kół zamontowano wentylowaną tarczę, a 18-calowe alufelgi ubrano w przyczepne opony. Przednie mają wymiary 245/45, zaś moc przenoszą gumy 285/40. Niezależne zawieszenie zostało zestrojone z zachowaniem dużej dozy rozsądku. Technicy z Mitsuoki nie próbowali udowadniać, że opracowany przez nich bolid jest rasową wyścigówką, więc auto nie jest twarde jak deska.

Niebanalność zawsze była w cenie. Produkowana w tempie sześciu egzemplarzy na miesiąc Mitsuoka Orochi kosztuje 70 000 euro. Za podobną sumę można otrzymać znacznie szybsze pojazdy. Jednak żaden z nich nie zbudzi równie dużego zainteresowania oraz nie zmusi przechodniów do zastanawiania się nad marką auta...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥