Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline

None

Obraz

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Przez kilka letnich miesięcy wiele się tu dzieje, na ulicach tłumy turystów, festiwale, koncerty, występy i gwiazdy, wspaniały klimat. Jednak Sopot przed sezonem to zupełnie inne miasto. Ciche, spokojne, niewielu tu ludzi. Jest skromnie i pomimo wiosny, raczej zimno.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Podobnie jest z tym autem. Od razu widać, że to Volkswagen... Passat? Nie. Wnikliwy obserwator zauważy, że w przeciwieństwie do niego ma tylko dwa zamiast czterech pasków na chłodnicy.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Oto pomost między Golfem i Passatem. Coś dla tych którzy tym pierwszym nie chcą, a tym drugim chcieliby jeździć. Nowy Volkswagen Jetta.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Jetta debiutowała 1979 roku, ale od 1992 aż do 2005 roku w ofercie Volkswagena w Europie nie było auta o tej nazwie. Były za to modele Vento i Bora, dobrze znane Polakom przede wszystkim jako policyjne radiowozy.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Po latach nadszedł czas na powrót do starej nazwy.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Nowa Jetta jest produkowana w Meksyku. To oczywiście nie przypadek. Strategicznym rynkiem dla tego modelu są Stany Zjednoczone.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

USA to kraj w którym kierowcy kochają sedany. Z tego powodu Jetta w Ameryce nawet na chwilę nie zmieniła swojego imienia.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Od początku produkcji na całym świecie sprzedano w sumie 9,6 miliona egzemplarzy tego samochodu.

/ 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Z przodu i z boku nowa Jetta do złudzenia przypomina Passata. To, że nim nie jest zdradzają drobne szczegóły, takie jak wspomniane na wstępie listwy, a także klamki i oczywiście wielkość auta.

10 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu charakterystyczny układ lamp sprawia, że Jettę można pomylić z Audi A4.

11 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód ma konkurencję w postaci Renault Fluence i Chevroleta Cruze.

12 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Nowa Jetta jest zdecydowanie czymś więcej, niż Golf z doklejonym bagażnikiem.

13 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Pod względem ilości miejsca we wnętrzu ma do zaoferowania więcej niż np. Skoda Octavia.

14 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Od swojej poprzedniczki nowa Jetta jest dłuższa o całe 9 cm. 4,64 metra plasuje ją dokładnie między Golfem mierzącym 4,2 metra oraz Passatem z długością 4,77 metra.

15 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Ciekawie robi się, gdy zajrzymy pod maskę. Znajduje się tam mały silniczek o pojemności 1,2 litra. W ponad 4,5 metrowym sedanie to brzmi jak żart, ale pozory mylą. Turbodoładowanie sprawia, że ma on moc 105 KM i rozwija maksymalny moment 175 Nm. Wystarczy, by rozpędzić ważącą 1300 kg Jettę do setki w 11 sekund i rozwinąć prędkość 190 km/h.

16 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Jetta ma najdłuższe nadwozie w swojej klasie i większy niż w Golfie o 7 cm rozstaw osi.

17 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

To oznacza mnóstwo miejsca dla kierowcy i jego pasażerów. Na tylnej kanapie wysokim osobom będzie jednak brakować przestrzeni do podsufitki.

18 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód kończy się wielkim bagażnikiem o pojemności 510 l.

19 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Na tym koniec zalet. Po złożeniu oparć powstaje bardzo niepraktyczny uskok, część miejsca we wnętrzu zabierają potężne zawiasy, opuszczane wprost do przestrzeni bagażowej.

20 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze nikogo niczym nie zaskoczy. Znasz Golfa? To znasz również Jettę. Jest prawie tak samo i podobnie jak we wszystkich innych modelach tej marki.

21 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Pełna unifikacja. Na szczęście również pod względem przyzwoitej jakości materiałów.

22 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Konstrukcja nadwozia typu sedan sama w sobie też jest oczywistym ograniczeniem w przewożeniu większych ładunków. Takie drobiazgi nie przeszkadzają jednak amerykanom dla których Jetta jest małym autkiem do miasta.

23 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Powyżej 80 km/h słuchać głośny szum powietrza. Wdziera się do wnętrza przez słabo izolujące uszczelki w drzwiach.

24 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Prowadzenie nowej Jetty można zaliczyć do przyjemności. Dobrze się trzyma w zakrętach, szybko reaguje na polecenia kierowcy i dobrze pochłania nierówności nawierzchni.

25 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

W oszczędzaniu paliwa pomaga dobrze zestopniowana 6-biegowa, manualna skrzynia. Na trasie bez wysiłku uzyskamy 6 litrów na setkę. W mieście 8,6 litra. Spokojna jazda może zakończyć się wynikiem na poziomie 6,8 litra.

26 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

By sprawnie przyspieszać nie trzeba wkręcać silnika na zbyt wysokie obroty. Jest cichy, a ilość spalanej przez niego benzyny mocno się różni w zależności od stylu jazdy.

27 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Czas spojrzeć prawdzie w oczy: Jetta to całkiem niezły samochód i ciekawa alternatywa dla Passata. Niestety, nie można powiedzieć, że tania.

28 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Od swojej poprzedniczki nowa Jetta jest dłuższa o całe 9 cm. 4,64 metra plasuje ją dokładnie między Golfem mierzącym 4,2 metra oraz Passatem z długością 4,77 metra. Jetta ma najdłuższe nadwozie w swojej klasie i większy niż w Golfie o 7 cm rozstaw osi. To oznacza mnóstwo miejsca dla kierowcy i jego pasażerów.

29 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Jetta jest droższa od Golfa o 3 tys. zł. Podstawowa wersja Trendline z benzynowym silnikiem 1,2, sześcioma poduszkami, ESP, klimatyzacją i radiem kosztuje 69 390 zł. Odmiana Comfortline to już wydatek 72 590 zł. Trochę za dużo jak na starszą siostrę Golfa.

30 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Na tylnej kanapie wysokim osobom będzie jednak brakować przestrzeni do podsufitki.

31 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Topowa wersja Highline z największym 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 140 KM i skrzynią DSG to już abstrakcyjne 99 790 zł.

32 / 32Jak Sopot przed sezonem

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy Volkswagen Jetta jest jak Sopot przed sezonem. Na zewnątrz niewiele się dzieje. W środku mnóstwo miejsca, ak na Placu Zdrojowym. Niewiele pije, a ceny mogą przyprawić o zawał serca, ale... jest lans. W końcu to prawie Passat.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025