4 razy wokół globu z prędkością 224 km/h!

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-01.jpeg',550,399) ) |
| --- | Mercedes-Benz postanowił przypomnieć o swej supremacji w dziedzinie trwałości i wytrzymałości samochodów, jak również o wyjątkowych parametrach swych silników wysokoprężnych. Model klasy E 320 CDI pobił 3 międzynarodowe rekordy prędkości podczas testów długodystansowych, z których najważniejszym było pokonanie dystansu 160 000 km ze średnią prędkością 224 km/h!

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-02.jpeg',550,401) ) |
| --- | Test przeprowadzany pod kontrolą i zgodnie ze standardami FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), przeprowadzono na torze Laredo w Teksasie. Trzy seryjne egzemplarze Mercedesa E 320 CDI prowadzone były przez 3 drużyny - każda licząca 6 kierowców (każdy kierowca prowadził jednorazowo nie dłużej niż dwie godziny). Każdy z samochodów w ciągu testu przeszedł 10 przeglądów serwisowych, ale wedle relacji producenta – potwierdzonych przez obserwatorów FIA – żaden z samochodów nie wymagał interwencji mechanika wykraczającej poza ramy przeglądów okresowych.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-03.jpeg',550,331) ) |
| --- | Mercedesy E320 CDI pobiły światowe rekordy średniej prędkości na dystansie:
100 tys km - średnia prędkość 225.903 km/h
50 tys mil – średnia prędkość 225.456 km/h
100 tys mil – średnia prędkość 224.823 km/h
Test trwał 30 dni, podczas których wszystkie trzy samochody pokonały ogółem dystans niespełna pół miliona km, czyli więcej, niż wynosi odległość z ziemi do księżyca.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-04.jpeg',550,396) ) |
| --- | Silnik V6 - widlasta szóstka, zastąpi montowany dotychczas w klasie E rzędowy silnik o pięciu cylindrach. Zmianie tej towarzyszy przyrost mocy aż o 32%, bo z 170 KM moc maksymalna urosła aż do 224 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 27% i wynosi teraz aż 510 Nm. Maksymalna wartość momentu obr. osiągana jest począwszy od 1,6 tys do 2,8 tys obr/min. Silnik V6 320 CDI stanowi trzecią generację CDI o bezpośrednim wtrysku i piezo-elektrycznych wtryskiwaczach. Jednostka ta zadebiutował już w Spotr Edition klasy C, zapewniając tym autom przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Średnie spalanie C klasy napędzanej tą jednostką wynosi zaledwie od 7,3 do 7,6 litra oleju napędowego na 100 km.
Już latem tego roku do salonów dealerskich trafią pierwsze egzemplarze Mercedesów 320 CDI – dokładnie takich jak te, które pobiły ustanowione właśnie trzy nowe światowe średniej rekordy prędkości podczas testu długodystansowego


Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025