Audi modernizuje rodzinę modeli A6
A6 charakteryzuje się ostrymi rysami, podkreślonymi liniami poziomymi i atletycznie napiętymi powierzchniami. Detale niektórych elementów uwidoczniono jeszcze mocniej. Zmiany te dotyczą przede wszystkim pojedynczo obramowanej chłodnicy Singleframe, reflektorów, zderzaków, wlotów powietrza, progów, tylnych świateł i końcówek rur wydechowych. Na życzenie samochód może być doposażony w reflektory diodowe lub światła Matrix LED, zintegrowane z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.
We wnętrzu znajdziemy nowe kolory wykończenia, przednie fotele z opcją wentylacji i masażu (opcja), system MMI Radio, automatyczną klimatyzację, MMI Navigation z 8-calowym monitorem czy aplikacje Media Streaming. Kierowcę wspierają takie układy jak tempomat z automatyczną regulacją odległości, asystent pasa ruchu, toru jazdy i jazdy nocą. Bagażnik modelu A6 Avant ma pojemność od 565 do 1 680 l i wiele praktycznych rozwiązań - sterowaną czujnikiem, automatycznie otwieraną pokrywę (opcja) oraz elektrycznie odsuwaną roletę.
Dzięki zastosowaniu budowy kompozytowej, karoseria jest bardzo sztywna. Za jej niską masę (w przypadku A6 1,8 TFSI - 1 535 kg) odpowiadają liczne elementy z aluminium i stali tłoczonej na gorąco. Udało się też zniwelować drgania i poziom hałasu. Na życzenie producent montuje jedno z dwóch podwozi sportowych i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension.
W modelach A6 i A6 Avant montowana jest gama silników, obejmująca trzy jednostki TFSI (o mocach od 190 do 333 KM) oraz pięć silników TDI (od 150 do 326 KM). Wszystkie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6. Silniki współpracują z 7-stopniową przekładnią automatyczną S tronic, 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic (najmocniejsze wersje).
Odmianę A6 allroad quattro wzbogacono w wyżej zawieszoną karoserię, wykończenia ze stali szlachetnej oraz pionowo osadzone pręty wzmacniające w osłonie chłodnicy. Modele S6 i S6 Avant są z kolei o 20 mm niższe i posiadają lakierowane, matowo-czarne zaciski hamulcowe. W topowej wersji RS 6 Avant (karoseria również obniżona o 20 mm) prędkość maksymalna może zostać "podkręcona" do 305 km/h.
Modele wejdą do sprzedaży jesienią br.
Źródło: Audi
ll/mw/, moto.wp.pl