Alfa Romeo Giulietta po kuracji odmładzającej
Włoski hatchback posiada wyrazistą i przyjemną dla oka stylistykę, która mimo kilku lat na rynku, cały czas się nie zestarzała. Nic zatem dziwnego, że Alfa Romeo Giulietta przeszła zaledwie delikatny lifting.
Kompaktowa Alfa otrzymała nieco przeprojektowany przedni zderzak i zmieniony wzór osłony chłodnicy. Wśród nowości znajdą się też kolejne wzory felg do wyboru. Jednak na pierwszy rzut oka różnice są mało widoczne. Również we wnętrzu zmiany są niewielkie – włoski producent oferuje nowe rodzaje wykończenia wnętrza i najnowszą wersję systemu multimedialnego Uconnect z nawigacją Tom Toma i aplikacjami jak Facebook, Twitter, TuneIn, Reuters i Deezer.
Nie zmienią się silniki oferowane w tym modelu. Gliulietta po liftingu tak samo będzie mogła być napędzana dieslami (1,6 i 2,0) lub jednostkami benzynowymi 1,4 w kilku wariantach mocy (do 170 KM). Tak samo jak dotychczas, w ofercie znajdzie się odmiana o sportowym charakterze. Zmieni ona nazwę z Quadrifoglio Verde na Veloce (czyli po prostu „szybka” po włosku). Za jej napęd nadal będzie odpowiadał znany ze sportowego modelu 4C silnik o pojemności 1,75 l i mocy 240 KM. Dzięki temu sprint do setki wynosi równe 6 sekund, a prędkość maksymalna to 243 km/h. Odmiana Veloce będzie się wyróżniać czerwoną listwą na zderzakach, nakładkami na progi oraz tym, że wszystkie chromowane elementy ozdobne są u niej czarne.
Nowa wersji Alfy Romeo Giulietty zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
sj, moto.wp.pl