Audi modernizuje rodzinę modeli A6 

Audi przeprowadziło modernizację modeli A6 i A6 Avant. W szereg nowości wyposażono także auta A6 Allroad Quattro, S6, S6 Avant i RS 6 Avant.

A6 charakteryzuje się ostrymi rysami, podkreślonymi liniami poziomymi i atletycznie napiętymi powierzchniami. Detale niektórych elementów uwidoczniono jeszcze mocniej. Zmiany te dotyczą przede wszystkim pojedynczo obramowanej chłodnicy Singleframe, reflektorów, zderzaków, wlotów powietrza, progów, tylnych świateł i końcówek rur wydechowych. Na życzenie samochód może być doposażony w reflektory diodowe lub światła Matrix LED, zintegrowane z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

We wnętrzu znajdziemy nowe kolory wykończenia, przednie fotele z opcją wentylacji i masażu (opcja), system MMI Radio, automatyczną klimatyzację, MMI Navigation z 8-calowym monitorem czy aplikacje Media Streaming. Kierowcę wspierają takie układy jak tempomat z automatyczną regulacją odległości, asystent pasa ruchu, toru jazdy i jazdy nocą. Bagażnik modelu A6 Avant ma pojemność od 565 do 1 680 l i wiele praktycznych rozwiązań - sterowaną czujnikiem, automatycznie otwieraną pokrywę (opcja) oraz elektrycznie odsuwaną roletę.

Dzięki zastosowaniu budowy kompozytowej, karoseria jest bardzo sztywna. Za jej niską masę (w przypadku A6 1,8 TFSI - 1 535 kg) odpowiadają liczne elementy z aluminium i stali tłoczonej na gorąco. Udało się też zniwelować drgania i poziom hałasu. Na życzenie producent montuje jedno z dwóch podwozi sportowych i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension.

W modelach A6 i A6 Avant montowana jest gama silników, obejmująca trzy jednostki TFSI (o mocach od 190 do 333 KM) oraz pięć silników TDI (od 150 do 326 KM). Wszystkie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6. Silniki współpracują z 7-stopniową przekładnią automatyczną S tronic, 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic (najmocniejsze wersje).

Odmianę A6 allroad quattro wzbogacono w wyżej zawieszoną karoserię, wykończenia ze stali szlachetnej oraz pionowo osadzone pręty wzmacniające w osłonie chłodnicy. Modele S6 i S6 Avant są z kolei o 20 mm niższe i posiadają lakierowane, matowo-czarne zaciski hamulcowe. W topowej wersji RS 6 Avant (karoseria również obniżona o 20 mm) prędkość maksymalna może zostać "podkręcona" do 305 km/h.

Modele wejdą do sprzedaży jesienią br.

Źródło: Audi

ll/mw/, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany