Trwa ładowanie...

517 KM za 250 000 euro, czyli Aston Martin DBS

517 KM za 250 000 euro, czyli Aston Martin DBS
d4jdngl
d4jdngl

517 KM za 250 000 euro... Taka moc drzemie pod maską najnowszego modelu Aston Martin DBS i tyle gotówki należy przelać na konto firmy, aby móc osobiście przekonać się, jak jeździ służbowe auto agenta 007.

Aston Martin zaprezentował oficjalne zdjęcia wersji seryjnej modelu DBS 16 miesięcy po zaprezentowaniu wersji koncepcyjnej modelu i premierze filmu „Casino Royale”, w którym agent Jej Królewskiej Mości James Bond doszczętnie rozbił swój egzemplarz już podczas drugiej przejażdżki.

O tym, że nie jest to samochód dla wszystkich niech świadczy fakt, że oficjalna premiera nie nastąpi na salonie we Frankfurcie, tylko podczas rozpoczynającego się dzisiaj konkursu elegancji w Pebble Beach. Jasne, swoją premierę mieć będzie tam również Lexus czy Infiniti, ale idziemy o zakład, że właściciele wypielęgnowanych unikatowych aut wartych miliony dolarów, jeśli w ogóle zechcą zwrócić uwagę na jakiś nowy model, będzie to właśnie Aston.

Zresztą czy ktoś widział Lexusa z 1956 roku z nadwoziem od Pininfariny, czy Infiniti z silnikiem 4,5 litra, które w 1928 roku wygrało wyścig z pociągiem na dystansie 500 mil?

d4jdngl

Oprócz pobieżnego oglądania zapewne wielu bywalców konkursu w Pebble Beach zdecyduje się na zakup modelu DBS bez patrzenia na suche dane techniczne. A szkoda, bo zapierają one dech w piersiach i powodują mocniejsze bicie serca każdego fana motoryzacji. Bazujący na modelu DB9 nowy Aston DBS nie jest tak elegancki jak DB9, ani tak młodzieńczo szalony i agresywny jak V8 Vantage. To kwintesencja stylu i mocy opakowana w piękne kształty. Dzięki zastosowaniu karbonu do wykonania niektórych elementów karoserii, siedzeń i układu hamulcowego model DBS jest lżejszy o 100 kg od Astona DB9.

Sześciolitrowy silnik V12 dysponuje mocą 517 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 570 Nm. Aston DBS przyśpiesza do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy. Na lewym pasie autostrady DBS może pomknąć nawet 302 km/h, co na pewno pozwoli właścicielowi dotrzeć na czas. O wyhamowanie dba wyczynowy układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami hamulcowymi o średnicy pizzy familijnej i specjalnie zaprojektowane do tego modelu opony Pirelli niemal wgryzające się w asfalt. Czy ćwierć miliona euro to okazyjna cena za tego typu doznania? Cóż wszystko zależy od tego, czy mamy jeszcze wolne miejsce w garażu i czy ktoś mieszkający w pobliżu naszej posiadłości nie wpadnie na pomysł zakupu takiego samego egzemplarza.

Informacja: Mototarget

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj