Wiemy co jest pod maską Skody Yeti

Obraz

Pod maską Škody znajdą się benzynowe, turbodoładowane jednostki TSI oraz wysokoprężne TDI z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail.

Obraz
© Kliknij zdjęcie, by zobaczyć tabelę silników!(fot. Skoda)

Silniki benzynowe mają zapewniać Yeti dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Natomiast silniki wysokoprężne są wersjami silnika dwulitrowego z wysokociśnieniowym układem wtrysku paliwa Common Rail, standardowo wyposażonymi w filtr cząstek stałych.

* ILE KOSZTUJE SKODA YETI? * Silniki TSI, doładowane za pomocą turbosprężarki pozwalają na uzyskanie dużej wartości momentu obrotowego w zakresie niskiej i średniej prędkości obrotowej. Nowością wśród silników Škody jest podstawowa jednostka Yeti - czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI o mocy 105 KM. To całkowicie nowa konstrukcja o małej pojemności skokowej. Ten turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, montowany tylko w połączeniu napędem na przednią oś zapewnia dobrą elastyczność i dynamikę jazdy. Jego mocnymi stronami są niskie zużycie benzyny i niewielki poziom emisji CO2. Drugą jednostką benzynową jest 1.8 TSI o mocy 160 KM, dostępny z napędem na obie osie. Ten silnik ma przede wszystkim zapewniać dużą radość z jazdy.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Yeti jest także pierwszym modelem Škody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2,0 TDI CR DPF o mocy 110 KM, a ponadto dwie mocniejsze wersje tego silnika o mocy 140 KM oraz 170 KM. Są one wyposażone w nowoczesny układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań zapewnia wysoką kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin.

Turbodoładowanie sprawia, że wszystkie silniki Yeti mają bardzo dobry moment obrotowy, którego maksimum leży w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości obrotowej. Ponieważ nie trzeba zmuszać silnika do pracy z dużą prędkością obrotową by uzyskać maksimum momentu obrotowego, zużycie paliwa jest mniejsze, a tym samym ogranicza się emisję CO2. Silniki turbodoładowane mają większą sprawność, są bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025