4 razy wokół globu z prędkością 224 km/h!

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-01.jpeg',550,399) ) |
| --- | Mercedes-Benz postanowił przypomnieć o swej supremacji w dziedzinie trwałości i wytrzymałości samochodów, jak również o wyjątkowych parametrach swych silników wysokoprężnych. Model klasy E 320 CDI pobił 3 międzynarodowe rekordy prędkości podczas testów długodystansowych, z których najważniejszym było pokonanie dystansu 160 000 km ze średnią prędkością 224 km/h!

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-02.jpeg',550,401) ) |
| --- | Test przeprowadzany pod kontrolą i zgodnie ze standardami FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), przeprowadzono na torze Laredo w Teksasie. Trzy seryjne egzemplarze Mercedesa E 320 CDI prowadzone były przez 3 drużyny - każda licząca 6 kierowców (każdy kierowca prowadził jednorazowo nie dłużej niż dwie godziny). Każdy z samochodów w ciągu testu przeszedł 10 przeglądów serwisowych, ale wedle relacji producenta – potwierdzonych przez obserwatorów FIA – żaden z samochodów nie wymagał interwencji mechanika wykraczającej poza ramy przeglądów okresowych.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-03.jpeg',550,331) ) |
| --- | Mercedesy E320 CDI pobiły światowe rekordy średniej prędkości na dystansie:
100 tys km - średnia prędkość 225.903 km/h
50 tys mil – średnia prędkość 225.456 km/h
100 tys mil – średnia prędkość 224.823 km/h
Test trwał 30 dni, podczas których wszystkie trzy samochody pokonały ogółem dystans niespełna pół miliona km, czyli więcej, niż wynosi odległość z ziemi do księżyca.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-04.jpeg',550,396) ) |
| --- | Silnik V6 - widlasta szóstka, zastąpi montowany dotychczas w klasie E rzędowy silnik o pięciu cylindrach. Zmianie tej towarzyszy przyrost mocy aż o 32%, bo z 170 KM moc maksymalna urosła aż do 224 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 27% i wynosi teraz aż 510 Nm. Maksymalna wartość momentu obr. osiągana jest począwszy od 1,6 tys do 2,8 tys obr/min. Silnik V6 320 CDI stanowi trzecią generację CDI o bezpośrednim wtrysku i piezo-elektrycznych wtryskiwaczach. Jednostka ta zadebiutował już w Spotr Edition klasy C, zapewniając tym autom przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Średnie spalanie C klasy napędzanej tą jednostką wynosi zaledwie od 7,3 do 7,6 litra oleju napędowego na 100 km.
Już latem tego roku do salonów dealerskich trafią pierwsze egzemplarze Mercedesów 320 CDI – dokładnie takich jak te, które pobiły ustanowione właśnie trzy nowe światowe średniej rekordy prędkości podczas testu długodystansowego


Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀