Trwa ładowanie...

Renault Captur: nowe wcielenie sukcesu

SUV-y i crosovery kontynuują swój tryumfalny przemarsz przez Europę, a producenci starają się jak najlepiej wykorzystać energię tej marketingowej fali. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Renault zaprezentowało odświeżonego Captura.

d4iprwo
d4iprwo

Dla większości osób decydujących się na małego crossovera ogromną rolę gra wygląd samochodu; możliwość odróżnienia się od szarego potoku sunących drogą aut. Doskonale wie to Renault i w odświeżonej wersji Captura oferuje trzy nowe kolory - pomarańczowy, niebieski i filetowy. Samochód można zamówić z dwukolorowym nadwoziem, dzięki czemu zamawiający ma do dyspozycji ponad 30 kombinacji kolorystycznych. Wnętrze też nie musi być standardowe – tu mamy do wyboru 6 pakietów, przewidujących wykończenie poszczególnych elementów w różnych barwach.

Dlaczego opis nowej wersji Captura zaczynamy od kolorów nadwozia? Bo poza LED-owymi światłami z przodu i z tyłu, nową obudową świateł przeciwmgłowych oraz osłoną chłodnicy (w stylu Kadjara) w wyglądzie auta niewiele się zmieniło. Nie znaczy to jednak, że Captur wygląda anachronicznie. Projekt jest spójny, a modne kształty i proporcje nie zdewaluują się jeszcze przez długi czas.

We wnętrzu zastosowano nowe materiały, które - wedle zapewnień producenta - odznaczają się wyższą jakością. Sam projekt deski rozdzielczej pozostał bez zmian. Zachowano również szufladę zamiast schowka. Rozwiązanie to pozwala na łatwe sięganie po ukryte najdalej przedmioty, ale trzeba pamiętać, że przy wysuwaniu jej, front może uderzyć pasażera w kolana.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

W wyższych wersjach wyposażenia dostępne są nieobecne dotąd w Capturze obszerniejsze fotele. Na wygodę podróżowania wpływać będzie również opcjonalny system multimedialny Media Nav Evolution z funkcją Android Auto. Dzięki niemu za pośrednictwem 7-calowego wyświetlacza można korzystać z aplikacji do słuchania muzyki, nawigacji czy poczty elektronicznej zainstalowanych w telefonie.

d4iprwo

Samochód można wyposażyć m.in. w system kontroli martwego pola lusterek, czujniki cofania z przodu i z tyłu lub kamerę cofania. Dostępny jest także Easy Park Assist, który zwalnia kierowcę z konieczności operowania kierownicą podczas parkowania prostopadłego, równoległego lub skośnego.

Zaprezentowany podczas genewskiego salonu w 2013 roku Captur mimo upływu czterech lat wciąż mógł się podobać. Potwierdzały to statystyki sprzedaży. W 2016 roku auto było dziesiątym najpopularniejszym modelem na Starym Kontynencie i znalazło ponad 217 tys. nabywców. Producenci doskonale wiedzą jednak, że kto nie prze naprzód, ten się przewraca, stąd też lifting Captura. Nie ma rewolucji, są kosmetyczne zmiany. Czas pokaże, czy to wystarczy, by rywalizować o potencjalnych klientów. Część z nich może zwrócić się w kierunku nowego, debiutującego w Genewie Opla. Crossland X jest o 10 cm dłuższy od Captura i powstał we współpracy z koncernem PSA.

Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie (Salon International de l’Auto lub Geneva Motor Show) to jedna z największych targowych imprez motoryzacyjnych na świecie. W tym roku odbywa się w dniach 7–19 marca.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe
d4iprwo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4iprwo
Więcej tematów