Zadziorny maluch - Citroen C2 VTR

Obraz
Obraz

Citroen C2 nawiązuje swoja stylistyką do nurtu pojazdów zapoczątkowanego przez najnowsze wcielenie Mini, ma jednak bardziej aerodynamiczne kształty i mocniejszy, bardziej wyrazisty i nowoczesny styl. Z przodu wyjątkowo atrakcyjnie i dynamicznie prezentuje się oryginalny, podwójny grill z wielkim logo, z boku sylwetka pojazdu zyskuje sportowy charakter dzięki opadającej mocno linii tylnego okna, a ostro ścięty tył pojazdu wyposażony w duże reflektory stanowi harmonijne zwieńczenie zamysłu stylistów. Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki dwuczęściowej klapie.

Dynamiczna i elegancka sylwetka byłaby jednak niewystarczająca, żeby zadowolić amatorów sportowego auta, gdyby w ślad za udanym projektem stylistów nie szła gama odpowiednich silników.

Obraz

Nominalnie każda z jednostek napędowych nie wyróżnia się szczególnie mocą, ale uwzględniając niewielkie rozmiary i małą wagę pojazdu, zadowoli niemal każdego użytkownika C2.

Podstawowym silnikiem jest jednostka benzynowa 1.4i VTR o pojemności 1360 ccm i mocy 75 KM, która prędkość 100 km/godz. osiąga w 12,2 sek. Dużo lepsze wrażenie robi jednak szesnastozaworowy silnik 1.6i o pojemności 1,6l i mocy 125 KM, który do setki dochodzi w 8,3 sek.

Od maja Citroën C2 wzbogacił się o wersję z silnikiem diesla HDi 110 KM wyposażonym w filtr cząstek stałych, uzupełniając bogatą ofertę pięciu silników benzynowych: 1.1i (61 KM), 1.4i (75 KM), 1.4i 16V (90 KM), 1.6i 16V (110 KM) i 1.6i 16V (125 KM). Silnik diesla zapewnia wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne i wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 wynoszącymi odpowiednio 4,4 l/100 km i 119 g/km.

Obraz

Silniki współpracują z 5-biegową skrzynią biegów: mechaniczną lub mechaniczną, elektronicznie sterowaną (MAP). Sprzęgło jest twardo zestrojone i nie toleruje nonszalanckiej zmiany biegów, co dla początkującego kierowcy może być utrudnieniem, natomiast zaawansowanemu zapewnia dynamiczne przechodzenie na kolejny bieg i efekt "szybkiego startu".

Nowa wersja C2 oferuje również technologię Stop & Start, dzięki której zużycie paliwa i poziom emisji CO2 zmniejszają się o około 10 proc. w cyklu miejskim, a nawet do 15 proc. w przypadku dużego natężenia ruchu. System umożliwia unieruchomienie silnika tuż przed i podczas zatrzymania samochodu (na światłach, w korkach...). Po zwolnieniu pedału hamulca, gdy kierowca rozpoczyna dalszą jazdę, silnik włącza się automatycznie. Ponadto C2 jest wyposażony seryjnie w ESP, ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania, system wspomagania hamowania awaryjnego, system antypoślizgowy (ASR) oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku gwałtownego hamowania.

Jak na auto ze sportowym zacięciem, C2 ma dość twarde zawieszenie, ale dzięki temu samochód ma wyjątkową stabilność i precyzyjnie trzyma się toru jazdy. Rozkład amortyzacji z przodu i z tyłu został również dostosowany do dynamicznego stylu jazdy.

Michał Donda

wydanie internetowe: www.motobiznes.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025