ALFA ROMEO 4C
Marka |
Pojazd zaprojektowano i wybudowano w zakładzie Maserati w Modenie. Wywodzi się on bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu zaprezentowanego podczas ubiegłorocznej Genewy i ma zaakcentować powrót włoskiej marki do Stanów Zjednoczonych. Prototyp został obsypany nagrodami - m. in. "AutoBild Design Award" (Niemcy), "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Włochy) czy "Most Exciting Car of 2013 - What Car?" (Wielka Brytania). Alfa Romeo 4C wykorzystuje technologie i materiały znane z aut sportowych - włókno węglowe, aluminium czy napęd na tylne koła. Pod maską pracować będzie nowy silnik benzynowy o pojemności 1,75 l z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim oraz skrzynia biegów "Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem. Nie zabraknie również nowego selektora kontroli dynamicznej Alfa D.N.A, który do trzech dostępnych do tej pory ustawień dodaje czwarty - "Race". Nadwozie pojazdu odwołuje się bezpośrednio do kultowych modeli marki, np. 33 Stradale, z którym łączą go analogiczne wymiary i układ. W kabinie
na pierwszy plan wysuwają się włókna węglowe zastosowane do wykonania przestrzeni wokół kierowcy i pasażera.