Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline
None
Jak Sopot przed sezonem
Przez kilka letnich miesięcy wiele się tu dzieje, na ulicach tłumy turystów, festiwale, koncerty, występy i gwiazdy, wspaniały klimat. Jednak Sopot przed sezonem to zupełnie inne miasto. Ciche, spokojne, niewielu tu ludzi. Jest skromnie i pomimo wiosny, raczej zimno.
Jak Sopot przed sezonem
Podobnie jest z tym autem. Od razu widać, że to Volkswagen... Passat? Nie. Wnikliwy obserwator zauważy, że w przeciwieństwie do niego ma tylko dwa zamiast czterech pasków na chłodnicy.
Jak Sopot przed sezonem
Oto pomost między Golfem i Passatem. Coś dla tych którzy tym pierwszym nie chcą, a tym drugim chcieliby jeździć. Nowy Volkswagen Jetta.
Jak Sopot przed sezonem
Jetta debiutowała 1979 roku, ale od 1992 aż do 2005 roku w ofercie Volkswagena w Europie nie było auta o tej nazwie. Były za to modele Vento i Bora, dobrze znane Polakom przede wszystkim jako policyjne radiowozy.
Jak Sopot przed sezonem
Po latach nadszedł czas na powrót do starej nazwy.
Jak Sopot przed sezonem
Nowa Jetta jest produkowana w Meksyku. To oczywiście nie przypadek. Strategicznym rynkiem dla tego modelu są Stany Zjednoczone.
Jak Sopot przed sezonem
USA to kraj w którym kierowcy kochają sedany. Z tego powodu Jetta w Ameryce nawet na chwilę nie zmieniła swojego imienia.
Jak Sopot przed sezonem
Od początku produkcji na całym świecie sprzedano w sumie 9,6 miliona egzemplarzy tego samochodu.
Jak Sopot przed sezonem
Z przodu i z boku nowa Jetta do złudzenia przypomina Passata. To, że nim nie jest zdradzają drobne szczegóły, takie jak wspomniane na wstępie listwy, a także klamki i oczywiście wielkość auta.
Jak Sopot przed sezonem
Z tyłu charakterystyczny układ lamp sprawia, że Jettę można pomylić z Audi A4.
Jak Sopot przed sezonem
Samochód ma konkurencję w postaci Renault Fluence i Chevroleta Cruze.
Jak Sopot przed sezonem
Nowa Jetta jest zdecydowanie czymś więcej, niż Golf z doklejonym bagażnikiem.
Jak Sopot przed sezonem
Pod względem ilości miejsca we wnętrzu ma do zaoferowania więcej niż np. Skoda Octavia.
Jak Sopot przed sezonem
Od swojej poprzedniczki nowa Jetta jest dłuższa o całe 9 cm. 4,64 metra plasuje ją dokładnie między Golfem mierzącym 4,2 metra oraz Passatem z długością 4,77 metra.
Jak Sopot przed sezonem
Ciekawie robi się, gdy zajrzymy pod maskę. Znajduje się tam mały silniczek o pojemności 1,2 litra. W ponad 4,5 metrowym sedanie to brzmi jak żart, ale pozory mylą. Turbodoładowanie sprawia, że ma on moc 105 KM i rozwija maksymalny moment 175 Nm. Wystarczy, by rozpędzić ważącą 1300 kg Jettę do setki w 11 sekund i rozwinąć prędkość 190 km/h.
Jak Sopot przed sezonem
Jetta ma najdłuższe nadwozie w swojej klasie i większy niż w Golfie o 7 cm rozstaw osi.
Jak Sopot przed sezonem
To oznacza mnóstwo miejsca dla kierowcy i jego pasażerów. Na tylnej kanapie wysokim osobom będzie jednak brakować przestrzeni do podsufitki.
Jak Sopot przed sezonem
Samochód kończy się wielkim bagażnikiem o pojemności 510 l.
Jak Sopot przed sezonem
Na tym koniec zalet. Po złożeniu oparć powstaje bardzo niepraktyczny uskok, część miejsca we wnętrzu zabierają potężne zawiasy, opuszczane wprost do przestrzeni bagażowej.
Jak Sopot przed sezonem
Wnętrze nikogo niczym nie zaskoczy. Znasz Golfa? To znasz również Jettę. Jest prawie tak samo i podobnie jak we wszystkich innych modelach tej marki.
Jak Sopot przed sezonem
Pełna unifikacja. Na szczęście również pod względem przyzwoitej jakości materiałów.
Jak Sopot przed sezonem
Konstrukcja nadwozia typu sedan sama w sobie też jest oczywistym ograniczeniem w przewożeniu większych ładunków. Takie drobiazgi nie przeszkadzają jednak amerykanom dla których Jetta jest małym autkiem do miasta.
Jak Sopot przed sezonem
Powyżej 80 km/h słuchać głośny szum powietrza. Wdziera się do wnętrza przez słabo izolujące uszczelki w drzwiach.
Jak Sopot przed sezonem
Prowadzenie nowej Jetty można zaliczyć do przyjemności. Dobrze się trzyma w zakrętach, szybko reaguje na polecenia kierowcy i dobrze pochłania nierówności nawierzchni.
Jak Sopot przed sezonem
W oszczędzaniu paliwa pomaga dobrze zestopniowana 6-biegowa, manualna skrzynia. Na trasie bez wysiłku uzyskamy 6 litrów na setkę. W mieście 8,6 litra. Spokojna jazda może zakończyć się wynikiem na poziomie 6,8 litra.
Jak Sopot przed sezonem
By sprawnie przyspieszać nie trzeba wkręcać silnika na zbyt wysokie obroty. Jest cichy, a ilość spalanej przez niego benzyny mocno się różni w zależności od stylu jazdy.
Jak Sopot przed sezonem
Czas spojrzeć prawdzie w oczy: Jetta to całkiem niezły samochód i ciekawa alternatywa dla Passata. Niestety, nie można powiedzieć, że tania.
Jak Sopot przed sezonem
Od swojej poprzedniczki nowa Jetta jest dłuższa o całe 9 cm. 4,64 metra plasuje ją dokładnie między Golfem mierzącym 4,2 metra oraz Passatem z długością 4,77 metra. Jetta ma najdłuższe nadwozie w swojej klasie i większy niż w Golfie o 7 cm rozstaw osi. To oznacza mnóstwo miejsca dla kierowcy i jego pasażerów.
Jak Sopot przed sezonem
Jetta jest droższa od Golfa o 3 tys. zł. Podstawowa wersja Trendline z benzynowym silnikiem 1,2, sześcioma poduszkami, ESP, klimatyzacją i radiem kosztuje 69 390 zł. Odmiana Comfortline to już wydatek 72 590 zł. Trochę za dużo jak na starszą siostrę Golfa.
Jak Sopot przed sezonem
Na tylnej kanapie wysokim osobom będzie jednak brakować przestrzeni do podsufitki.
Jak Sopot przed sezonem
Topowa wersja Highline z największym 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 140 KM i skrzynią DSG to już abstrakcyjne 99 790 zł.
Jak Sopot przed sezonem
Nowy Volkswagen Jetta jest jak Sopot przed sezonem. Na zewnątrz niewiele się dzieje. W środku mnóstwo miejsca, ak na Placu Zdrojowym. Niewiele pije, a ceny mogą przyprawić o zawał serca, ale... jest lans. W końcu to prawie Passat.