WAŻNE
TERAZ

Media: Izrael zbombardował miasto w Strefie Gazy. Podali powód

Skoda Rapid po liftingu ze zmienionym wyglądem i nowymi silnikami

Skoda Rapid, czyli mniejszy kompakt czeskiej marki, jest na rynku od końca 2012 roku. Przyszedł więc czas na odświeżenie tego modelu i to obu jego wersji – liftbacka i hatchbacka (sprzedawanego pod nazwą Spaceback). Oprócz zmian w wyglądzie przygotowano szereg innowacji technologicznych i dwie wersje silnika 1,0 TSI.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Model pozycjonowany pomiędzy Fabią i Octavią jest trochę starczy technologicznie, ale dzięki temu może być zdecydowanie tańszą alternatywą dla większej siostry. Początkowo Rapid trafił do sprzedaży jako liftback, który wyglądał jak nieco mniejsza Octavia. Jak tłumaczył w rozmowie z Wirtualną Polską Jozef Kaban, główny stylista Skody przechodzący właśnie do BMW, teraz Rapid ma już ustaloną pozycję na rynku, dlatego oba modele po liftingu mają wyglądać inaczej. To oznacza, że mniejszy z nich nie otrzymał np. dzielonych przednich świateł, jak to ma miejsce w Octavii po zmianach.

Zatem w przypadku Rapida zmiany w wyglądzie są mniej rewolucyjne, ale objęły między innymi przednie i tylne światła. Jeśli chodzi o oświetlenie to pojawiła się też nowa opcja na liście wyposażenia. Reflektory biksenonowe otrzymały funkcję automatycznego ograniczenia strumienia światła, gdy może on oślepiać innych kierowców.

Lifting stylistyczny objął nie tylko takie elementy nadwozia jak zderzaki czy przedłużona tylna szyba w wersji Spaceback, ale też wnętrze, gdzie na drzwiach pojawiły się nowe elementy ozdobne. Przeprojektowane zostały również nawiewy w kabinie, wskaźniki i panel klimatyzacji.

Jednak najważniejszą nowość będzie można znaleźć pod maską. Jest to turbodoładowana jednostka TSI o pojemności 1,0 l, która będzie dostępna w dwóch wariantach – o mocy 95 lub 110 KM. Ta słabsza zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,0 s, natomiast mocniejsza w 9,8 s. Oprócz nowych silników w ofercie pozostaną znane już opcje, czyli 1,4 TSI (125 KM), 1,4 TDI (90 KM) i 1,6 TDI (116 KM).

Najbardziej zaawansowany system multimedialny w zmodyfikowanym Rapidzie będzie oferował hot spot WLAN oraz usługi internetowe, takie jak informacje dotyczące: aktualnych cen paliw na stacjach benzynowych w okolicy, dostępnych miejsc postojowych na wybranych parkingach, bieżących wiadomości, pogody i aktualnego natężenia ruchu na drogach. Dodatkowo dostępne będą dwa porty USB, które pasażerowie tylnej kanapy mogą wykorzystać do ładowania telefonów bądź podłączenia innych urządzeń przenośnych.

Liftingowaną Skodę Rapid w obu wersjach nadwoziowych po raz pierwszy będzie można zobaczyć na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła