Alpine A110 (2017) - znamy oficjalne dane techniczne

Nareszcie francuski producent ujawnił dane techniczne Alpine A110, które powraca w wielkim stylu na rynek samochodów sportowych.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine
Marcin Łobodziński

O tym samochodzie pisano już niemal wszystko, ale do salonu samochodowego w Genewie utrzymano w tajemnicy jego specyfikację techniczną. Nie było żadnych wycieków, choć krążyło wiele plotek. Teraz mamy już oficjalne informacje.

Sportowe coupé z silnikiem umieszczonym centralnie, dzięki technologii łączenia polegającej na nitowaniu i spawaniu elementów nadwozia i bardzo lekkim materiałom, waży tylko 1080 kg. Rozkład mas pomiędzy osie to 44:56 (przód:tył). Zbiornik paliwa i silnik rozmieszczono po dwóch stronach tylnej osi dla lepszego wyważenia poprzecznego. Kompaktowe wymiary (długość 4198 mm, szerokość 1798, wysokość 1252 mm) oraz duża sztywność, mają zapewniać rzadko spotykaną zwinność na zakrętach oraz lekkość prowadzenia. Jest to jeden z elementów łączących pierwowzór z lat 60. i obecną wersję Alpine A110.

Obraz
© Materiały prasowe | Alpine

Innym jest bardzo czysta forma pod względem aerodynamicznym. Samochód potrafi się rozpędzić do 250 km/h, a dzięki odpowiednio wyprofilowanej, płaskiej podłodze, utrzymuje stabilność w strumieniu powietrza pomimo braku jakichkolwiek spojlerów.

Do napędu posłużyła jednostka benzynowa o pojemności 1,8 litra z turbodoładowaniem, przeprojektowana przez Renault Sport specjalnie do tego modelu. To jeden z niewielu elementów, który nie łączy się historycznie z pierwowzorem. Pierwsze A110 miało największy silnik o pojemności 1,6 litra. Nowa wersja ma za to bliskiego konkurenta w postaci Alfy Romeo 4C, która również jest napędzana jednostką 1.8 Turbo.

Obraz
© Materiały prasowe | Alpine

Co ciekawe, moc jest podobna. Francuskie auto oddaje kierowcy do dyspozycji 252 KM i 320 Nm. Konkurent z Włoch legitymuje się parametrami odpowiednio: 240 KM i 350 Nm. Alfa jest jednak lżejsza i mniejsza. Waży mniej niż tonę. Alpine i tak uzyskało korzystny stosunek masy do mocy na poziomie 4,3 kg. Pozwala to rozpędzić się do100 km/h w 4,5 s.

Silnik współpracuje z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową DCT firmy Getrag, z mokrym sprzęgłem. O rasowy dźwięk podczas przyspieszania i każdej zmiany biegów, dba aktywny układ wydechowy, który można w każdej chwili wyciszyć. Kierowca zrobi to, wybierając odpowiedni program jazdy. Do wyboru jest : Normal, Sport i Track. Zmiana trybu wpływa na ustawienia silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz wspomnianego dźwięku pracy układu wydechowego.

Obraz
© Materiały prasowe | Alpine

Trzeba im przyznać, że Francuzi potrafią zrobić naprawdę dobre auto sportowe. Dział Renault Sport zachwyca co jakiś czas gorącymi odmianami kompaktów, ale już żaden z nich nie będzie pozycjonowany tak wysoko w całej grupie Renault jak Alpine A110. Warto przypomnieć, że Renault ma długie tradycje budowy samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie. I nie mówię tu wyłącznie o pierwotnym A110, ale na przykład o bardziej współczesnych modelach, jak Renault Clio V6 czy też Renault Spider, który nie odniósł sukcesu rynkowego. Jestem pewien, że Alpine to nie grozi.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇