Audi RS4 i S5 z kompresorami TTS Rotrex
Pachura Moto Center przedstawiło przygotowane przez siebie wyjątkowe Audi RS4 i S6. Obydwa pojazdy otrzymały dedykowany dla silników 4,2 FSI V8 zestaw kompresora TTS Rotrex.
Modyfikacje objęły również m. in. układy wydechowe, zawieszenia oraz hamulcowy. Dzięki S5 z kompresorem TTS odżywa tradycja legendarnego Audi Quattro, czyli bezkompromisowego coupe z doładowanym silnikiem o dużej mocy i napędem na cztery koła. Kompresor Rotrex C38-91 kręci się z prędkością 90 000 obr./min. i może przy tym tłoczyć do silnika 0,7 kg powietrza na sekundę.
Elementy kompresora wykonano ze specjalnego stopu aluminium przy użyciu technologii CNC. Materiał, z którego wykonano t4e elementy zapewnia maksymalną trwałość przy minimalnej wadze. Duże chłodnice oraz wydajna pompa płynu chłodzącego wpłynęły na obniżenie temperatury powietrza doładowującego poniżej 45 st. C, dzięki czemu silnik osiąga jeszcze większą moc.
Specjalny egzemplarz Audi RS4 osiąga moc maksymalną 600-630 KM i moment obrotowy 600-620 Nm. Wyposażony w manualną skrzynię biegów pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 s, a od 100 do 200 km/h w 7 s. Prędkość maksymalna to ok. 315 km/h. Audi S5 z kolei posiada automatyczną skrzynię biegów, osiąga moc 580-605 KM, moment obrotowy 620-650 Nm i prędkość maksymalną ok. 310 km/h. Przyspieszenie do "setki" wynosi 3,8 s, a od 100 do 200 km/h - 8,1 s.
Źródło: Pachura Motor Center
ll/moto.wp.pl