Skoda Octavia po kuracji odmładzającej

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Octavia to najważniejszy model w ofercie Skody i po kilku latach przyszedł czas na odświeżenie jego trzeciej generacji. Zmieniono przede wszystkim wygląd przedniego pasa, ale różnice dostrzeżemy też we wnętrzu oraz na liście wyposażenia.

Najbardziej rzucającą się w oczy nowością są podwójne przednie światła. Przywodzą na myśl te z Mercedesa Klasy E generacji W212 przed liftingiem. W ten sposób nowa Octavia wyraźnie odróżnia się od wersji przed odświeżeniem, ale też innych modeli w tej klasie. Dodatkowo opcjonalne biksenonowe światła zostały zastąpione w pełni LED-owymi. Z tyłu kształt kloszy pozostał taki jak dotychczas, a zmieniono jedynie wygląd świateł wewnątrz nich. Oprócz tego delikatnie przestylizowano oba zderzaki.

We wnętrzu natomiast odświeżono wygląd zegarów oraz zmieniono topowy system infotainment nazywany Columbus. Teraz posiada on większy ekran o przekątnej 9,2 cala. Zrezygnowano też z fizycznych przycisków po obu stronach wyświetlacza. Zamiast nich z lewej strony znalazły się dotykowe panele. W podobnym stylu zmieniono również tańsze systemy multimedialne.

Nowa Skoda Octavia otrzymała rozszerzony zestaw elektronicznych asystentów, które do tej pory były oferowane tylko w większym Superbie – jest to m.in technologia wspomagająca jazdę z przyczepą czy reagująca w momencie, gdy pieszy wchodzi przed samochód. Komfort poprawi natomiast m.in. podgrzewana kierownica czy kluczyk, który pozawala kilku użytkownikom zapisać swoje indywidualne ustawienia samochodu.

W gamie silnikowej znajdzie się pięć benzynowych TSI i cztery wysokoprężne TDI. Ich pojemność wynosi od 1,0 do 2,0 l, a oferowana moc to od 86 do 184 KM. Większość jednostek napędowych dostępna będzie opcjonalnie z 6- lub 7-biegową skrzynią automatyczną DSG. Najmocniejsze modele (1,8 TSI i 2,0 TDI) mogą być wyposażone w napęd na cztery koła. Dostępne też będzie regulowane zawieszenie o trzech nastawach (komfortowym, standardowym i sportowym).

Szymon Jasina, Wirtualna Polska

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025