WAŻNE
TERAZ

Biało-Czerwoni nie oczarowali. Przeciętny mecz w Chorzowie

Więcej ognia - Renault Laguna GT 

Obraz
Obraz

Trzecia generacja rodzinnej Laguny jest na wskroś poprawna. Samochód zapewnia wystarczającą przestronność, dobre wykończenie, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, zaś w kategorii komfortu plasuje się w czołówce klasy średniej.

Jedynie kierowcy lubiący dociskać gaz do podłogi będą czuli lekki niedosyt. O ile przyśpieszenie gwarantowane przez większość wersji silnikowych można uznać za satysfakcjonujące, tak przeciętne wyprofilowanie foteli i niezbyt twarde nastawy zawieszenia nie najlepiej sprawdzają się na zakrętach pokonywanych z ułańską fantazją.

Obraz

Renault postanowiło zadbać o ambitnych kierowców i zaprezentowało Lagunę GT. W samochodzie można bez trudu dostrzec wspólne akcenty z najmocniejszymi odmianami Clio i Megane. Także w Lagunie pojawiły się masywne zderzaki z dodatkowymi wlotami powietrza, solidniejsze progi oraz dwie rury wydechowe. Zgodnie z obowiązującą modą przednie i tylne światła otrzymały przydymione klosze, zaś lusterka polakierowano na czarno.

Lagunę postawiono na 17-calowych obręczach, które były niezbędne do zastosowania potężnych hamulców. Przednie tarcze mają średnicę 320 mm, natomiast tylne - 300 mm. W krajach z dobrze rozwiniętą infrastrukturą drogową większość egzemplarzy z pewnością zostanie sprzedana wraz z opcjonalnymi, większymi alufelgami na które trafia ogumienie Bridgestone Potenza w rozmiarze 225/45/18.

Obraz

Do napędu usportowionej Laguny zaprzęgnięto wysokoprężny silnik 2.0 dCi. Jednostka rozwija moc 178 KM przy zaledwie 3750 obr.min, a maksymalne 400 Nm jest dostępne już przy 2000 obr./min. Tym samym wyprzedzanie najdłuższych nawet tirów nie będzie zmuszało do redukcji przełożenia.

Jeszcze więcej ognia zapewni motor z zapłonem iskrowym. Benzynowa wersja Renault Laguny GT jest napędzana 2-litrowym, 16-zaworowym silnikiem z turbodoładowaniem.

Obraz

Jednostka opracowana przez Renault Sport Technologies na potrzeby Megane RS osiąga 204 KM przy 5000 obr./min oraz 300 Nm przy 3000 obr./min.

Jako że potężna moc trafi wyłącznie na przednią oś, seryjna kontrola trakcji będzie miała sporo pracy. Sześciostopniowa skrzynia biegów zadba natomiast, by również kierowca nie pozostawał bezczynny.

Nie lada atrakcją układzie jezdnym jest system czterech skrętnych kół 4RD, który zdaniem producenta zapewni Lagunie fenomenalne właściwości jezdne oraz poprawi zwrotność przy niewielkich prędkościach. Trzeba jednak zaznaczyć, że ze skrętnymi kołami przy każdej osi eksperymentowało wiele japońskich firm już w połowie lat ’80 ubiegłego wieku.

Obraz

Niestety rozwiązanie nie spełniło pokładanych w nim nadziei, a producenci najmocniejszych aut pozostali przy tradycyjnym napędzie na cztery koła, który mimo większej masy gwarantuje jeszcze lepsze właściwości jezdne, niż cztery skrętne koła. Nie da się też ukryć, że od momentu pojawienia się na rynku pierwszych, seryjnych pojazdów z czterema kołami skrętnymi minęło wiele czasu, więc Laguna ze współpracującym z ESP systemem Active Drive może faktycznie zaskoczyć właściwościami jezdnymi o czym przekonamy się w trakcie pierwszych testów.

Wnętrze pachnące skórą i alcantarą zachęca, by często do niego wracać. Renault poszło na całość i wyposażyło Lagunę GT w kubełkowe fotele, sportową kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały oraz metalową dźwignię zmiany biegów.

Premiera Renault Laguny GT będzie miała miejsce na salonie w Genewie. Model zostanie wprowadzany do sprzedaży od wiosny bieżącego roku na większości europejskich rynków i będzie dostępny jako sedan oraz praktyczne kombi. Najmłodsze dziecko Renault objęto 3-letnią gwarancją z limitem 150 000 kilometrów.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025