Więcej ognia - Renault Laguna GT 

Obraz
Obraz

Trzecia generacja rodzinnej Laguny jest na wskroś poprawna. Samochód zapewnia wystarczającą przestronność, dobre wykończenie, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, zaś w kategorii komfortu plasuje się w czołówce klasy średniej.

Jedynie kierowcy lubiący dociskać gaz do podłogi będą czuli lekki niedosyt. O ile przyśpieszenie gwarantowane przez większość wersji silnikowych można uznać za satysfakcjonujące, tak przeciętne wyprofilowanie foteli i niezbyt twarde nastawy zawieszenia nie najlepiej sprawdzają się na zakrętach pokonywanych z ułańską fantazją.

Obraz

Renault postanowiło zadbać o ambitnych kierowców i zaprezentowało Lagunę GT. W samochodzie można bez trudu dostrzec wspólne akcenty z najmocniejszymi odmianami Clio i Megane. Także w Lagunie pojawiły się masywne zderzaki z dodatkowymi wlotami powietrza, solidniejsze progi oraz dwie rury wydechowe. Zgodnie z obowiązującą modą przednie i tylne światła otrzymały przydymione klosze, zaś lusterka polakierowano na czarno.

Lagunę postawiono na 17-calowych obręczach, które były niezbędne do zastosowania potężnych hamulców. Przednie tarcze mają średnicę 320 mm, natomiast tylne - 300 mm. W krajach z dobrze rozwiniętą infrastrukturą drogową większość egzemplarzy z pewnością zostanie sprzedana wraz z opcjonalnymi, większymi alufelgami na które trafia ogumienie Bridgestone Potenza w rozmiarze 225/45/18.

Obraz

Do napędu usportowionej Laguny zaprzęgnięto wysokoprężny silnik 2.0 dCi. Jednostka rozwija moc 178 KM przy zaledwie 3750 obr.min, a maksymalne 400 Nm jest dostępne już przy 2000 obr./min. Tym samym wyprzedzanie najdłuższych nawet tirów nie będzie zmuszało do redukcji przełożenia.

Jeszcze więcej ognia zapewni motor z zapłonem iskrowym. Benzynowa wersja Renault Laguny GT jest napędzana 2-litrowym, 16-zaworowym silnikiem z turbodoładowaniem.

Obraz

Jednostka opracowana przez Renault Sport Technologies na potrzeby Megane RS osiąga 204 KM przy 5000 obr./min oraz 300 Nm przy 3000 obr./min.

Jako że potężna moc trafi wyłącznie na przednią oś, seryjna kontrola trakcji będzie miała sporo pracy. Sześciostopniowa skrzynia biegów zadba natomiast, by również kierowca nie pozostawał bezczynny.

Nie lada atrakcją układzie jezdnym jest system czterech skrętnych kół 4RD, który zdaniem producenta zapewni Lagunie fenomenalne właściwości jezdne oraz poprawi zwrotność przy niewielkich prędkościach. Trzeba jednak zaznaczyć, że ze skrętnymi kołami przy każdej osi eksperymentowało wiele japońskich firm już w połowie lat ’80 ubiegłego wieku.

Obraz

Niestety rozwiązanie nie spełniło pokładanych w nim nadziei, a producenci najmocniejszych aut pozostali przy tradycyjnym napędzie na cztery koła, który mimo większej masy gwarantuje jeszcze lepsze właściwości jezdne, niż cztery skrętne koła. Nie da się też ukryć, że od momentu pojawienia się na rynku pierwszych, seryjnych pojazdów z czterema kołami skrętnymi minęło wiele czasu, więc Laguna ze współpracującym z ESP systemem Active Drive może faktycznie zaskoczyć właściwościami jezdnymi o czym przekonamy się w trakcie pierwszych testów.

Wnętrze pachnące skórą i alcantarą zachęca, by często do niego wracać. Renault poszło na całość i wyposażyło Lagunę GT w kubełkowe fotele, sportową kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały oraz metalową dźwignię zmiany biegów.

Premiera Renault Laguny GT będzie miała miejsce na salonie w Genewie. Model zostanie wprowadzany do sprzedaży od wiosny bieżącego roku na większości europejskich rynków i będzie dostępny jako sedan oraz praktyczne kombi. Najmłodsze dziecko Renault objęto 3-letnią gwarancją z limitem 150 000 kilometrów.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟