10 marek, które słono liczą sobie za serwis
Prędzej czy później każdy z kierowców trafi swoim samochodem do serwisu. Najpierw do autoryzowanego, gdzie dostanie odpowiedni rachunek. To koszt, który raczej rzadko bierze się pod uwagę, wybierając swój wymarzony pojazd. A okazuje się, że warto się nad tym zastanowić, bo niestety ceny części i usług mocno wahają się, w zależności od marki. Oto zestawienie 10 z nich, które od swoich klientów będą chciały najwięcej pieniędzy za obsługę serwisową.
Prędzej czy później każdy z kierowców trafi swoim samochodem do serwisu. Najpierw do autoryzowanego, gdzie dostanie odpowiedni rachunek. To koszt, który raczej rzadko bierze się pod uwagę, wybierając swój wymarzony pojazd. A okazuje się, że warto się nad tym zastanowić, bo niestety ceny części i usług mocno wahają się, w zależności od marki.
Warranty Direct, brytyjska firma zajmująca się dostawą ubezpieczeń, przede wszystkim dla samochodów używanych, przygotowała raport o średnim koszcie serwisowania pojazdu. Wyniki badań, które objęły 5-letni okres eksploatacji auta i 50 tys. umów ubezpieczeniowych, nie powinny być zaskoczeniem. Im droższa i bardziej prestiżowa marka, tym większe pieniądze trzeba później zostawić w jej sieci obsługi. Ale są także producenci aut raczej popularnych, którzy przynajmniej w tym wypadku chcą dorównać finansowej ekstraklasie.
Na kolejnych stronach przedstawimy dziesięciu producentów, którzy za serwis swoich modeli zażądają najwięcej pieniędzy.