| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-01.jpeg',550,399) ) |
| --- | Mercedes-Benz postanowił przypomnieć o swej supremacji w dziedzinie trwałości i wytrzymałości samochodów, jak również o wyjątkowych parametrach swych silników wysokoprężnych. Model klasy E 320 CDI pobił 3 międzynarodowe rekordy prędkości podczas testów długodystansowych, z których najważniejszym było pokonanie dystansu 160 000 km ze średnią prędkością 224 km/h!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-02.jpeg',550,401) ) |
| --- | Test przeprowadzany pod kontrolą i zgodnie ze standardami FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), przeprowadzono na torze Laredo w Teksasie. Trzy seryjne egzemplarze Mercedesa E 320 CDI prowadzone były przez 3 drużyny - każda licząca 6 kierowców (każdy kierowca prowadził jednorazowo nie dłużej niż dwie godziny). Każdy z samochodów w ciągu testu przeszedł 10 przeglądów serwisowych, ale wedle relacji producenta – potwierdzonych przez obserwatorów FIA – żaden z samochodów nie wymagał interwencji mechanika wykraczającej poza ramy przeglądów okresowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-03.jpeg',550,331) ) |
| --- | Mercedesy E320 CDI pobiły światowe rekordy średniej prędkości na dystansie:
100 tys km - średnia prędkość 225.903 km/h
50 tys mil – średnia prędkość 225.456 km/h
100 tys mil – średnia prędkość 224.823 km/h
Test trwał 30 dni, podczas których wszystkie trzy samochody pokonały ogółem dystans niespełna pół miliona km, czyli więcej, niż wynosi odległość z ziemi do księżyca.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8442/merc-e-rekord-04.jpeg',550,396) ) |
| --- | Silnik V6 - widlasta szóstka, zastąpi montowany dotychczas w klasie E rzędowy silnik o pięciu cylindrach. Zmianie tej towarzyszy przyrost mocy aż o 32%, bo z 170 KM moc maksymalna urosła aż do 224 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 27% i wynosi teraz aż 510 Nm. Maksymalna wartość momentu obr. osiągana jest począwszy od 1,6 tys do 2,8 tys obr/min. Silnik V6 320 CDI stanowi trzecią generację CDI o bezpośrednim wtrysku i piezo-elektrycznych wtryskiwaczach. Jednostka ta zadebiutował już w Spotr Edition klasy C, zapewniając tym autom przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Średnie spalanie C klasy napędzanej tą jednostką wynosi zaledwie od 7,3 do 7,6 litra oleju napędowego na 100 km.
Już latem tego roku do salonów dealerskich trafią pierwsze egzemplarze Mercedesów 320 CDI – dokładnie takich jak te, które pobiły ustanowione właśnie trzy nowe światowe średniej rekordy prędkości podczas testu długodystansowego