Samuraj na kołach - Honda S2000 CR 

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr1-550.jpeg',550,336) ) |
| --- | Rasowa Honda S2000 nigdy nie należała do grona potulnych samochodów. Dwulitrowy silnik po wkręceniu na wysokie obroty wściekle atakował, a napęd na tył wymagał od kierowcy pełnej ręki.

Bezkompromisowa wersja walecznego Japończyka zostanie odsłonięta w trakcie salonu samochodowego w Nowym Jorku. Maszyna otrzyma silnik o pojemności 2,2 litra, a dwie niewielkie litery CR wprost sugerują, do czego samochód najlepiej się nadaje. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr11-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | Wersja Club Racer ma być szybsza, lżejsza, bardziej zwarta i doskonale nadawać się do harców po torze wyścigowym. Specyfika bolidu ma na tyle różnić się od podstawowej wersji, że kto zasiądzie w 240-konnym wariancie stwierdzi, że jest po prostu nudny...

Największe zmiany zostały poczynione w układzie jezdnym. Ultrasztywne sprężyny, amortyzatory o wysokim stopniu tłumienia oraz grube stabilizatory zlikwidują przechyły karoserii, pozwalając w pełni wykorzystać potencjał bolidu podczas pokonywania zakrętów. Honda nie zapomniała również o zmodyfikowaniu układu kierowniczego. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr12-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jeszcze bardziej bezpośrednie przełożenie sprawi, że do pokonywania nawet bardzo ostrych wiraży wystarczą minimalne ruchy dłoni. Opony o wymiarach 215/45R-17 z przodu oraz 255/40R-17 z tyłu dbają o duże wartości przeciążeń bocznych. Przy wysokich prędkościach odczuwalny jest także zwiększony docisk, który jest zasługą przedniego dyfuzora oraz potężnego spojlera na klapie bagażnika. Mimo wszystko na zakrętach wskazany jest umiar, ponieważ wielka moc na tylnych kołach może pokonać układ różnicowy z blokadą i system kontroli trakcji, kończąc podróż w przydrożnym rowie...

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12289/hondas200cr-550.jpeg',550,336) ) |
| --- | Purystyczny charakter wozu widać też we wnętrzu. Konstruktorzy usunęli klimatyzację, system audio oraz wygłuszenia, oszczędzając kilka kilogramów masy. W przypadku sportowego wozu niewielka różnica może zadecydować o kolejności na mecie. Oczywiście brakujące elementy wyposażenia mogą wrócić na swoje miejsce jako opcja.

Dzika maszyna trafi do salonów sprzedaży pod koniec roku. Prognozy przewidują, że wóz będzie droższy o 5000 dolarów od bazowej wersji Hondy S2000. Przy produkcji na poziomie 2000 egzemplarzy oznacza to straty dla japońskiego koncernu. Podkreślenie sportowego ducha marki jest jednak warte więcej, niż bilans zysków i strat...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025