Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Audi zaprezentowało nowe wcielenia modeli S4 i S4 Avant. Dostawy tych aut rozpoczną się w przyszłym roku.
Sercem obu samochodów jest nowy, turbodoładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 3,0 TFSI generuje 354 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w przedziale od 1 300 do 4 500 obr./min. S4 rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,7 s, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC Audi S4 Limousine na przejechanie 100 km potrzebuje poniżej 7,4 l benzyny, emitując przy tym 170 g CO2/km. Z silnikiem sprzężono nową, 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptrocnic. W miarę możliwości przechodzi ona w stan jazdy na wolnym biegu, co pozwala zaoszczędzić paliwo.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Moc generowana przez jednostkę przekazywana jest na jezdnię za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. W normalnym trybie jazdy jego samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy kieruje 60 proc. mocy na oś tylną, a 40 proc. na przednią. W zależności od sytuacji wartości te mogą wynosić odpowiednio do 70 i do 85 proc. Inżynierowie zastosowali też nowe podwozie oraz pięciowahaczowe zawieszenie, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Standardowe podwozie sportowe S zawieszono o 23 mm niżej niż w przypadku modelu bazowego. Taki sam prześwit ma opcjonalne podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Do standardowego w obu modelach systemu wyboru dynamiki jazdy włączono amortyzatory, silnik, układ kierowniczy, automatyczną skrzynię biegów oraz sportowy mechanizm różnicowy.
Wygląd nowych S4 i S4 Avant jest delikatnie inny od modelu podstawowego. Szerokość pojazdów podkreślają pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i poziome linie całego frontu. Wiele elementów dodatkowych karoserii polakierowano w matowych odcieniach szarości, a w wybranych miejscach wzbogacono je chromem. W kolorze aluminium są natomiast lusterka boczne. Charakterystyczne są elementy tylnego zderzaka - umieszczona u jego dołu czarna kratownica o strukturze plastra miodu, typowa dla modeli S krawędź dyfuzora oraz dwie rury wydechowe, każda o dwóch końcówkach. Konstruktorzy położyli duży nacisk na redukcję masy własnej - dzięki kompozytowej karoserii S4 waży 1630 kg, a S4 Avant - 1675 kg.
We wnętrzach nowych Audi, w których dominuje czerń, znajdziemy linię z szerokim pasmem nawiewów na tablicy rozdzielczej, zintegrowany panel obsługi klimatyzacji, elementy z matowego, szczotkowanego aluminium i specjalny ekran startowy. W ciemności zarys konturów drzwi i konsoli środkowej zaznaczają pasma diod. Sportowe fotele obito kombinacją skóry Pelnappa i Alcantary w kolorze Soul, szarym Rotor i czerwonym Magma. Siedziska mają regulowane boki, zintegrowane zagłówki i pneumatyczną funkcję masażu.
Samochody będzie można zamówić z opcjonalnym wirtualnym kokpitem, w skład którego wchodzi 12,3-calowy ekran, który wyświetla bogate graficznie informacje dotyczące drogi i pracy auta. Inną nowością jest system MMI, umożliwiający sterowanie głosowe wieloma funkcjami. Najbardziej rozbudowana wersja tego układu zapewnia połączenie z Internetem w standardzie LTE. Miłośnicy nowinek technicznych docenią też możliwość sparowania smartfona z samochodem, połączenie aparatów komórkowych z anteną pokładową, ładowanie indukcyjne, tablet Audi dla pasażerów tylnej kanapy czy system audio Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D.
Dla obu modeli przygotowano wiele systemów wsparcia kierowcy, np. asystentów wydajności, poruszania się w korku, parkowania, ruchu poprzecznego, manewru omijania, skręcania i toru jazdy, adaptacyjny tempomat czy układ bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense. Już podstawowa odmiana będzie wyposażona w światła tylne z przodu i z tyłu, kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, elektryczny napęd pokrywy bagażnika, osłonę przestrzeni bagażowej i relingi dachowe (Avant).
ll, moto.wp.pl